FitnessJak schudnąć po ciąży? Nie tylko dieta

Jak schudnąć po ciąży? Nie tylko dieta

Jak schudnąć po ciąży? Nie tylko dieta
Źródło zdjęć: © 123RF
Agnieszka Krasa

30.10.2018 13:58, aktual.: 29.11.2018 08:30

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jak schudnąć po ciąży? To pytanie dręczy prawie każdą młodą mamę. Powrót do dawnej masy ciała i sylwetki sprzed ciąży zazwyczaj nie jest ani błyskawiczny, ani bezproblemowy.

Nie wierzmy we wszechobecne w mediach zdjęciach mam supermodelek czy znanych blogerek, które w miesiąc po porodzie prezentują nienaganną figurę. Nawet u naturalnie szczupłych kobiet, dodatkowo bardzo aktywnych podczas całej ciąży, powrót do dawnego wyglądu zajmuje nieco czasu, a na brzuchu i tak może pozostać nieestetyczny nadmiar skóry. Zbyt szybka utrata kilogramów nigdy nie jest bezpieczna, zwłaszcza jeśli karmimy piersią. Zamiast rozpaczać, zaplanujmy, jak schudnąć po ciąży i trzymajmy się poszczególnych kroków.

Jak schudnąć po ciąży? Dieta

Przybieranie na wadze trwało systematycznie przez 9 miesięcy, nie ma więc co oczekiwać, że utrata wagi nastąpi w 2 tygodnie. Całkiem realistycznym podejściem do tematu jest zaplanowanie chudnięcia w tempie do 1 kg na tydzień.

Podstawą kuracji odchudzającej jest właściwy poziom nawodnienia organizmu, o czym w natłoku nowych obowiązków często zapominamy. 2 litry niegazowanej wody dziennie pitej małymi łyczkami to niezbędne minimum w nowej diecie na schudnięcie po ciąży.

Śniadanie naprawdę jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia, najlepiej zjedzone do pół godziny po obudzeniu. Kolejne potrawy postaraj się spożywać w regularnych odstępach czasu, co ok. 2,5-3 godziny. Dietę odchudzającą opieraj o produkty pełnoziarniste, warzywa, owoce, chudy nabiał, ryby i mięso. Unikaj słodyczy, jedzenia wysoko przetworzonego i niezdrowych przekąsek.

Jak schudnąć po ciąży? Ruch fizyczny

Z maluchem u boku, w dodatku karmionym piersią, ciężko zaplanować plan treningowy, a co dopiero zapisać się na siłownię. Jeśli tylko czujesz się już na siłach, w kilka dni po porodzie możesz zacząć pierwsze spacery z dzieckiem w wózku. Stopniowo zwiększaj dystans i tempo marszu, oddychaj głęboko i ciesz się możliwością przebywania na świeżym powietrzu. Podczas sprzyjającej pogody zalecane są spacery nawet kilkukrotnie w ciągu dnia, które działają relaksująco. Dobrą motywację do ruchu zapewni koleżanka w podobnej sytuacji, która także niedawno urodziła.

W klubach sportowych istnieje sporo aktywności dedykowanych młodym mamom, niezbyt forsujących czy obciążających organizm. Joga, pilates oraz zwyczajna gimnastyka w łagodnej wersji to świetne rozwiązanie na początek. Warto także sprawdzić, czy najbliższy basen nie organizuje zajęć z pływania dla matek z najmniejszymi pociechami – to dla dzieci ogromna frajda. Nie nadwyrężaj brzucha zbyt wcześnie.

Jak schudnąć po ciąży? Co jeszcze możesz zrobić dla swoje sylwetki?

Pamiętaj o odpowiedniej ilości snu w ciągu doby, co przy małym dziecku wcale nie jest łatwe ani oczywiste. Wyspany organizm to sprawniejsza przemiana materii. Walkę o powrót do formy po porodzie wspomagaj balsamami ujędrniającymi po każdym prysznicu, wykonywanym razem z masowaniem skóry szczotką albo rękawicą. Prysznice z naprzemiennym użyciem ciepłej i zimnej wody również się sprawdzą, podobnie jak profesjonalne masaże pobudzające krążenie krwi.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (10)
Zobacz także