Barbie - gwiazda mediów społecznościowych
Pojawia się na najważniejszych pokazach mody, bawi się na najlepszych muzycznych festiwalach, podróżuje po świecie i przebywa w towarzystwie znanych osób ze świata show biznesu. Jej profil na Instagramie obserwuje około 1,5 mln użytkowników. Dla osób zarabiających na publikacjach w mediach społecznościowych może być poważną konkurencją. Brzmi jak żart? Niekoniecznie.
Na rynku pojawiła się 9 marca 1959 roku podczas Targów Zabawek w Nowym Jorku. Barbie Millicent Roberts, długonoga blondynka o wymarzonych proporcjach błyskawicznie zyskała status gwiazdy i stała się najpopularniejszą lalką na świecie. Z biegiem czasu skromną garderobę, której podstawą był czarno-biały kostium kąpielowy w paski, zamieniła na sukienki od najlepszych projektantów, ubrań z metką Dior, Givenchy, Gucci, Calvin Klein czy Moschino.
Barbie - gwiazda mediów społecznościowych
Firma Mattel szybko dostrzegła, jak wielki potencjał reklamowy tkwi w ich kultowej zabawce. W dobie coraz większej popularności mediów społecznościowych trudno było nie wykorzystać możliwości, jakie daje Instagram. Dobry wizerunek, ładne zdjęcia i 1,5 mln użytkowników obserwujących profil @BarbieStyle to argumenty, które przekonują coraz więcej znanych marek, szukających idealnych miejsc w internecie do promowania swoich produktów.
Barbie - gwiazda mediów społecznościowych
Tym sposobem Barbie stała się poważną konkurencją dla modowych blogerek i celebrytów. Pojawia się na pokazach mody i konferencjach prasowych, uczestniczy w najważniejszych wydarzeniach muzycznych i filmowych, reklamuje drogie ubrania i kosmetyki oraz najnowsze gadżety, które pojawiają się na rynku. Ostatnio opublikowała na Instagramie sponsorowany materiał, w którym promuje suszarki marki Dyson. Pod zdjęciem zebrała ponad 50 tys. polubień, a tak imponujący wynik z pewnością przyciągnie kolejnych reklamodawców.
Barbie - gwiazda mediów społecznościowych
Wśród marketingowych projektów lalki Barbie pojawiły się również zdjęcia reklamujące film „Zoolander 2”. Słynna ślicznotka Mattela pozuje na nich w towarzystwie zabawki ucharakteryzowanej na głównego bohatera filmu – Dereka Zoolandera.
Barbie - gwiazda mediów społecznościowych
- Członkowie naszej grupy projektowej dostrzegli możliwości w pokazywaniu piękna i życia zza kulis świata lalki Barbie. Ona od zawsze była odzwierciedleniem naszej kultury, a jej Instagramowy profil @BarbieStyle prezentują ją jako ikonę podróżującą po świecie i przebywającą w miejscach bezpośrednio związanych z naszą kulturą – komentuje w wywiadzie dla serwisu „Women’s Wear Daily” Kristina Duncan, wice-prezes komunikacji marketingowej.
Barbie - gwiazda mediów społecznościowych
- Reakcja naszych fanów jest niesamowicie pozytywna. Mamy mocno zaangażowanych użytkowników, którzy kochają to, że prezentujemy na pięknych zdjęciach sytuacje bezpośrednio związane z prawdziwym życiem. W większości komentarzy osób obserwujących nasze konto na Instagramie, ludzie oznaczają swoich znajomych i piszą „zobacz, to przecież my!” – dodaje Duncan.
Barbie - gwiazda mediów społecznościowych
- Barbie to bardzo zajęta dziewczyna, która w pełni wykorzystuje szereg ekscytujących możliwości, które stoją przed nią otworem- komentuje Michelle Chidoni, wice-prezes globalnej komunikacji firmy Mattel.