Wystarczy jedno zdanie. Telemarketer więcej nie zadzwoni
Twój telefon urywa się od wydzwaniających telemarketerów, a ty już nie wiesz, co robić? Okazuje się, że są pewne sposoby na to, aby niechciany numer do nas już nie zadzwonił. Oto najlepsza metoda na spławienie nawet najbardziej nachalnego dzwoniącego.
06.06.2024 | aktual.: 06.06.2024 19:06
Telemarketerzy posiadają dość niewdzięczną pracę. Wiele osób, które mają z nimi do czynienia, po pewnym czasie mają dość przychodzących telefonów z nieznanych numerów. Niektóre połączenia mogą przychodzić wcześnie rano albo późno wieczorem, co jest dodatkowo irytujące.
Czy istnieją sprawdzone metody na to, aby grzecznie, ale stanowczo odmówić osobie, która próbuje nas telefonicznie namówić do pewnego zakupu?
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Masz dość telemarketerów? Nigdy tego nie rób
Na wstępie warto zapamiętać, że nawet jeśli telemarketer naprawdę uprzykrza nam życie, nie obrażajmy osoby po drugiej stronie. Wykonuje swoją pracę i jej obowiązkiem są próby namowy np. na zakup danej usługi, czy produktu. Pracujący w tym zawodzie trzyma się skryptu rozmowy. Co więcej, za zniesławienie innej osoby możemy zostać ukarani - za wulgaryzmy wymierzone w stronę telemarketera grozi odpowiedzialność karna.
Co jednak, kiedy brakuje nam asertywności i siły do tego, by po raz kolejny odrzucić połączenie, a w trakcie rozmowy nie dać się namówić na niepotrzebne nam oferty?
Zobacz także
Sprawdzona metoda na telemarketera
Jeżeli chcemy pozbyć się ciągle wydzwaniającego telemarketera, zamiast używać zwrotów "tego nie potrzebuję", "jeszcze się zastanowię", wystarczy zastosowanie jednego triku.
Jeżeli odbierzemy telefon, od razu zapytajmy, jaką firmę reprezentuje telemarketer, a także kto jest w tym przypadku administratorem twoich danych. Kiedy zostanie ci podana ta informacja, napisz oświadczenie o braku zgody na przetwarzanie twoich danych osobowych. Później wyślij je do wskazanego podmiotu - ów administrator ma 30 dni na odpowiedź na twoje pismo.
Podobnie radziła Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w rozmowie w "Dzień Dobry TVN".
- Za każdym razem, jak dzwoni do nas telemarketer, jesteśmy uprzejmi, jesteśmy konsumentami, którzy są świadomi, którzy są dobrymi ludźmi, ale, uwaga, musimy stanowczo powiedzieć, że blokujemy dane u tego administratora. Co to spowoduje? To nie spowoduje zastopowania wszystkich telefonów świata, ale przynajmniej w tej jednej części - tak. I tak konsekwentnie do wszystkich, którzy do nas dzwonią - podkreśliła.
Zapraszamy na grupę FB - #Wszechmocne. To tu będziemy informować na bieżąco o terminach webinarów, wywiadach, nowych historiach. Dołączcie do nas i zaproście wszystkie znajome. Czekamy na was!
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl