Blisko ludziWybór partnera zależy od grubości portfela

Wybór partnera zależy od grubości portfela

Dla mężczyzn, którzy uważają się za zamożnych, atrakcyjność fizyczna partnerki jest bardziej istotna i są oni bardziej skłonni do angażowania się w przelotne znajomości - wynika z badań przeprowadzonych przez psychologów z Uniwersytetu Hongkongu i opublikowanych w piśmie "Frontiers in Psychology".

Wybór partnera zależy od grubości portfela
Źródło zdjęć: © 123RF.COM

25.05.2016 14:38

W badaniach przeprowadzonych w Chinach wzięło udział 121 kobiet i 61 mężczyzn w wieku od 18 do 27 lat, będących w związkach heteroseksualnych (średnio od 20 miesięcy). Uczestników podzielono na dwie grupy. W przypadku pierwszej zastosowano manipulację, dzięki której uczestnicy uznali się za stosunkowo bogatych, a w przypadku drugiej - za stosunkowo biednych.
Następnie badani wypełnili kwestionariusze dotyczące swoich partnerów. Po porównaniu wyników naukowcy zauważyli, że mężczyźni, których zakwalifikowano do "bogatej" grupy, byli mniej zadowoleni z atrakcyjności fizycznej swoich partnerek niż członkowie "biedniejszej" grupy.

Sugeruje to, że subiektywna ocena własnej zasobności może wpływać na męskie preferencje co do atrakcyjności partnerki w kontekście związków długoterminowych. Podobnej zależności nie zaobserwowano jednak u kobiet - zauważa autor badań prof. Darius Chan.
Okazało się także, że mężczyźni czujący, że są bogaci, byli bardziej zainteresowani przelotnymi znajomościami z innymi atrakcyjnymi kobietami. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni z "bogatej" grupy mieli mniejsze bariery w interakcjach społecznych z atrakcyjnymi przedstawicielami płci przeciwnej oraz częściej zajmowali na sali miejsca znajdujące się bliżej atrakcyjnych osób niż uczestnicy z drugiej grupy.

Badania te stanowią poparcie ewolucyjnej hipotezy, mówiącej o tym, że strategia łączenia się w pary zależy od warunków stwarzanych przez otoczenie, a w tym przypadku przez zasobność portfela - komentuje prof. Chan.

Źródło artykułu:PAP

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (2)