Daj się przyciągnąć do ginekologa - gala finałowa
W Kinie Iluzjon odbyła się uroczysta Gala podsumowująca VII edycję Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Piękna bo Zdrowa”. Jej inicjatorem jest Ogólnopolska Organizacja Kwiat Kobiecości, która od wielu lat zwraca uwagę na problem chorób ginekologicznych kobiet i rzadkich wizyt w gabinetach ginekologicznych.
18.02.2016 | aktual.: 19.02.2016 15:22
DAJ SIĘ PRZYCIĄGNĄĆ DO GINEKOLOGA – GALA FINAŁOWA W Kinie Iluzjon odbyła się uroczysta Gala podsumowująca VII edycję Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Piękna bo Zdrowa”. Jej inicjatorem jest Ogólnopolska Organizacja Kwiat Kobiecości, która od wielu lat zwraca uwagę na problem chorób ginekologicznych kobiet i rzadkich wizyt w gabinetach ginekologicznych. W trakcie uroczystości wręczono statuetki oraz podziękowania firmom, instytucjom oraz mediom zaangażowanym w popularyzację tegorocznej idei kampanii.
Tegoroczna edycja kampanii „Piękna bo Zdrowa”, która odbyła się pod hasłem „DAJ SIĘ PRZYCIĄGNĄĆ DO GINEKOLOGA. PAMIĘTAJ O REGULARNYCH BADANIACH GINEKOLOGICZNYCH!”, w przewrotny sposób zwraca uwagę na problem chorób ginekologicznych kobiet i ich rzadkich wizyt w gabinetach ginekologicznych. W tym roku na plakacie promującym kampanię widnieje gruba czerwona lina, która symbolicznie ma przyciągnąć kobiety do odwiedzenia ginekologa, przynajmniej raz w roku. Kampania „Piękna bo Zdrowa” organizowana była w ramach polskich obchodów Europejskiego Tygodnia Profilaktyki Raka Szyjki Macicy.
Do profilaktyki raka szyjki macicy oraz zrobienia badań ginekologicznych przekonywały w tym roku polskie aktorki: Sylwia Gliwa, Barbara Kurdej - Szatan, Joanna Moro oraz Małgorzata Pieczyńska a także Ida Karpińska, prezes i założycielka Ogólnopolskiej Organizacji Kwiat Kobiecości. Gościnnie w sesji zdjęciowej organizowanej w ramach kampanii wziął udział ginekolog prof. dr hab. n. med. Włodzimierz Sawicki, kierownik Katedry i Kliniki położnictwa oraz ginekologii onkologicznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.
Patronami merytorycznymi Kampanii zostali: Polskie Towarzystwo Ginekologiczne, Polskie Towarzystwo Ultrasonograficzne, Polska Unia Onkologii oraz Polskie Towarzystwo Patologów. Patronat nad kampanią objął Narodowy Fundusz Zdrowia, a także międzynarodowa organizacja WACC – Women Against Cervical Cancer (Kobiety Przeciwko Rakowi Szyjki Macicy).
Ida Karpińska prezes Ogólnopolskiej Organizacji Kwiat Kobiecości, podczas trwania Gali podsumowującej wręczała Partnerom Kampanii statuetki Kwiatu Kobiecości, z kwiatkiem – symbolem raka szyjki macicy w Polsce. Statuetkami uhonorowano Partnerów, Sponsorów, Patronów merytorycznych oraz medialnych, którzy od wielu lat wspierają działania Organizacji. „To już VII edycja kampanii Piękna bo Zdrowa. Dzięki temu, że ma ona szeroki zasięg ogólnopolski przez te 7 lat mieliśmy okazję poznać wiele instytucji, firm, organizacji, towarzystw, mediów, którzy z ogromną pasją i zaangażowaniem działają na rzecz profilaktyki raka szyjki macicy. I to jest dla mnie największa wartość tej kampanii - możliwość podziękowania i wyróżnienia za zaangażowanie w popularyzację tego, jakże ważnego problemu społecznego. Dziękuję serdecznie wszystkim, którzy wierzą, że działając razem uda nam się przyciągnąć kobiety do gabinetów ginekologicznych i nakłonić je do wykonywania badań. Szczególne podziękowania kieruję również do ambasadorek
kampanii, które wsparły nas swoim wizerunkiem” - powiedziała Ida Karpińska, prezes Ogólnopolskiej Organizacji Kwiat Kobiecości.
Tegoroczną Galę Finałową Kampanii „Piękna bo Zdrowa” poprowadzili: Aneta Teodorczuk – Perchuć, aktorka filmowa i teatralna oraz Andrzej Sołtysik, dziennikarz radiowy i telewizyjny. Na zakończenie uroczystości wszyscy goście zostali zaproszeni na pyszny tort przygotowany przez markę Grycan – Lody od pokoleń. Podczas Gali swoje umiejętności wokalne zaprezentował zespół The Chance w składzie Agnieszka Latusek, Monika Marcol oraz Magdalena Adamiak, finalistki drugiej edycji programu X- Factor.
Piękna bo Zdrowa - misja kampanii
Ogólnopolska Kampania Społeczna „Piękna bo Zdrowa”, zainicjowana przez Ogólnopolską Organizację Kwiat Kobiecości, wystartowała 13 stycznia 2016 roku. Jej celem było zwiększenie świadomości kobiet na temat profilaktycznych badań ginekologicznych. W ramach kampanii ukazało się wiele artykułów merytorycznych m.in. w magazynach wydawnictwa Bauer: Tina, Olivia, Świat Kobiety, Naj, magazynie Zdrowie, Moda na Zdrowie, Wesele, Businesswoman & Life, Głos Mordoru, Wróżka oraz na portalach internetowych m.in. w Wirtualnej Polsce, abcZdrowie.pl, naszemiasto.pl, poradnikzdrowie.pl, naobcasach.pl, medycynapraktyczna.pl, zwrotnikraka.pl, planetakobiet.pl, publicznecentraonkologii.pl
W ramach VII edycji kampanii „Piękna bo Zdrowa” przekazałyśmy, aż 4000 kuponów na bezpłatne badanie cytologiczne oraz kupony uprawniające do 30% zniżki na konsultację ginekologiczną, HPV metodą PCR, USG ginekologiczne, USG piersi, które można zrealizować do 31.05.2016 r. w placówkach Centrum Medycznego Polmed na terenie całej Polski. Kupony były zamieszczone w lutowych wydaniach magazynów wydawnictwa Bauer: „Olivia” i „Tina”. Kupony są nadal dostępne w marcowych numerach magazynów „Świat Kobiety” i „Naj”.
Szerszy zasięg – więcej świadomych kobiet!
Specjalnie na potrzeby siódmej odsłony kampanii przygotowany został spot we współpracy z Film Wagon, który był emitowany we wszystkich kinach sieci Multikino na plazmach, infotixach przy kasach oraz przed seansami filmowymi w ramach cyklu spotkań dla kobiet „Kino na Obcasach”. Głos do nagrania spotu promującego VII odsłonę kampanii „Piękna bo Zdrowa” użyczyła popularna artystka kabaretowa, aktorka, konferansjerka Katarzyna Pakosińska. W ramach VII Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Piękna bo Zdrowa” odbyły się dwa spotkania edukacyjne dotyczące profilaktyki raka szyjki macicy w kinach Multikino. Podczas tych spotkania do regularnych badań ginekologicznych nakłaniały ambasadorki kampanii oraz Ida Karpińska prezes Organizacji.
Spot kampanii emitowany był również na nośnikach wizualnych MOVE MEDIA w sieci sklepów Tesco, na nośnikach reklamowych w przychodniach, na nośnikach wizualnych HealthTV w placówkach medycznych Euro Medic, Scanmed, Swissmed, CenterMed, Polmed w całej Polsce, na nośnikach wizualnych należących do Benefit TV w klubach fitness w całym kraju, na nośnikach wizualnych BIGFORMAT.tv na Dworcu Centralnym w Warszawie oraz na innych nośnikach usytuowanych przy najbardziej ruchliwych miejscach w Warszawie oraz Kaliszu. Plakaty kampanii pojawią się w aptekach ZIKO na terenie całej Polski, na nośnikach przy kasach w sieci sklepów Deichmann, na ekranach zamieszczonych na drukarkach Zeccer, na uczelniach w 10 miastach w Polsce: Wrocław, Warszawa, Katowice, Łódź, Poznań, Szczecin, Opole, Częstochowa, Gliwice, Gdańsk. Spot kampanii emitowany będzie również w telewizji TVP 1, TVP 2, TVP 3 oraz TVP Kultura od 22 lutego do 8 marca 2016 r.
Jeśli zainteresowałaś się naszą informacją, przyłącz się do nas – to takie proste. Chcesz zostać naszą Ambasadorką? Chcesz pomóc nam ratować kobiety? Przypomnij im o badaniach ginekologicznych i regularnym odwiedzaniu ginekologa. Możesz działać wszędzie w domu, miejscu pracy, gdzie tylko sobie wymarzysz. To nic trudnego! Noś codziennie naszą kwiatową bransoletę „Niezapominajkę”, którą zdobi specjalnie zaprojektowany kwiat. Dzięki niej będziesz pamiętała o badaniach ginekologicznych. Zamów ją już teraz. Nie zwlekaj! Zamów bransoletkę Niezapominajkę na * www.kwiatkobiecosci.pl* i podaruj sobie zdrowie!
Honorowi Ambasadorzy Kwiatu Kobiecości
W kampanię szczególnie zaangażowali się także Redaktorzy Naczelni magazynów: Olivia, Moje Smaki Życia, IK Magazyn, Moda na Zdrowie, którzy zostali nagrodzeni podczas Gali przyznaniem prestiżowego tytułu Honorowych Ambasadorów Kwiatu Kobiecości. Są to: Anna Magdziarz, Agnieszka Świecka, Ilona Adamska oraz Adam Górczyński.
Niezwykłe wsparcie Sponsorów i Partnerów
Przyciągać do badań ginekologicznych pomogli Nam w tym roku patroni medialni kampanii: portale wp.pl, abcZdrowie.pl, naszemiasto.pl, poradnikzdrowie.pl, naobcasach.pl, medycynapraktyczna.pl, zwrotnikraka.pl, planetakobiet.pl, publicznecentraonkologii.pl, magazyny: Świat Kobiety, Olivia, Tina, Naj, Moda na Zdrowie, Zdrowie, Wesele, IK Magazyn, Businesswoman & Life, Wróżka, Warsaw Press, Głos Mordoru. Monitoringiem mediów zajmował się Instytut Monitorowania Mediów.
Przeprowadzenie kampanii nie byłoby możliwe, gdyby nie wsparcie sponsorów i partnerów: Becton Dickinson, TZMO SA - marka Bella, Boehringer Ingelheim, Deichmann, Dr Beata Dethloff, JBB, Omega Pharma producent Lactacydu, Nestle Health Science – producent Resource.
Sesja zdjęciowa odbyła się w Studiu Tęcza. Zdjęcia wykonał Jacek Poremba we współpracy z agencją ShootMe Photographers & Production. Kampanię „Piękna bo Zdrowa” wspierała również Jaga Hupało Born to Create, marka PAESE oraz Parthenea, marketing farmaceutyczny. Galę Finałową kampanii wsparły Stara Mydlarnia, marka VIANEK oraz firma GALCA. Dodatkowego wsparcia udzieliły firmy zajmujące się produkcją eventową Rentabar.pl oraz Kameleon, dzięki którym Gala otrzymała wyjątkową oprawę scenograficzną i multimedialną.
Specjalne podziękowania dla wieloletnich Partnerów
Podczas Gali wręczono trzy wyjątkowe podziękowania dla partnerów, którzy od 5 lat wspierają kampanię „Piękna bo Zdrowa”. Specjalne podziękowania otrzymali TZMO SA – marka Bella, Grupa Wirtualna Polska oraz Jaga Hupało Born to Create. Tradycyjnie wręczanym statuetkom Kwiatu Kobiecości i podziękowaniom towarzyszyły bukiety cytologiczne, do przygotowania których wykorzystano szczoteczki cytologiczne marki Rovers.
„Jestem szczęśliwa, że tyle osób uwierzyło razem ze mną w sens tej kampanii i aktywnie zaangażowało się w propagowanie działań związanych z profilaktyką raka szyjki macicy – dziękuję wam bardzo” – powiedziała na zakończenie Gali Ida Karpińska.
Laureaci wyjątkowych podziękowań za wieloletnią współpracę:
- TZMO SA marka Bella
- Jaga Hupało Born to Create
- Grupa Wirtualna Polska
Laureaci statuetek Kwiatu Kobiecości:
- TZMO SA marka Bella
- Jaga Hupało Born to Create
- Sieć kin Multikino
- Ogólnopolska Sieć Centrów Medycznych POLMED
- Fotograf Jacek Poremba
- Polskie Towarzystwo Ginekologiczne
- Polskie Towarzystwo Ultrasonograficzne
- Dr n. med. Janusz Meder – Prezes Polskiej Unii Onkologii
- Polskie Towarzystwo Patologów
- Wydawnictwo Bauer
- Grupa Wirtualna Polska
- Serwis naszemiasto.pl
- Magazyn Wesele