W każdej kobiecie drzemie doskonałość! Nobody's Perfect odczarowuje plus size
Agencja Nobody’s Perfect, specjalizująca się w modelingu plus size, już od dawna stara się odczarować ten termin i pokazać, że „plus” w nazwie nie oznacza otyłości i choroby. W ramach tej edukacji agencja wystartowała z projektem „Będę doskonała” skierowanym do kobiet plus size. A więc – do większości z nas.
17.04.2013 | aktual.: 19.04.2013 11:23
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Agencja Nobody’s Perfect, specjalizująca się w modelingu plus size, już od dawna stara się odczarować ten termin i pokazać, że „plus” w nazwie nie oznacza otyłości i choroby. W ramach tej edukacji agencja wystartowała z projektem „Będę doskonała” skierowanym do kobiet plus size. A więc – do większości z nas.\r\n– Pokutuje przekonanie, że rozmiary plus size przeznaczone są dla osób otyłych.\r\n\r\nTymczasem zaczynają się już od rozmiaru 38, a kończą na 44–46 – mówi Agnieszka Czerwińska, założycielka Nobody’s Perfect, która sama pracowała kiedyś jako modelka plus size. – Dalej są już modelki XXL. Rozmiary plus size noszą najbardziej kobiece z kobiet, które spotykamy codziennie na ulicy i które wyglądają jak milion dolarów. Są piękne, seksowne, ale na pewno nie otyłe.\r\n\r\nJakie są założenia projektu? Jasne określenie, czym plus size jest, a czym nie; rozbudzenie u pań ambicji, kobiecości, aktywności fizycznej i świadomości prozdrowotnej, a także wspomożenie fundacji wspierającej profilaktykę prozdrowotną. Na koniec akcji, która wstępnie zaplanowana została na dwa lata, ma się odbyć pokaz mody plus size oraz licytacja zdjęć z licznych sesji, które będą miały miejsce w jej ramach. Dochód z aukcji przekazany zostanie na cele fundacji.\r\n\r\nCzym jest doskonałość?\r\nAgnieszka Czerwińska wie, że hasło akcji budzi u niektórych złe kojarzenia.\r\n– No bo jak to „będę”? Już jestem doskonała – słyszę od niektórych kobiet. Nam jednak chodziło o to, aby dążyć do bycia doskonałą dla siebie, nie dla mediów, znajomych, przyjaciół – tłumaczy.\r\n\r\nTa doskonałość ma się opierać nie tylko na wyglądzie, ale i zdrowiu oraz dobrej kondycji. Dlatego twórczynie projektu chcą, aby „Będę doskonała” zapewniła kobietom pomoc nie tylko wizażysty i stylisty, ale i psychologa czy seksuologa; chcą przypominać o profilaktyce nowotworów narządów kobiecych. Pragną także nawiązać współpracę z klubami fitness. Jedną z metod zachęcania kobiet do zdrowych zmian ma być m.in. przedstawianie historii osób, którym udało się odmienić swoje życie na lepsze. „Będę doskonała” nawiązała już współpracę z Patrycją, autorką blogu „Health & Happy”, która wbrew prognozom lekarzy (zdiagnozowano u niej genetyczne zaburzenie metabolizmu) zgubiła 36 kilo i rozpoczęła nowy rozdział w swoim życiu.\r\n\r\nAle największym marzeniem pomysłodawczyń „Będę doskonała” jest rozprawienie się raz na zawsze z mitem dotyczącym kobiet plus size, wedle którego są to po prostu grubaski reklamujące ciuchy XXXL.\r\n\r\nNa zdjęciu: Panie z agencji Nobody's Perfect w sesji na potrzeby projektu \"Będę doskonała\". Modelki pozują w bieliźnie m.in. marki Primadonna dostępnej w salonie bielizny AISHAbra w Warszawie. Nie taki plus size straszny\r\nAnna Ładny, wizażystka, stylistka i fryzjerka, jest koordynatorką i pomysłodawczynią akcji. Z agencją Nobody’s Perfect pracuje od samego początku i wie, że plus size ma w Polsce złą prasę.\r\n\r\n– Jeszcze 2 lata temu tak zwane sieciówki nie chciały pożyczać nam ubrań na sesje zdjęciowe, ponieważ nie chciały być kojarzone z plus size – opowiada. – Przygotowywałam także targi „Większy wymiar piękna”, które miały się odbyć w ubiegłym roku w Warszawie. Niestety, w ostatniej chwili wycofał się główny sponsor. Powodów było kilka – kryzys, brak środków na tak dużą imprezę. Ale jeden z głównych argumentów za odstąpieniem od finansowania imprezy brzmiał: Polska nie jest gotowa na plus size. Firmy, które miały prezentować się na targach – z wyjątkiem marek kosmetycznych – przestraszyły się, że będą kojarzone z wydarzeniem promującym otyłość.\r\n\r\n– Winę za ten zły PR ponoszą częściowo media – kontynuuje Anna Ładny. – W sieci można znaleźć dużo artykułów o plus size, które pełne są bzdur i przekłamań i psują wizerunek całego zjawiska. Wynika to z tego, że często ten temat traktowany jest jak tania sensacja: grube kobiety na wybiegu. W ten sposób wprowadza się ludzi w błąd, a kobiety w tych rozmiarach wpędza w kompleksy.\r\n\r\nAle zdaniem stylistki i tak wykonaliśmy spory krok naprzód. W sklepach można znaleźć już coraz większe rozmiary i niekoniecznie są to tylko ubrania przypominające namioty. – Jeszcze 8 lat temu sama nosiłam rozmiar 46 i pamiętam, jaki miałam problem ze znalezieniem czegokolwiek dla siebie. Zakupy to było prawdziwe polowanie. Kupowałam to, w co się mieściłam, a nie to, co mi się podobało, co mnie wyrażało, pasowało mi kolorystycznie. A jestem stylistką, więc było to dla mnie szczególne trudne. Teraz na rynku pojawia się coraz więcej marek, które mają ubrania aż do rozmiaru 50, w różnych kolorach i wzorach. Jest zdecydowanie lepiej.\r\n\r\nDlatego łatwiej jest doradzić kobietom o większej sylwetce – mają w czym wybierać.\r\n\r\nZdrowie i piękno idą w parze\r\nNa razie projekt „Będę doskonała” wystartował z sesjami fotograficznymi z udziałem modelek plus size. Projektantka, Justyna Ołtarzewska, specjalnie na potrzeby akcji uszyła sukienki w stylu lat pięćdziesiątych, idealne dla krągłych sylwetek. Odbyła się już także sesja w bieliźnie. W obu przypadkach do zdjęć pozowały kobiety w różnym wieku. Najstarsza modelka ma 63 lata, a wygląda na minimum 10 mniej. Żadna z pań nie jest otyła, gruba, zaniedbana. Wszystkie są proporcjonalnie zbudowane, zgrabne. Doskonałe. – Chcemy przede wszystkim motywować kobiety do zmian, do prowadzenie zdrowego stylu życia, do dbania o siebie. To nasze główne przesłanie – mówi Agnieszka Czerwińska.\r\n\r\nAnna Ładny dodaje: – Nie promujemy skrajnych postaw: ani chorobliwej chudości, ani otyłości. Chcemy, aby każda z kobiet dążyła do złotego środka. W każdej z nas drzemie doskonałość, ale nie musi to być ideał przypominający manekina sklepowego. Proponujemy zdrowe podejście do życia, bez ślepego dążenia do osiągnięcia wyimaginowanego ideału piękna, który uparcie lansują media. Póki co, organizatorki projektu wciąż jeszcze szukają sponsorów i partnerów. Bardzo chciałyby, aby akcja nabrała charakteru objazdowego. Z „Będę doskonała” chciałyby odwiedzić wiele miast w Polsce, aby przekonać kobiety, że doskonałość jest na wyciągnięcie ręki. I na pewno nie ma rozmiaru „0”.\r\n\r\nMagdalena Jaworska (mj\/ags), kobieta.wp.pl\r\n\r\nPOLECAMY:\r\n\r\n* Robyn Lawley – piękna modelka plus size\r\n\r\n Awantura o fatkini - czy grube może być sexy?\r\n\r\n Sesja na (size) plus**-plus-5982663029879425a )\r\n\r\n**Sekrety erotycznej mowy ciała*\r\n\r\n