WP
Zamieszczone na stronach internetowych portalu WP.PL materiały sygnowane skrótem "PAP" stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie, chronionych przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez WP.PL na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.
Fit

Żelazo i cynk sposobem na PMS?

Kobiety, które spożywają produkty bogate w żelazo, rzadziej cierpią na zespół napięcia przedmiesiączkowego - informuje "American Journal of Epidemiology".
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Żelazo i cynk sposobem na PMS?
(Thinkstockphotos)
WP

Kobiety, które spożywają produkty bogate w żelazo, rzadziej cierpią na zespół napięcia przedmiesiączkowego - informuje "American Journal of Epidemiology". W badaniach wzięło udział blisko 3 tys. kobiet, które na początku nie doświadczały objawów zespołu napięcia przedmiesiączkowego (ZNP). Po dziesięciu latach obserwacji dolegliwości występowały u ponad tysiąca uczestniczek. Średnio co trzy lata naukowcy porównywali dane dotyczące odżywiania.

"U pań konsumujących najwięcej żelaza niehemowego, które można znaleźć głównie w produktach pochodzenia roślinnego i suplementach diety, ryzyko wystąpienia zespołu napięcia przedmiesiączkowego było o 30-40 proc. niższe w porównaniu z grupą spożywającą najmniej tego składnika" - mówi Elizabeth Bertone-Johnson z Uniwersytetu Massachusetts.

"Zauważyliśmy też, że z mniejszym ryzykiem zespołu napięcia przedmiesiączkowego związane było wyższe spożycie cynku. Nieco zaskoczyły nas jednak dane świadczące o tym, że ZNP występowało częściej u kobiet spożywających najwięcej potasu" - dodaje.

WP

Kobiety, u których ryzyko ZNP było niższe, spożywały ponad 20 mg żelaza dziennie (zalecane jest około 18 mg) i ponad 15 mg cynku (zalecane 8 mg).

Żelazo bierze udział w produkcji serotoniny, neuroprzekaźnika regulującego nastrój. Bertone-Johnson podkreśla jednak, że dzienna dawka żelaza nie powinna przekraczać 45 mg dziennie, a cynku - 40 mg dziennie.

(PAP/ma)

POLECAMY:

WP

* Problemy dotyczące miesiączki - jak je pokonać?*

* Medycyna na PMS*

* PMS. Jak się z nim uporać?*

Czy można „przełożyć” okres na później?

WP

Sprawdź ceny tamponów probiotycznych na Allegro!

Polub WP Kobieta
WP
WP
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.
WP