WP

Błyskawiczne, pyszne i zdrowe śniadanie

Przygotuj składniki, zmiksuj i wartościowy posiłek o poranku gotowy.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Błyskawiczne, pyszne i zdrowe śniadanie
(123RF)
WP

Podstawą zbilansowanej diety powinno być pełnowartościowe śniadanie. Niestety, w codziennej gonitwie nie zawsze mamy czas i ochotę przygotowywać wymyślnych posiłków o poranku. Rozwiązaniem jest ta propozycja śniadaniowa, czyli ekspresowy, a bardzo zdrowy koktajl na bazie banana i jogurtu.

Dlaczego warto jeść rano banany? To doskonałe źródło magnezu, który korzystnie wpływa na pracę naszych mięśni i samopoczucie. Z kolei jogurtowa baza to bogactwo wapnia niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania układu kostnego. Niedobór tego składnika w organizmie skutkuje zaburzeniami ośrodka głodu i sytości, przez co chętniej i częściej sięgamy po kaloryczne przekąski między posiłkami.

Wśród dodatków do tego koktajlu znalazły się płatki owsiane, czyli spora dawka fitoestrogenów. Substancje te są istotne przede wszystkim dla dojrzałych kobiet, ponieważ wraz z upływem lat organizm wytwarza ich coraz mniej. Hormony te są niezbędne do zachowania zdrowia i witalności. Kolejnym składnikiem jest odżywka białkowa, dzięki której wzmacnia się odporność, regeneruje się skóra i tkanki, poprawia proces trawienia, a także normalizuje gospodarkę hormonalną. Smaku i niezbędnych kwasów tłuszczowych doda porcja masła orzechowego. Produkt dobrej jakości to doskonałe źródło nienasyconych tłuszczów, które skutecznie zapobiegają odkładaniu się tłuszczów - zwłaszcza w obrębie talii. Na koniec warto dodać popularne w polsce jagody goji, czyli niskokaloryczne superfood charakteryzujące się wysoką zawartością błonnika. Jedzone regularnie w naturalny sposób usprawniają proces trawienia, a zawarte w tym
przysmaku polisacharydy korzystnie wpływają na florę bakteryjną jelit.

WP

Składniki na jedną porcję: 1/2 banana, 3 łyżki płatków owsianych, 200 ml jogurtu naturalnego, 1 łyżeczka masła orzechowego, 1 porcja odżywki białkowej, 1 łyżeczka jagód goji.

Wszystkie produkty należy umieścić w blenderze i zmiksować na gładką masę, a następnie wypić. Poleca się spożywanie świeżo przygotowanego koktajlu.

POLECAMY RÓWNIEŻ:

* Grapefruity - kto powinien po nie sięgać, a kto unikać?*

WP

* Dlaczego warto jeść amarantus?*

* Homocysteina groźniejsza niż cholesterol. Spożywasz ją codziennie*

WP
WP
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.
WP