ModaKobieta jako świadomy konsument w branży kosmetycznej

Kobieta jako świadomy konsument w branży kosmetycznej

Kobieta jako świadomy konsument w branży kosmetycznej
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
oprac. Dominika Czerniszewska
25.07.2018 16:44, aktualizacja: 02.08.2018 11:37

Kobiety są bardzo wpływowymi konsumentami na rynku, a ich decyzje mają dominujące znaczenie w każdym gospodarstwie domowym. Jak dowodzą badania, coraz więcej marek dostosowuje swoją strategię komunikacji do oczekiwań przedstawicielek płci pięknej. Kontrolują one większość branż oraz usług, takich jak odzież, żywność, środki czystości i inne artykuły związane z funkcjonowaniem gospodarstwa domowego. Co zaś najważniejsze, to fakt, iż kobiety napędzają rynek kosmetyczny, który swój marketing opiera przede wszystkim na realizacji ich potrzeb.

Girl Power, czyli kto jest liderem domowego budżetu?

W dzisiejszych czasach zarządzanie budżetem domowym należy przede wszystkim do kobiet. Tradycyjny model, w którym mężczyzna zarabia, a żona zajmuje się obowiązkami rodzinnymi, uległ przewartościowaniu. Niejednokrotnie pensje małżonków pokrywają się w związku z czym trudno wskazać "lidera". Stare przysłowie mówi, że mężczyzna jest głową, a kobieta szyją, która nią kręci. Otóż to właśnie kobiety decydują o zakupach i o produktach znajdujących się na półkach w domu. Ich rola nie jest już deprecjonowana, zważywszy na to, że same są aktywne zawodowo.

Dysponowanie wydatkami to domena kobiet, które coraz częściej interesują się kategorią "eko" i jakością produktów, mając na względzie zdrowie rodziny. Coraz wyższe standardy życia zapewniają większe zainteresowanie produktami unikalnymi i dobrej jakości, a ich cena ma uwiarygodnić standard, zatem nie może być zbyt niska. Cenione są zarówno sklepy z towarem o wysokiej jakości, jak i te, oferujące całą gamę produktów i usług. Panie nierzadko zaglądają też do ofert sklepów internetowych, które pozwalają im zaoszczędzić czas oraz dają możliwość zakupu po najkorzystniejszej cenie. Najsilniejszą uwagę przykładają do kategorii, takich jak: żywność, odzież, zdrowie i - rzecz jasna - uroda.

Kobieta jako konsument w branży kosmetycznej

Pielęgnacja urody od zamierzchłych czasów jest niezwykle ważną sferą życia każdej kobiety. Nieustannie poszukuje nowych i doskonalszych metod na upiększenie własnego ciała. Nie opiera się ona tylko na klasycznej dbałości o twarz i włosy, ale wiąże ideę pielęgnacji z kompleksową dbałością o ciało, skórę i zdrowie, zarówno to fizyczne, jak i psychiczne. Panie są świadome tego, że wszystkie te aspekty są ze sobą nierozerwalnie połączone. Z jednej strony pragną powrotu do natury, z drugiej - poszukują nowinek i śledzą rozwój technologii, dostarczających innowacyjnych rozwiązań w celu utrzymania młodości na dłużej.

Kobiety pełniąc ważną rolę w podejmowaniu decyzji o wydatkach konsumenckich, inicjują zmiany przyzwyczajeń zakupowych, a w konsekwencji prowadzą do dużych zmian społecznych i lansują nowe trendy. Przemysł kosmetyczny musi liczyć się z potrzebami konsumentek, które zaczęły uważnie czytać składy produktów oraz przykładać wagę do ich jakości. W związku z tym wzrosła liczba produktów organicznych do pielęgnacji skóry oraz pojawiły się najróżniejsze zestawy do tzw. domowego spa, które pozwalają kobietom stworzyć osobistą strefę relaksu.

Obraz
© Materiały prasowe

Domowy gabinet kosmetyczny

Duże zainteresowanie branżą kosmetyczną napędza jej silny rozwój oraz tworzenie coraz bardziej zaawansowanych produktów. Łatwo dostępne są specyfiki, które wcześniej były wykorzystywane tylko w gabinetach kosmetycznych. Kobiety coraz częściej w warunkach domowych stosują bezpiecznie i efektywne zabiegi, a wśród nich: oczyszczające peelingi, maseczki, masaż twarzy czy silnie nawilżające terapie. Podobnie z włosami: wystarczy nałożyć na nie odpowiedni specyfik, a następnie zakryć je folią i ręcznikiem. Pod wpływem ciepła otwierają się łuski włosów, dzięki czemu wchłaniane są dobroczynne substancje, dając spektakularny efekt.

Nie musimy się również udawać do stylistki, gdyż łatwo dostępne, szczególnie w sklepach internetowych, są specjalne zestawy do wykonania profesjonalnego makijażu. Każda kobieta może nabyć specjalne palety do konturowania twarzy czy te do wykonania efektownego smoky eyes lub samodzielnie nałożyć sztuczne rzęsy. Do wykonania olśniewającego makijażu wystarczą jedynie właściwe kosmetyki oraz technika, która jest przejrzyście wyjaśniona w internecie, chociażby w różnych wideoporadnikach.

E-commerce gwarancją wygody i unikalności

Handel elektroniczny to coraz szersza gałąź gospodarki, która umożliwia komfortowe zakupy i spokojne zapoznanie się z bardzo dużym asortymentem. Sklepy internetowe prześcigają się z funkcjami najłatwiejszego odnalezienia towaru, a wśród nich dominuje, prosty lub bardziej rozbudowany, podział na kategorie. Łatwość znalezienia pożądanego towaru oraz możliwość dokonania zakupu o każdej porze przyciąga kobiety, które muszą umiejętnie organizować swój czas. Możliwość porównania cen i opinii pozwala zaś na wybór najodpowiedniejszych produktów.

"Branża kosmetyczna z dużą uwagą śledzi postępującą rewolucję internetową i dostosowuje się do potrzeb klientów, którzy pragną komfortu i oryginalności" - mówi Edyta Kubiak z perfumerii internetowej Neness. "Świadome konsumentki mają coraz większe wymagania nie tylko dotyczące produktów, ale i również samego procesu zakupowego. Kosmetyki zawsze będą dla nich towarem o dużym znaczeniu, dlatego należy spojrzeć przede wszystkim na potrzeby kobiet, bo odnieść komercyjny sukces".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło artykułu:WP Kobieta