Blisko ludziWraca Niebieska Linia. Wbrew decyzji polityków. Po trzech miesiącach ofiary przemocy znów otrzymają wsparcie

Wraca Niebieska Linia. Wbrew decyzji polityków. Po trzech miesiącach ofiary przemocy znów otrzymają wsparcie

Wraca Niebieska Linia. Wbrew decyzji polityków. Po trzech miesiącach ofiary przemocy znów otrzymają wsparcie
Źródło zdjęć: © 123RF.COM
Paulina Brzozowska
11.04.2017 15:45, aktualizacja: 12.04.2017 11:00

Telefon zaufania, który pomógł setkom tysięcy ofiar przemocy domowej zamilkł trzy miesiące temu. Teraz dzięki wsparciu finansowemu jednej z firm kosmetycznych Niebieska Linia wznawia działalność.

Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia” Instytutu Psychologii Zdrowia jest dla milionów Polek symbolem walki z przemocą domową. Jak powszechnie wiadomo, jedną z pierwszych form działalności Pogotowia był Ogólnopolski Telefon dla Ofiar Przemocy w Rodzinie.

Obraz
© Shutterstock.com

Profesjonalizm i skuteczność udzielanej pomocy spowodowały, że coraz częściej do Pogotowia zgłaszały się osoby, które zostały pokrzywdzone w wyniku działań obcych osób. Stąd, od 2009 roku - zarówno dla nich, jak i ich bliskich oraz świadków przestępstw - wprowadzona została między innymi Poradnia Telefoniczna dla Osób Pokrzywdzonych Przestępstwem, a także Poradnia Mailowa.

Niestety, na skutek zmiany warunków aplikowania o dotacje oraz wykluczenia możliwości udzielania pomocy telefonicznej i internetowej przez specjalistów, z początkiem stycznia najpopularniejszy telefon zaufania w Polsce zamilkł.

Od tego czasu osoby potrzebujące pomocy mogły otrzymać porady drogą mailową. Wszystko dzięki zaangażowaniu wolontariuszy, którzy zadeklarowali chęć prowadzenia pogotowia mailowego. W czasie trzech miesięcy trwała również zbiórka, podczas której zebrano ponad 34 tys. złotych na dalszy rozwój linii. Jednak to nie było w stanie pokryć wszystkich kosztów.

Obraz
© Shutterstock.com

Tutaj z pomocą pospieszyła firma Avon, która w ramach kampanii "Avon kontra Przemoc" przekazała brakujące fundusze umożliwiające ponowne otwarcie Niebieskiej Linii. - Nie mogliśmy pozostać obojętni wobec zamknięcia Poradni telefonicznej Niebieskiej Linii, dlatego przekazaliśmy kwotę pozwalającą na jej działanie do końca roku. Wierzymy, że dzięki temu wiele kobiet otrzyma potrzebne im wsparcie. Naszym celem jest nie tylko nagłaśnianie problemu przemocy domowej, ale również aktywne jej przeciwdziałanie i z dumą to robimy, prowadząc od lat kampanię Avon kontra Przemoc – mówi Barbara Goździkowska, General Manager Avon Cosmetics Polska

Tylko w roku 2016 z pomocy Niebieskiej Linii, zarówno mailowej i telefonicznej, skorzystało 6 tys. osób. Mają one do dyspozycji wsparcie psychologiczne i prawne. Dzięki firmie Avon największy telefon zaufania walczący z przemocą znów jest aktywny!

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (2)
Zobacz także