Tajemnicze oznaczenia w Lidlu. Dzięki nim zaoszczędzisz pieniądze
Robisz zakupy w Lidlu i pewnie wielokrotnie widziałeś tajemnicze oznaczenia typu "2D", "6D" czy "1M" na etykietach produktów. Dla większości osób wygląda to jak niezrozumiały szyfr. Okazuje się jednak, że te kody mają bardzo praktyczne znaczenie – i mogą pomóc w oszczędzaniu pieniędzy.
Kupujesz jogurt, ser albo wędlinę i nagle na etykiecie zauważasz tajemnicze oznaczenie "2D" albo "1M". Brzmi jak szyfr, prawda? Tymczasem to prosty trik, który może pomóc Ci kupować taniej i sprytniej. Wielu klientów nie miało o tym pojęcia, aż do momentu, gdy temat wyjaśniła Marta na popularnym profilu "kobiece.zakupy".
Ćwiczenia na zdrowe kolana
2D albo 1M - co to za oznaczenia?
Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, co kryje się za oznaczeniami "2D", "6D" czy "1M", odpowiedź jest zaskakująco prosta:
- D = dni – tyle zostało do końca terminu ważności,
- M = miesiące – w tym przypadku mowa o miesiącach, np. "1M" to jeszcze miesiąc przydatności.
Dlaczego warto znać te oznaczenia?
Kody to coś w rodzaju "ściągi" dla pracowników. Dzięki nim wiedzą, co i kiedy trzeba przecenić. Ale skoro te dane widnieją na etykiecie, to każdy klient może się nimi posłużyć.
Dlaczego warto znać te oznaczenia? Kiedy produkt zbliża się do końca ważności, zgodnie z procedurą powinien zostać przeceniony. A to oznacza jedno – będziesz mógł kupić go sporo taniej. Przykład: ser z oznaczeniem "2D" może następnego dnia znaleźć się w lodówce z naklejką "-30%". Jeśli planujesz zjeść go jeszcze dziś, to czysty zysk.
Pod postem na Instagramie pojawiło się sporo komentarzy. Okazuje się, że nawet osoby, które codziennie robią zakupy w Lidlu, nie wiedziały, że takie kody istnieją i mogą działać na ich korzyść. "Nigdy o tym nie wiedziałam, nie miałam pojęcia!"; "Oo super, przyda się na pewno."; "Pierwszy raz o tym słyszę."; "To jest bardzo przydatne, muszę to zapamiętać!" – piszą internauci.
Zapraszamy na grupę FB - #Wszechmocne. To tu będziemy informować na bieżąco o terminach webinarów, wywiadach, nowych historiach. Dołączcie do nas i zaproście wszystkie znajome. Czekamy na was! Chętnie poznamy wasze historie, podzielcie się nimi z nami i wyślijcie na adres: wszechmocna_to_ja@grupawp.pl