Stylowa kolekcja Reese Whiterspoon. To ubrania plus size
Reese Whiterspoon jest nie tylko aktorką, ale również przedsiębiorczynią. Teraz jej marka odzieżowa wyprodukowała pierwszą kolekcję plus size dla kobiet.
Reese Whiterspoon jest nie tylko doskonałą aktorką (nominowaną w tym roku do Złotych Globów za rewelacyjną rolę w miniserialu "Wielkie kłamstewka"), ale również feministką, która od wielu lat walczy z dyskryminacją aktorek ze względu na wiek i płeć. Promuje też "silną kobiecość". Teraz połączyła swoją markę odzieżową Draper James z amerykańską marką odzieżową Eloquii. Aktorka wprowadzi nową linię odzieży dla kobiet w rozmiarach amerykańskich 12 (L) do 28 (5XL).
Założona w 2015 roku marka Whiterspoon sprzedaje ubrania, akcesoria i wyposażenie wnętrz. Tuż po starcie tego projektu fani wezwali Witherspoon do promowania inkluzywności ciała przez produkcję i sprzedaż ubrań w szerszym zakresie rozmiarów.
Gwiazda przez rok pracowała nad logistyką projektu, ostatecznie decydując się na współpracę z Eloquii. Razem wyprodukowali 30-częściową kolekcję modnych ciuchów i dodatków zaprojektowanych specjalnie dla kobiet o zaokrąglonych kształtach. W kolekcji znajdziemy m.in. ołówkowe spódnice, sukienki i krótkie spodenki. Ubrania - zgodnie ze słoneczną estetyką Draper James – są kolorowe, pokryte kwiecistymi wzorami, odważnymi paskami i kiczowatymi sloganami, takimi jak "Bless Your Heart". Ceny wahają się od 55 do 225 dolarów.
Wyprodukowanie tego typu ubrań wydaje się naturalnym posunięciem dla Witherspoon, która regularnie mówi o równouprawnieniu kobiet i inkluzywności w mediach. "Nikt nie myśli o procesie emocjonalnym, przez który przechodzą kobiety, kiedy przymierzają ubrania. Myślę o tym za każdym razem, gdy robimy przymiarki" – powiedziała Whiterspoon magazynowi Glamour.
Zainspirowana środowiskiem małego miasteczka w Nowym Orleanie, w którym dorastała, aktorka wyjaśniła, że nie chce, aby kolekcja była atrakcyjna tylko dla kobiet o okrągłych kształtach, ale także dla ich otoczenia. "Ludzie w tych społecznościach również mogą być na bieżąco z modą, ale na ogół nie są doceniani"- powiedziała.
Wprowadzenie ubrań plus size to dobry pomysł - zarówno pod względem finansowym, jak i pod względem reprezentacji. Gdy amerykańska marka odzieżowa Aerie zaczęła w 2014 r. reklamować swoje ubrania na modelkach w rozmiarze plus (takich jak Iskra Lawrence), sprzedaż gwałtownie wzrosła. Decyzja H&M o tym, by obsadzić Ashley Graham w kampanii reklamowej w 2016 roku i późniejszym pokazie mody, również się opłaciła, a uliczny gigant odnotował siedem procent wzrostu sprzedaży w pierwszej połowie tego roku.