ModaZmiana warty w imperium mody

Zmiana warty w imperium mody

Zmiana warty w imperium mody

Po miesiącach plotek i spekulacji wreszcie potwierdzono fakt - Nicolas Ghesquiere został nowym dyrektorem kreatywnym Louis Vuitton. Zastąpił na tym stanowisku Marca Jacobsa, który odszedł z francuskiego domu mody w zeszłym miesiącu. 42-letni Ghesquiere jest znaną osobowością w świecie fashion, gdyż przez 15 lat kierował marką Balenciaga (do 2012 roku). Marka znana z kultowych torebek jest najbardziej dochodowym przedsiębiorstwem w grupie LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton.

Po miesiącach plotek i spekulacji wreszcie potwierdzono fakt - Nicolas Ghesquiere został nowym dyrektorem kreatywnym Louis Vuitton.

Zastąpił na tym stanowisku Marca Jacobsa, który odszedł z francuskiego domu mody w zeszłym miesiącu. 42-letni Ghesquiere jest znaną osobowością, gdyż przez 15 lat stał na czele Balenciaga (do 2012 roku).

Marka znana z kultowych torebek jest najbardziej dochodowym przedsiębiorstwem w grupie LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton.

"Czuję się zaszczycony, iż powierzono mi tak ważną misję i jestem dumny z tego, że będę mógł być częścią historii tak wielkiego domu mody. Dzielimy podobne wartości i wizję" - skomentował nowy dyrektor kreatywny.

Ghesquiere rozpoczął swoją karierę ponad 20 lat temu, pracując jako asystent Jean-Paula Gaultiera. Na spektakularny sukces nie musiał czekać długo. Już w 1997 roku, wieku 25 lat objął stanowisko dyrektora paryskiego domu mody Balenciaga. Marka stała wówczas na skraju finansowej przepaści, lecz młodemu projektantowi udało się odnieść sukces nie tylko artystyczny, lecz także komercyjny. Nic dziwnego, że amerykański Vouge określił go mianem "najbardziej wpływowej postaci w branży modowej".

(mb/mtr), kobieta.wp.pl

1 / 4

Marc Jacobs

Obraz
© AFP

Marc Jacobs odszedł z Louis Vuitton po 16 latach, by skoncentrować się na własnej marce. Jest jednym z nielicznych projektantów, któremu udało się kierować legendą, a jednocześnie pracować z sukcesem na własne nazwisko. W zeszłym miesiącu Jacobs pożegnał się nie tylko z LV, ale także z Paryżem, jego pracownia mieści się w Nowym Jorku i od lat ma wielki wpływ na wizję amerykańskiej mody.

2 / 4

Louis Vuitton

Obraz
© AFP

Dom mody Louis Vuitton kojarzy się przede wszystkim z torbami, zdobionymi charakterystycznym printem. Bez wątpienia akcesoria LV są najbardziej rozpoznawalne na świecie, co jest wielką siłą marki, lecz także jej przekleństwem. Każdego roku rynek jest zalewany przez podróbki kultowych torebek. LV sprzedaje coś o wiele więcej niż modę, jej logo kojarzone jest z luksusem, prestiżem, kosmopolitycznym stylem życia. Chociaż wszyscy rozpoznają specyficzny wzór skórzanych wyrobów, nie wszyscy są świadomi, że LV to nie tylko blichtr, ale także bogata historia.

Ikoniczny Mongram Canvas powstał ponad 100 lat temu, jego autorem jest syn założyciela firmy. Sam Louis Vuitton urodził się w 1821 roku w biednej rodzinie w małej miejscowości we Francji, jego ojciec był rolnikiem. Dosyć wcześnie opuścił rodzinne strony i przeniósł się do Paryża, gdzie zajął się rzemiosłem - szył torby i robił skrzynie.

W tamtych czasach była to szanowana profesja, a młody Vuitton szybko zdobywał klientów. Jedną z nich była żona Napoleona III. W 1854 roku otworzył swój pierwszy sklep w Paryżu.

3 / 4

Louis Vuitton

Obraz
© AFP

Chociaż największą popularnością cieszą się modele, na których widnieje klasyczny monogram, w ofercie Louis Vuitton jest wiele innych, mniej charakterystycznych torebek. One też są rzadziej podrabiane. Ponieważ fałszywki to duży problem znanej marki, znawcy mody udzielają szczegółowych porad, jak rozpoznać oryginał.

Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na print, literki powinny być niezwykle symetrycznie rozmieszczone (szczegóły, jak "czytać" printy można znaleźć na stronie internetowej domu mody). Autentyki wyróżniają się niezwykle starannym wykończeniem, są zszywane charakterystycznym ściegiem.

4 / 4

Louis Vuitton

Obraz
© AFP

Torebki LV stanowią obiekt pożądania kobiet i mężczyzn w wielu krajach świata. Są też wizytówką luksusu, a za luksus trzeba płacić. I to nie mało. Ceny najdroższych modeli sięgają kilkudziesięciu tysięcy dolarów, najtańsze wersje to wydatek rzędu dwóch tysięcy złotych.

(mb/mtr), kobieta.wp.pl

modalouis vuittonmodne torebki

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (1)