Gdzie kupują millenialsi?

Millenialsi, czyli generacja Y to według większości źródeł osoby urodzone pomiędzy 1981 a 2000 rokiem i naturalni następcy pokolenia X. Nazywani najbardziej egoistyczną i zakochaną w sobie generacją minionego tysiąclecia, znani są ze swojego pozytywnego stosunku do życia i sprzeczności, jakie charakteryzują ich światopogląd.

Obraz
Źródło zdjęć: © Fashion Post

Millenialsi, czyli generacja Y to według większości źródeł osoby urodzone pomiędzy 1981 a 2000 rokiem i naturalni następcy pokolenia X. Nazywani najbardziej egoistyczną i zakochaną w sobie generacją minionego tysiąclecia, znani są ze swojego pozytywnego stosunku do życia i sprzeczności, jakie charakteryzują ich światopogląd. Z jednej strony uciekają od odpowiedzialności, z drugiej niezwykle cenią sobie wartości rodzinne. Nie lubią ściemy, a na ich lojalność trzeba zapracować, dlatego uważani są za najbardziej wymagających klientów. Okazuje się jednak, że niezwykle chętnie sięgają do kieszeni, a przyszłość wielu marek może leżeć właśnie w ich rękach. Gdzie kupują najczęściej? Poznajcie najpopularniejsze marki modowe i urodowe wśród millenialsów!\r\n\r\nJednym z najczęstszych określeń, jakie przypisuje się millenialsom jest egoizm (o to też oskarżył pokolenie Y w swoim głośnym artykule magazyn „Time”). Joeri Van der Berg, autor książki „How Cool Brands Stay Hot: Branding to Generation Y”, w której analizuje techniki marketingowe, jakie marki powinny kierować do millenialsów, zauważa jednak, że jest to błędny trop w opisywaniu tej generacji. Zdaniem Berga, pomimo tego że millenialsi poszukują indywidualnych osiągnięć, niezwykle dużo uwagi przywiązują do bliskich relacji z rodziną i przyjaciółmi, co czyni z nich znacznie bardziej społeczne pokolenie niż na przykład generację X.\r\n\r\nOkazuje się, że millenialsi są obecnie dla marek najbardziej atrakcyjną grupą konsumentów. Dlaczego? Powód jest prozaicznie prosty – kupują najwięcej i wydają najwięcej. Do 2018 roku będą dysponować największym budżetem na zakupy pośród wszystkich pokoleń. Tylko w 2015 roku ich wydatki szacuje się na 2.45 biliona dolarów (według polskiej skali), a za trzy lata prognozowana wartość ma przekroczyć granicę 3.39 biliona. Zaskarbienie sobie sympatii, zaufania i lojalności generacji Y wcale nie jest jednak takie łatwe. Millenialsi nie tylko wykazują alergię na standardowe reklamy telewizyjne i natarczywe namawianie ich do kupna produktu. Są także niezwykle wyczuleni na każde oszustwo i ściemę – jeśli przyłapią daną markę na próbie zrobienia z nich idiotów, jest prawie pewne, że długo nie zdecydują się na zakup produktu z jej oferty. Podstawą dotarcia do przedstawicieli tego pokolenia jest więc wiarygodność i autentyczność. Jak słusznie zauważa Van der Berg, stanowi to dość spore wyzwanie dla marek – z jednej \r\nstrony bowiem muszą pozostać wierni swojemu DNA, z drugiej – cały czas się zmieniać i dostosowywać do zachodzących w swoim otoczeniu zmian.\r\n\r\n\r\n

Obraz
© (fot. materiały prasowe)

\r\n\r\n\r\n\r\nNa co w takim razie zwracają uwagę millenialsi w komunikacji marketingowej? Według przeprowadzonych badań, prawie 50 proc. z nich twierdzi, że marketing szeptany ma większy wpływ na dokonywane przez nich zakupy niż reklamy telewizyjne – jedynie 17 proc. zdradziło, że do nabycia produktu skłoniła ich reklama. Marketing szeptany, tak popularny wśród millenialsów, stanowi także punkt wyjścia do wyjaśnienia fenomenu mediów społecznościowych, które w życiu reprezentantów pokolenia Y odgrywają niebagatelną rolę. Według badań Ipsos, 63 proc. z nich regularnie śledzi wybrane marki na kanałach social media, a 43 proc. „lubi” więcej niż 20 marek na Facebooku. Statystyki mówią więc same za siebie – aby dotrzeć do millenialsów, musisz być obecny w sieci.\r\n\r\n\r\n\r\nOd trzech lat magazyn „Teen Vogue” przygotowuje we współpracy z Goldman Sachs's Apparel and Accessories Global Investment Research Group ranking marek, które z największym skutkiem oddziałują na przedstawicieli pokolenia Y, zarówno w sieci, jak i „offline”. Wskaźnik bliskości marek oparty jest na pięciu kryteriach: świadomości marki, sympatii, marketingu szeptanym (zarówno w internecie, jak i w prawdziwym życiu), posiadaniu produktów danych marek oraz prawdopodobieństwie, że zdecydują się na ich produkty podczas robienia zakupów. Jakie marki znalazły się w tegorocznym zestawieniu?\r\n\r\nPierwsze miejsce zajął amerykański gigant odzieżowy, Forever 21 – marka na razie nie jest dostępna na polskim rynku, ale już wiadomo, że w 2017 roku mają pojawić się w naszym kraju pierwsze sklepy pod jej szyldem. Pozostałe miejsca na podium zdominowała z kolei Victoria’s Secret – młodsza linia marki, \"Pink\" uplasowała się na drugim miejscu, z kolei główna linia amerykańskiego potentata bieliźniarskiego zamyka pierwszą trójkę zestawienia. Kolejne pozycje zajęły Nike (4.), H&M (7.), Converse (8.) oraz Vans (15.). Spośród marek urodowych największą popularnością wśród millenialsów cieszą się Sephora i MAC, na 16. miejscu uplasowało się z kolei Maybelline. Ciekawostką jest także obecność w zestawieniu marek luksusowych – 17. miejsce zajął bowiem dom mody Louis Vuitton, a jego były dyrektor kreatywny Marc Jacobs uplasował się dwie pozycje niżej.\r\n\r\n\r\n

Obraz
© (fot. materiały prasowe)

\r\n\r\n\r\n\r\nW szerszym zestawieniu 50 najpopularniejszych marek zadebiutowało w tym roku pięć firm: Adidas, Tiffany & Co., Nars, Nasty Gal oraz Calvin Klein. Ma to swoje uzasadnienie jeśli przeanalizuje się tegoroczne kampanie i komunikację marketingową tych marek: Calvin Klein, oprócz zaangażowania popularnych wśród millenialsów nazwisk, takich jak Kendall Jenner czy Justin Bieber, oparł swoją całą jesienno-zimową kampanię o „sexting” i wykorzystanie mediów społecznościowych w kontaktach damsko-męskich. W przypadku Adidasa niebagatelną rolę odegrała współpraca z Kanye Westem i będąca jej rezultatem kolekcja „Yeezy Boost”. Z kolei Nasty Gal z sukcesem opiera swoją komunikację marketingową na wykorzystaniu social media, a szczególnie Instagrama.\r\n\r\nJeżeli spojrzy się na zawarte w zestawieniu marki, wyraźnie widać, że znaczna większość z nich niezwykle umiejętnie i często korzysta z kanałów social media – Nike deklasuje w tym roku wszystkie inne marki pod względem liczby obserwujących i ich zaangażowania. Victoria’s Secret umiejętnie wzbudza rozgłos nie tylko komunikując najgłośniejszy pokaz w całym roku, ale grając hasztagami, a H&M… Cóż, szwedzkiej marce z pewnością w zajęciu tak wysokiej pozycji pomogła współpraca z domem mody Balmain i jego dyrektorem kreatywnym – mistrzem Instagrama, Oliverem Rousteingiem.\r\n\r\n\r\n

Obraz
© (fot. materiały prasowe)

\r\n\r\n\r\n\r\nMimo że rok 2015 jeszcze się nie zakończył, specjaliści już prognozują, które z marek mogą dołączyć do zestawienia w przyszłym roku. Najwięcej uwagi poświęca się w tym miejscu brytyjskiej sieciówce Topshop, która tylko w ostatnim półroczu zaangażowała do swoich kampanii trzy instagramowe sensacje – siostry Bellę i Gigi Hadid oraz ich koleżankę, Hailey Baldwin. Jako przedstawicielkom generacji Y i fankom brytyjskiej marki, trudno nam się z tym nie zgodzić.\r\n\r\n

Obraz

Michalina Murawska\r\nMiała zostać prawnikiem, została dziennikarzem. Absolwentka Dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim. Miłośniczka mody od najmłodszych lat– jej mama twierdzi, że już jako małe dziecko wyrywała i całowała strony z „Burdy”. Bez pamięci zakochana w Nowym Jorku, marzy jej się skromny loft w East Village. Uzależniona od Instagrama i masła orzechowego, wierna fanka wczesnego Allena, Bukowskiego i amerykańskiego hip-hopu. Lubi łamać zasady, więc swojego psa nazywa damskim imieniem.\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n

[

Obraz

]( http:\/\/fashionpost.pl\/ )\r\n\r\n\r\n\r\n

Obraz
Obraz

Wybrane dla Ciebie

Cichopek poprosiła o wsparcie. Mówi o sytuacji Adriana ze "ŚOPW"
Cichopek poprosiła o wsparcie. Mówi o sytuacji Adriana ze "ŚOPW"
Nie opłaciłeś miejsca na cmentarzu? Musisz się z tym liczyć
Nie opłaciłeś miejsca na cmentarzu? Musisz się z tym liczyć
"Nie chcę uprawiać seksu z żoną". Seksuolog mówi o powodach
"Nie chcę uprawiać seksu z żoną". Seksuolog mówi o powodach
Z czego nie trzeba się spowiadać? Ksiądz zabrał głos
Z czego nie trzeba się spowiadać? Ksiądz zabrał głos
Można jeść surowe pieczarki? Boś wyjaśnia raz na zawsze
Można jeść surowe pieczarki? Boś wyjaśnia raz na zawsze
Ich ksiądz na ślubie zachowywał się okropnie. Gościni nie wytrzymała
Ich ksiądz na ślubie zachowywał się okropnie. Gościni nie wytrzymała
Łukasz Krasoń o seksualności osób niepełnosprawnych. "Jest tematem tabu"
Łukasz Krasoń o seksualności osób niepełnosprawnych. "Jest tematem tabu"
Wciskają się do domu jesienią. Działaj, nim będzie za późno
Wciskają się do domu jesienią. Działaj, nim będzie za późno
Pierwszy raz o rozwodzie. Tak mówi o rozstaniu z mężem
Pierwszy raz o rozwodzie. Tak mówi o rozstaniu z mężem
Miała raka. "Mam nadzieję, że dożyję bawienia wnuków"
Miała raka. "Mam nadzieję, że dożyję bawienia wnuków"
Tak objawia się rak gardła. Chce ostrzec Polaków
Tak objawia się rak gardła. Chce ostrzec Polaków
Zniknęła z telewizji. Oto czym się teraz zajmuje
Zniknęła z telewizji. Oto czym się teraz zajmuje