ycipk-36zhdy

Sprzedaje się jak świeże bułeczki. Kokosowy hit od Anny Lewandowskiej

Ekologiczny, zdrowy i pyszny. Mus kokosowy to jeden z bestsellerów w sklepie Anny Lewandowskiej. Zamiast przepłacać, możesz przygotować go w domu. Wystarczy 10 minut.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Mus kokosowy sprawdzi się jako dodatek do ciast i deserów.
Mus kokosowy sprawdzi się jako dodatek do ciast i deserów. (123RF.COM)
ycipk-36zhdy

- Mój ekologiczny mus kokosowy pochodzi w 100% z certyfikowanych ekologicznych upraw i jest wytwarzany poprzez zmielenie miąższu kokosa. W wyższej temperaturze przyjmuje postać gęstego kremu. Mus kokosowy, często nazywany też masłem kokosowym, jest smacznym źródłem błonnika, potasu, magnezu i żelaza. Dzięki witaminie D jest sprzymierzeńcem walki z depresją, a witamina K w nim zawarta, pomaga w nauce, wspierając procesy neurologiczne. W odróżnieniu od oleju kokosowego jest bardziej zwarty – czytamy na stronie trenerki.

Za słoiczek o pojemności 270 g zapłacimy ok. 20 zł. Jednak możemy go przygotować w domu. Będzie szybko i tanio. Wystarczy jedynie zaopatrzyć się w ekologiczne wiórki kokosowe i blender kielichowy. Za 500 g ekologicznych wiórków kokosowych zapłacimy ok 13 zł. aby przygotować z nich mus wystarczy je zblendować na gładką masę. Zajmie to około 10 minut.

Najpierw otrzymamy mąkę kokosową, po chwili zacznie się wydzielać tłuszcz, który nada masie kremowej i gładkiej konsystencji. Pamiętajmy jednak, by co jakiś czas zgarniać masę ze ścianek kielicha. Gotowy mus powinien mieć konsystencję śmietany. Przekładamy go do wyparzonego słoiczka i przechowujemy w lodówce.

ycipk-36zhdy

Popularne wiórki kokosowe są bogatym źródłem białka, dlatego często sięgają po nie wegetarianie. Oprócz żelaza znajdziemy w nich takie pierwiastki jak miedź, magnez, kwas foliowy, potas oraz witamy B i E.

Pamiętajmy też, że zawarte w nich trójglicerydy średniołańcuchowe, czyli zdrowe tłuszcze, przyspieszają tempo metabolizmu. Dlatego, mimo że są kaloryczne (1 g trójglicerydów średniołańcuchowych dostarcza 8,3 kcal), mogą przynieść korzyści tym, którzy chcą schudnąć. Mają także dobroczynny wpływ na układ naczyniowo-sercowy. W 100 g wiórków znajdziemy 3,3 mg żelaza. Warto pamiętać, by kupować niesiarkowane wiórki kokosowe. Są nieco droższe, ale zdrowsza.

Mus kokosowy sprawdzi się jako dodatek do ciast i deserów. Po podgrzaniu stanie się pyszną polewą. Anna Lewandowska radzi, by używać go jako zamiennika śmietany. Możemy go również dodawać do koktajli, smoothies, owsianki, omletów, kawy, naleśników czy domowych batoników i kulek mocy. Zmiksowany z wodą zastąpi klasyczne mleko kokosowe.

Zobacz też: 5 zasad dobrej diety. Jedz zdrowo, żyj zdrowo

0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.

ycipk-36zhdy