Skandal wokół reklamy Armaniego
W Hiszpanii skandal wywołała reklama nowej kolekcji dziecięcej włoskiego domu mody Armani. Przedstawia dwie kilkuletnie dziewczynki o azjatyckich ryskach, mocno umalowane i ubrane w szorty i bikini.
22.03.2007 | aktual.: 28.05.2010 22:24
W Hiszpanii skandal wywołała reklama nowej kolekcji dziecięcej włoskiego domu mody Armani. Przedstawia dwie kilkuletnie dziewczynki o azjatyckich ryskach, mocno umalowane i ubrane w szorty i bikini.
Małe dziewczynki zostały starannie wybrane tak, aby ich rysy przykuwały uwagę. To wygląda na zachętę do turystyki seksualnej - stwierdził hiszpański rzecznik praw dziecka Arturo Canalda. I dodał - Mogli przedstawić bawiące się dzieci, inaczej ubrane. Władze hiszpańskie rozważają decyzję o ewentualnej cenzurze reklamy Armaniego.
Niedawno podobne kontrowersje wzbudziła reklama Dolce&Gabbana, przedstawiające półnagą kobietę, nad którą nachyla się mężczyzna w otoczeniu trzech innych panów. Projektantom zarzucono wulgarność, a w wyniku protestów organizacji feministycznych oraz Instytutu Dyscypliny Reklamy, zdjęcie wycofano z obiegu we Włoszech i Hiszpanii.
Należy jednak zauważyć, że głośne debaty w mediach przyczyniają się do osiągnięcia przez firmy ich reklamowego celu i to tanim kosztem.