Fatalne wyniki egzaminów z matematyki. Wskazała powód
05.07.2024 10:09, aktual.: 05.07.2024 11:08
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
- Chcemy spowodować, żeby podstawa wymuszała powtórzenia, sposób uczenia spiralny. W tej chwili tego nie wymusza - powiedziała Katarzyna Lubnauer. Posłanka opowiedziała o planowanych zmianach w nauczaniu matematyki i skomentowała złe wyniki egzaminów ósmoklasisty.
Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała w środę wyniki egzaminów ósmoklasisty. Nie są one jednak zadowalające. Jak poinformowało CKE, egzaminy wypadły gorzej niż przed rokiem. Język polski zdało 61 proc. uczniów, a matematykę 52 proc. Najlepiej wypadł natomiast język angielski, który zdało 66 proc. ósmoklasistów.
Katarzyna Lubnauer komentuje wyniki egzaminów ósmoklasisty
- Zanim znaliśmy wyniki, już wiedzieliśmy, że problem może być - skomentowała wyniki egzaminów ósmoklasisty Katarzyna Lubnauer.
- Ostrzegaliśmy, że likwidacja gimnazjów wywoła taki skutek, że nastąpią dwie szybkości rozwoju młodych ludzi - dodała w rozmowie z Radiem Zet.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zdaniem Katarzyny Lubnauer, jednym z powodów niezadowalających wyników egzaminów jest likwidacja gimnazjów, które "służyły temu, by wyrównywać szanse".
- Mamy wyraźne zróżnicowanie między dużymi miastami, a małymi ośrodkami - mówiła.
Jak ujawniła, ministerstwo edukacji i nauki podjęło już działania związane z polepszeniem systemu nauczania, aby takie wyniki już się nie powtórzyły.
- Co roku ogłaszamy "kierunki polityki oświatowej na kolejny rok szkolny". Pierwszy raz jest tam zwrócenie uwagi na matematykę - podkreśliła w rozmowie z Radiem Zet.
Katarzyna Lubnauer zapowiada zmiany w nauczaniu matematyki
- Chcemy od 2026 roku, zmieniając podstawę programową, spowodować, żeby podstawa wymuszała powtórzenia, sposób uczenia spiralny. W tej chwili podstawa tego nie wymusza - zapowiedziała Katarzyna Lubnauer.
Ujawniła, że Ministerstwo Edukacji i Nauki przygląda się od pewnego czasu pomocy sztucznej inteligencji w nauczaniu matematyki.
- W Warszawie, w dzielnicy Wawer jest pilotażowy program, gdzie wyraźnie poprawiły się wyniki na egzaminach ósmoklasisty, dzięki wykorzystaniu programu - oznajmiła.
- Instytut Badań Edukacyjnych z twórcami programów badają, na ile możliwe jest przeniesienie tego szerzej, byśmy mogli wykorzystywać tego typu programy - podsumowała posłanka.
Zapraszamy na grupę FB - #Wszechmocne. To tu będziemy informować na bieżąco o terminach webinarów, wywiadach, nowych historiach. Dołączcie do nas i zaproście wszystkie znajome. Czekamy na was!
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.