Blisko ludziZmiana czasu lada moment. Tak unikniesz problemów

Zmiana czasu lada moment. Tak unikniesz problemów

Zmiana czasu lada moment. Tak możesz się przygotować
Zmiana czasu lada moment. Tak możesz się przygotować
Źródło zdjęć: © Adobe Stock

22.10.2022 11:09, aktual.: 22.10.2022 11:57

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Zmiana czasu z letniego na zimowy nadchodzi wielkimi krokami. Co oznacza to dla naszego organizmu? Z pewnością jedną godzinę snu więcej, na co wielu już oczekuje. Kiedy dokładnie przestawiamy zegarki w 2022 roku? Jak się do tego przygotować, aby nie wywołać samemu problemów z samopoczuciem?

Debaty nad utrzymaniem zmiany czasu z zimowego na letni i letniego na zimowy trwają już od wielu lat. Stety-niestety, zmiany czasu wciąż są obecne w naszym życiu, choć wielu przez to cierpi. Rozregulowanie snu to tylko jeden z problemów. Jak możemy się więc do tego przygotować, aby jak najlepiej powoli "przyzwyczaić" organizm do zmiany czasu? Przedstawiamy kilka sprawdzonych trików, które warto wdrożyć w życie już teraz.

Zmiana czasu z letniego na zimowy 2022

Do zmiany czasu z letniego na zimowy został dokładnie tydzień. W 2022 roku przestawiamy bowiem zegarki w ostatni weekend października, czyli w nocy z 29 na 30 października. Następna noc z soboty na niedzielę będzie więc bardziej przyjemna, ponieważ wszyscy będziemy mogli spać aż o godzinę dłużej. Choć z jednej strony oznacza to całkowite wyspanie się, zmiana czasu może wpłynąć na samopoczucie. Z tego też względu już tydzień wcześniej warto wdrożyć powolne zmiany w codzienności.

Jak przygotować się do zmiany czasu z letniego na zimowy?

Wraz ze zmianą czasu z letniego na zimowy rozregulowuje się nasz zegar biologiczny, który jest związany z przyzwyczajeniami do pewnego trybu życia. Co to dokładnie oznacza? Kilka dni po zmianie czasu możemy czuć się senni, mieć mniej energii do działania czy czuć swego rodzaju "spowolnienie". Osoby, które są bardzo wrażliwe na tego typu zmiany, mogą mieć także poczucie rozdrażnienia i problemy z koncentracją.

Bardzo ważne jest więc, aby powoli przyzwyczajać organizm do czekających go zmian.

  1. Na kilka dni przed zmianą czasu zacznij nieco później chodzić spać. Wystarczy nawet pięć bądź dziesięć minut każdego dnia, dzięki czemu po zmianie czasu twój organizm nie dozna szoku, a ty nie będziesz czuł/a się wiecznie zmęczona.
  2. Postaraj się prowadzić regularny tryb życia. Po pierwsze - koniec z drzemkami. Od spania jest noc, dlatego pamiętaj o 7/8-godzinnym śnie. Inaczej sam/a wybijesz organizm z rutyny, a w nocy będziesz przekręcać się z boku na bok.
  3. Dobre nawyki związane z zasypianiem. Nie jedz bezpośrednio przed snem, a zamiast przeglądać aplikacje internetowe i oglądać telewizję, sięgnij po książkę.
Zagłosuj na #Wszechmocne 2022
Zagłosuj na #Wszechmocne 2022© WP Kobieta

Zapraszamy na grupę na Facebooku - #Samodbałość. To tu będziemy informować na bieżąco o wywiadach, nowych historiach. Dołączcie do nas i zaproście wszystkie znajome. Czekamy na was!

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.

Źródło artykułu:WP Kobieta
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (8)
Zobacz także