Kampania walki z rakiem piersi "Wspieram"
Czternaście tysięcy Polek rocznie dowiaduje się, że ma raka piersi. Dziennie na tę okrutną chorobę umiera aż trzynaście z nich. Te wstrząsające statystyki wołają o reakcję społeczeństwa, o uświadamianie zarówno kobietom, jak i mężczyznom, jak ważna jest profilaktyka. Na walkę z rakiem piersi nie pozostaje także obojętna znana marka biżuterii Pandora, która wspólnie z Fundacją TVN rozpoczęła kampanię "Wspieram".
29.09.2010 | aktual.: 04.06.2018 14:51
Czternaście tysięcy Polek rocznie dowiaduje się, że ma raka piersi. Dziennie na tę okrutną chorobę umiera aż trzynaście z nich. Te wstrząsające statystyki wołają o reakcję społeczeństwa, o uświadamianie zarówno kobietom, jak i mężczyznom, jak ważna jest profilaktyka. Na walkę z rakiem piersi nie pozostaje także obojętna znana marka biżuterii Pandora, która wspólnie z Fundacją TVN rozpoczęła kampanię "Wspieram".
W ramach tej akcji Pandora przeznaczy 15 proc. ze sprzedaży pięciu specjalnie zaprojektowanych produktów na budowę Centrum Profilaktyki Nowotworowej przy Instytucie Onkologii.
Niedawno w warszawskiej restauracji Villa Nuova odbyła się konferencja prasowa z udziałem dziennikarzy, specjalistów oraz ambasadorek akcji "Wspieram": Beatą Sadowską, Martyną Wojciechowską oraz Pauliną Smaszcz-Kurzajewską.
- Z rakiem piersi mam niestety dosyć bliskie doświadczenia. Mnie i moją najlepszą przyjaciółkę Anitę Werner spotkała ta sama historia. Nasze mamy zachorowały na nowotwór piersi. Niestety mama Anity nie żyje. Ja miałam dużo szczęścia, bo moja mama rozpoczęła leczenie odpowiednio wcześnie i wygrała walkę z tą chorobą - powiedziała Martyna Wojciechowska. - Tą historią chciałabym pokazać, jak wiele zależy od profilaktyki. Pandora podjęła wspaniałą inicjatywę. Bransoletki będą przypominać nam o tak zacnej akcji, o tym, że każdy z nas może zmieniać świat na lepsze.
O tym, jak ważna jest profilaktyka, nie trzeba przekonywać także Beaty Sadowskiej. - Informacja w tym przypadku to jest życie. Świadomość to pierwszy krok do tego, żeby zrobić badania. Ja dwa razy do roku chodzę na cytologię, regularnie badam piersi. Głupotą byłoby nie podarować sobie życia, skoro mamy taką możliwość - powiedziała dziennikarka.
Do regularnych badań zachęcała także Paulina Smaszcz-Kurzajewska. - Chcemy dawać szczęście i kochać innych, ale nasza rodzina i nasi najbliżsi też chcą nas kochać i być z nami szczęśliwi. Troska o nasze zdrowie to nie egoizm, to myślenie o naszych bliskich - dodała Smaszcz-Kurzajewska.
Akcja Pandory i Fundacji TVN trwać będzie od października do grudnia 2010.