ycipk-1cg2pm
Materiał Partnera
Smaki

Szybkie śniadanie dla zapracowanych

Czas przełamać stereotypy, iż na śniadanie obowiązkowo muszą być kanapki albo płatki owsiane. Tego typu posiłki są nie tylko monotonne, ale także wymagające czasu, a na to nie zawsze mogą sobie pozwolić zapracowane od rana do wieczora osoby.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Szybkie śniadanie dla zapracowanych
(Materiały prasowe)
ycipk-1cg2pm

Jakie są najlepsze przepisy na szybkie śniadanie? Co zrobić na śniadanie, aby było szybkie, smaczne i pożywne? A na koniec ciekawostka - jakie potrawy goszczą na stołach w innych krajach świata? Zachęcamy do lektury naszego poradnika!

Jak ważne jest śniadanie?

O tym, iż śniadanie to najważniejszy posiłek, jaki spożywamy w ciągu całego dnia, nie trzeba nikogo przekonywać. Udowadniają to kolejno publikowane badania naukowe na łamach portalu Nauka w Polsce PAP:

– Dr Gerda Pot z Kings College London podkreśla w wypowiedzi dla „BBC News”, że dużo racji jest w powiedzeniu, że śniadanie należy spożywać jak król, lunch jak książę, a kolację – najlepiej jak żebrak. Chodzi o to, żeby zaczynać dzień od śniadania, które powinno być dość obfite, a nie skromne.

ycipk-1cg2pm

Ponadto opublikowane na łamach „Journal of Nutritional Sciences” wyniki badań pracowników University of Surrey jednoznacznie wskazały, iż opóźnienie jedzenia śniadań i wcześniejsze jedzenie kolacji sprzyja redukcji tkanki tłuszczowej. Dbając o poranny posiłek zwiększamy efektywność podejmowanych działań dzięki utrzymaniu na stałym poziomie glukozy we krwi.

Poprawia to jednocześnie metabolizm (nie ma skoków poziomu cukru we krwi), buduje odporność oraz zapewnia dobre samopoczucie psychiczne. Jak zatem przyrządzić łatwe i proste śniadanie, aby jednocześnie dostarczyć organizmowi niezbędnych wartości odżywczych? Jak zaznaczają kucharze Akademii Smaku.

– Dobre śniadanie to dobry początek dnia. Niech nie będzie poranną koniecznością, ale przyjemnością i okazją na spędzenie czasu z rodziną. Nie tylko w weekendy. Przygotowując śniadanie, możesz wybierać spośród naszych przepisów na fit śniadanie, na szybkie śniadanie, na zdrowe śniadanie czy na śniadanie „z niczego”. Pożywne i pyszne – to najważniejsze cechy śniadania.

Kluczem do udanego posiłku jest przede wszystkim zarezerwowanie czasu na posiłek w gronie najbliższych oraz wybór dobrej jakości składników. Jeśli nie masz pomysłów na proste śniadanie, to nie musisz się martwić. W sieci można znaleźć bardzo wiele pomysłów i inspiracji na szybkie i zdrowe śniadanie. Chcesz zgłębić również tajniki innych dań? Zapraszamy do kuchni Akademii Smaku!

ycipk-1cg2pm

Szybkie śniadanie na ciepło – jajecznica w wielu odmianach!

Jednym z najlepszych pomysłów na szybkie śniadanie na ciepło jest przygotowanie posiłku na bazie jajek. Zawarte w nich białko daje uczucie sytości przez wiele godzin, a dodatek warzyw dostarcza niezbędnych witamin i mikroelementów. To idealne rozwiązanie dla zapracowanych osób, które doceniają smak i krótki czas na przygotowanie potrawy.

Zamiast prostej jajecznicy warto pokusić się o przygotowanie omletu z serem i szynką na ciepło, omletu w wersji japońskiej lub z zielonymi szparagami i pieczarkami. Coraz modniejsze jest również przygotowanie dania z jajek w wersji bliskowschodniej – to tak zwana szakszuka. Miłośnicy wegetariańskich dań na pewno skuszą się na przygotowanie omletu z warzywami i grzybami, zaś osoby lubiące ryby nie pogardzą pieczonym omletem z tuńczykiem, kiełkami fasoli mung oraz serkiem mascarpone. Wszystkie przepisy na zdrowe poranne posiłki znajdziesz na stronie śniadania Akademii Smaku.

Łatwe śniadania – sprawdzone pomysły

Co zrobić na śniadanie, aby nie zabrało to wiele czasu? Oprócz wspomnianej jajecznicy bardzo dobrym rozwiązaniem jest przygotowanie posiłku dzień wcześniej. Rano wystarczy je tylko szybko podgrzać w piekarniku lub spakować i zabrać ze sobą do pracy. Świetnie sprawdzą się tu fit gofry, domowe drożdżówki z budyniem, pieczone jaglanki, tureckie bajgle, jogurtowe racuchy oraz gryczane ciasta drożdżowe. Bardzo popularne są tostowane kanapki, które są przygotowywane dzień wcześniej i przechowywane w lodowce, a wkładane do piekarnika lub tostera chwilkę przed jedzeniem. Do pysznych śniadań można również zaliczyć różnego rodzaju owocowo-warzywne szejki i koktajle, których przygotowanie zajmuje tylko kilka minut (ulubione owoce i warzywa blenduje się z dodatkiem mleka lub napoju roślinnego), a można je przygotować dzień wcześniej lub zabrać ze sobą na wynos. Inne proste i szybkie śniadania to m.in. naturalny jogurt podany z domowym muesli i świeżymi owocami, koktajl owocowy z owsianką, muesli w słoiku oraz pieczone batoniki zbożowe.

Co zjeść na śniadanie? Światowe inspiracje!

Szybkie śniadanie to nie tylko płatki owsiane lub kanapki. W naszej ojczyźnie są to najczęściej kanapki z serem i wędliną, jeśli zaś w domu są dzieci, to często na stole pojawiają się płatki na mleku oraz parówki. Wystarczy jednak pojechać kilkaset kilometrów dalej, by przekonać się, jak znacząco różnią się kulinarne upodobania naszych sąsiadów. Na przykład w Rosji zjada się bliny i syrniki, a w Niemczech wędliny i kiełbasy. Równie obfite śniadania je się w Wielkiej Brytanii, gdzie często serwuje się fasolę w sosie pomidorowym, boczek, kiełbaski, jajka oraz muffinki. Im dalej od granic Polski, tym większe zaskoczenie.

Na przykład w Australii jada się pasty z wyciągu z drożdży z warzywami (wegemite), w Brazylii gęstą zupę z czarnej fasoli (feijoada), we Francji obowiązkowy croissant oraz mała kawa z mlekiem, w Indiach chutney’e z pieczywem, w Japonii królują zupy miso, biały ryż oraz warzywa, zaś w Kolumbii gęste, kukurydziane ciasto jedzone na słodko lub słono (tak zwane arepy). Nieco niedoceniane przez najmłodszych płatki owsiane są często spożywane w Republice Południowej Afryki, gdzie określa się je mianem „patu pap”. Nie zapominajmy o Stanach Zjednoczonych – tam na śniadanie często przygotowuje się puszyste naleśniki (pancake), które je się z dodatkiem słodkich sosów i owoców. Zwróćmy uwagę na to, iż w większości nie są to wymagające wiele czasu posiłki, niemniej są pożywne i szybkie w przygotowaniu.

Źródła:
- Niewielka zmiana pory śniadania i kolacji pomaga zmniejszyć ilość tkanki tłuszczowej, dostęp online: http://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news,30834,niewielka-zmiana-pory-sniadania-i-kolacji-pomaga-zmniejszyc-ilosc-tkanki
- Jemy zbyt późno i za dużo, najważniejsze śniadanie i lunch, dostęp online: http://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news,29560,jemy-zbyt-pozno-i-za-duzo-najwazniejsze-sniadanie-i-lunch.html

Polub WP Kobieta
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.

ycipk-1cg2pm