Trwa ładowanie...

Chcesz kupować z myślą o środowisku naturalnym? Zwróć uwagę na produkt i na jego opakowanie

Do sklepu zawsze zabierasz torbę wielorazowego użytku, rzadziej wybierasz mięso i starasz się kupować tyle jedzenia, by nie lądowało w koszu. Czy jest jeszcze coś, co możesz zrobić, by twoje wybory miały mniejszy wpływ na środowisko? Tak. Możesz zwracać większą uwagę na opakowania produktów, które wkładasz do koszyka.

Płatna współpraca z marką Procter & Gamble
  Źródło: Adobe Stock
driegrc
driegrc

Czy kiedykolwiek zastanawiałyście się, co ludzkość zostawi po sobie na planecie? Bez wątpienia będą to tony plastiku. Na świecie produkujemy go ponad 430 mln ton rocznie! Jest to duży problem dla środowiska, właśnie dlatego powstaje tak wiele inicjatyw, żeby zmniejszyć jego ilość w obiegu. Nie jest to proste zadanie, bo plastik znajduje się obecnie dosłownie wszędzie. Na szczęście są producenci, którzy obejmują bardziej zrównoważony kurs i dają nam, konsumentom możliwość dokonywania wyborów bardziej przyjaznych dla środowiska. Taką firmą jest P&G, które stworzyło innowacyjne opakowanie kapsułek Ariel ECOCLIC®.

Innowacyjne opakowanie

Pomyślicie pewnie, że w opakowaniu kapsułek do prania nie może być nic odkrywczego, a tym bardziej nic, co zmieni wpływ prania na środowisko naturalne. Stworzenie opakowania, które byłoby wytrzymałe, bezpieczne, odporne na wilgoć, a jednocześnie nie byłoby zrobione z plastiku, jest ogromnym wyzwaniem, ale nie jest niemożliwe, co udowadnia P&G. Firma dodatkowo podniosła sobie poprzeczkę i do listy powyższych wymogów dodała także to, by opakowanie było wygodne w użyciu również dla osób z upośledzeniami zręczności, zaburzeniami wzroku i funkcji poznawczych. Po czterech latach prac i szeroko zakrojonych badaniach i testach, w których udział wzięło ponad 2500 konsumentów, udało się stworzyć innowacyjne opakowanie, które spełnia wszystkie te założenia.

Nowe opakowanie kapsułek Ariel wykonane jest z kartonu, który w 70 proc. pochodzi z recyklingu, a także z surowców pozyskanych z dobrze zarządzanych lasów z certyfikatem FSC. Co więcej, nadaje się do ponownego przetworzenia. Jak wynika z danych P&G, zmiana plastiku na karton umożliwi zaoszczędzenie produkcji 6500 ton tworzyw sztucznych rocznie w Europie.

driegrc

Skuteczne pranie w niższej temperaturze

Opakowanie to nie jedyna zmiana! W innowacyjnym opakowaniu ECOCLIC® kryje się produkt, który także powstał z myślą o planecie. W produkcji kapsułek do prania Ariel zastosowano technologię COOLCLEAN™, dzięki której możliwe jest skuteczne usuwanie plam nawet w temperaturze 30°C. To ukłon w stronę środowiska, bo w całym procesie prania największy ślad węglowy pozostawia po sobie właśnie podgrzanie wody. Obniżenie temperatury zmniejsza wpływ prania na emisję CO2 aż o 35 proc.

 materiały partnera
Źródło: materiały partnera

Inkluzywny charakter

Z nowych zalet opakowania ECOCLIC® mogą czerpać wszyscy – także osoby starsze i z upośledzeniami zręczności, zaburzeniami wzroku czy funkcji poznawczych. P&G zadbało o to, by ECOCLIC® można było otworzyć intuicyjne, jedną ręką, poprzez naciśnięcie zaznaczonych pól po obu stronach kartonu. Otwarcie pozostaje jednak niedostępne dla dzieci. Małe rączki nie poradzą sobie z jego obsługą, a charakterystyczne kliknięcie daje rodzicom pewność, że opakowanie jest prawidłowo zamknięte, a jego zawartość pozostaje poza zasięgiem maluchów.

driegrc

Na ECOCLIC® umieszczono także specjalne oznaczenie dotykowe, dzięki któremu osoby z ograniczeniami wzrokowymi mogą łatwo zidentyfikować, że jest to produkt do prania. Kolejną innowacją jest kod NaviLens - po jego zeskanowaniu osoby niedowidzące lub niewidome mogą dowiedzieć się więcej o użytkowaniu produktu dzięki audiodeskrypcji lub czytelnemu, dużemu tekstowi wyświetlającemu się na ekranie telefonu.

Takie właśnie jest opakowanie przyszłości – stworzone z myślą o środowisku i osobach z różnymi formami niepełnosprawności, i właśnie takich zmian warto szukać na sklepowych półkach.

  materiały partnera
Źródło: materiały partnera
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Płatna współpraca z marką Procter & Gamble
driegrc
driegrc