Zmiana warty w imperium mody
Nicolas Ghesquiere
Po miesiącach plotek i spekulacji wreszcie potwierdzono fakt - Nicolas Ghesquiere został nowym dyrektorem kreatywnym Louis Vuitton. Zastąpił na tym stanowisku Marca Jacobsa, który odszedł z francuskiego domu mody w zeszłym miesiącu. 42-letni Ghesquiere jest znaną osobowością w świecie fashion, gdyż przez 15 lat kierował marką Balenciaga (do 2012 roku). Marka znana z kultowych torebek jest najbardziej dochodowym przedsiębiorstwem w grupie LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton.
Po miesiącach plotek i spekulacji wreszcie potwierdzono fakt - Nicolas Ghesquiere został nowym dyrektorem kreatywnym Louis Vuitton.
Zastąpił na tym stanowisku Marca Jacobsa, który odszedł z francuskiego domu mody w zeszłym miesiącu. 42-letni Ghesquiere jest znaną osobowością, gdyż przez 15 lat stał na czele Balenciaga (do 2012 roku).
Marka znana z kultowych torebek jest najbardziej dochodowym przedsiębiorstwem w grupie LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton.
"Czuję się zaszczycony, iż powierzono mi tak ważną misję i jestem dumny z tego, że będę mógł być częścią historii tak wielkiego domu mody. Dzielimy podobne wartości i wizję" - skomentował nowy dyrektor kreatywny.
Ghesquiere rozpoczął swoją karierę ponad 20 lat temu, pracując jako asystent Jean-Paula Gaultiera. Na spektakularny sukces nie musiał czekać długo. Już w 1997 roku, wieku 25 lat objął stanowisko dyrektora paryskiego domu mody Balenciaga. Marka stała wówczas na skraju finansowej przepaści, lecz młodemu projektantowi udało się odnieść sukces nie tylko artystyczny, lecz także komercyjny. Nic dziwnego, że amerykański Vouge określił go mianem "najbardziej wpływowej postaci w branży modowej".
(mb/mtr), kobieta.wp.pl