Królowa pasztetu, czyli co reklamują polskie gwiazdy
Papier toaletowy, krem do mocowania protez czy preparat zwalczający stonkę - polskie gwiazdy są gotowe zareklamować praktycznie wszystko. Oczywiście pod warunkiem, że wynegocjują satysfakcjonujące honorarium. Jednak decyzja o udziale w takiej reklamie bywa ryzykowna dla wizerunku celebryty. Kto zdecydował się na promowanie zabawnych produktów?
Papier toaletowy, krem do mocowania protez czy preparat zwalczający stonkę – polskie gwiazdy są gotowe zareklamować praktycznie wszystko. Oczywiście pod warunkiem, że wynegocjują satysfakcjonujące honorarium. Jednak decyzja o udziale w takiej reklamie bywa ryzykowna dla wizerunku celebryty. Kto zdecydował się na promowanie zabawnych produktów?
Niezły pasztet
Ogromne billboardy z ubraną w elegancką kreację Katarzyną Skrzynecką pojawiały się kilka lat temu na ulicach wielu polskich miast. Gwiazda z namiętnym uśmiechem na ustach reklamowała… pasztety. Kampanii towarzyszył spot telewizyjny – aktorka w przerwach między delektowaniem się mięsnym przysmakiem, tańczyła z przystojnym Latynosem.
Skrzynecka szybko zyskała przydomek „królowej pasztetu” i choć minęło już kilka lat, „sława” ciągnie się za nią do dzisiaj. „Kasia nie robi sobie nic z głupich docinek, ale ostatnio bardzo się zaniepokoiła, po tym jak ktoś wysłał jej w kopercie pasztet z dołączonym listem o treści: Oddawaj kasę, nie smakuje mi!” – opowiadał magazynowi „Takie jest życie” znajomy Skrzyneckiej.
(RAF/sr), kobieta.wp.pl
Rodzina, która lubi drób
Anna Przybylska bardzo chętnie podpisuje kontrakty reklamowe, dlatego aktorkę możemy często oglądać w spotach promujących kosmetyki czy samochody. Jednak gwiazda reklamuje nie tylko towary luksusowe. Niedawno oglądaliśmy ją w kampanii zachęcającej do spożywania… drobiu. „To zdrowe i wartościowe mięso dla całej mojej rodziny” – zapewniała seksownym głosem Przybylska w filmie, w którym towarzyszył jej partner – piłkarz Jarosław Bieniuk oraz dwójka starszych dzieci.
Do udziału w akcji „Ciesz się zdrowiem i smakiem – wybieraj drób” aktorkę na pewno przekonały pieniądze. Nieoficjalnie mówi się o kwocie blisko 300 tys. zł.
Kłopoty Dowbor
„Mięsny epizod reklamowy” ma w swoim dorobku także Katarzyna Dowbor. Na fotografiach w kolorowych czasopismach prezenterka zajadała się wędlinami pewnej znanej polskiej firmy. Za promowanie tych smakowitości gwiazda naraziła się nawet szefom Telewizji Polskiej, ponieważ – ich zdaniem – występując w reklamie złamała warunki kontraktu. Dowbor nie została wówczas zwolniona tylko dlatego, że była w ciąży.
„Nie mogłam występować przez dwa lata w telewizji, mimo że nie było do tego podstaw” – skarżyła się w rozmowie z „Rzeczpospolitą”. „Wtedy w umowach, które podpisywałam z TVP, nie było zastrzeżenia, że nie wolno mi brać udziału w reklamie”.
Stonka pada trupem
Na miano jednej z najbardziej żenujących reklam z udziałem polskiego celebryty zasługuje film promujący preparat do zwalczania stonki ziemniaczanej. Występuje w nim Edyta Herbuś, wykonująca zmysłowy taniec przed obleśnym mężczyzną przebranym w kostium szkodnika. Stwór w pewnym momencie dostaje ataku i pada martwy, wypluwając z ust niezidentyfikowany przedmiot. „Spełniliśmy ostatnie życzenie stonki, zanim została porażona” – tłumaczy lektor.
Dlaczego Herbuś wzięła udział w takim projekcie? „Nigdy nie miałam za dużo pieniędzy. Mam w sobie jednak dużo pokory i chęci działania. Dzięki temu, mimo młodego wieku, do wszystkiego doszłam sama” – tłumaczyła w „Fakcie”.
Starość gwiazdora
Upadek mitu – tak można najkrócej podsumować udział „pierwszego twardziela polskiego kina”, czyli Bogusława Lindy w reklamie suplementu diety dla… seniorów. Film wyreżyserował sam gwiazdor, natomiast autorem zdjęć był znakomity operator Paweł Edelman.
Hasło kampanii brzmiało „w sile wieku, w pełni sił”, jednak mimo to słynny Franz Maurer z filmu „Psy” stał się pośmiewiskiem dla internautów. Jakby tego było mało, w tym samym czasie „Super Express” poinformował, że Bogusław Linda skorzystał z zabiegu inwazyjnego liftingu twarzy. Najwyraźniej 60-letni aktor postanowił zatrzymać uciekającą młodość.
Kłopoty z trawieniem
Magdę Gessler kojarzymy z dobrym jedzeniem, ponieważ od kilku lat przeprowadza rewolucje w polskich restauracjach. Okazuje się, że jej praca bywa niebezpieczna dla zdrowia. „Zastanawialiście się jak to jest odwiedzać restauracje i próbować wielu dań?” – pyta gwiazda w reklamie środka na… trawienie.
Spot wywołał wiele ironicznych komentarzy. Znaną restauratorkę wyśmiała np. Karolina Korwin Piotrowska, której bardzo podobało się, jak Magda Gessler wymawia w reklamówce słowo „kurkuma”. Dziennikarka sugerowała nawet, że powinno to być dostępne jako dzwonek smsowy na telefon komórkowy.
Co ty wiesz o paleniu?
Powody do drwin dał również internautom Olaf Lubaszenko, który został ambasadorem firmy produkującej elektronicznie papierosy i cygara. Zapomnianego ostatnio aktora mogliśmy oglądać w kilku spotach reklamowych. Niestety, poziom filmów pozostawiał wiele do życzenia. W jednym z nich gwiazdor wykreowany na podstarzałego playboya siedział w hotelowym pokoju, popalając papierosa (oczywiście elektronicznego). Za Lubaszenką baraszkowały w łóżku dwie dziewczyny, wyglądające jak jego kochanki lub ewentualnie „kobiety lekkich obyczajów”. „Paliłeś już ciggery? Nie? To nic nie wiesz o paleniu” – mówi z tajemniczym uśmiechem aktor.
Proteza? Przyklejona!
Seniorka rodu Mostowiaków z serialu „M jak Miłość”, czyli Teresa Lipowska, ma duży dystans do swojego wieku. Nie miała więc oporów przed przyjęciem roli w reklamówce kremu do mocowania protez zębowych. Gwiazda została zaangażowana do kampanii, ponieważ – jak tłumaczył producent preparatu – jako znakomita aktorka i wyjątkowa osoba cieszy się dużym autorytetem wśród grupy docelowej. „Nie ja wybieram, w jakich reklamach mogę grać, tylko to mnie wybierają. Nie ma się co obrażać” – stwierdziła Teresa Lipowska w rozmowie z magazynem „Tylko dla dorosłych”.
Frytki jak karbowane
Katarzyna Figura przez lata propagowała zdrowy tryb życia i odżywiana. Tym bardziej zaskakujący był jej udział w reklamie… frytek, znanych raczej ze swojej kaloryczności. „Są bardzo zdrowe. To jest bardzo złe przekonanie, że nie są” – tłumaczyła aktorka w „Super Expressie”. „Wszystko polega na umiarze. Takie jedzenie jak każde trzeba łączyć z ruchem, a że można je jeść i nie tyć, to chyba bardzo dobrze widać po mnie” – dodała aktorka, której zdjęcia pojawiły się na opakowaniach limitowanej edycji karbowanych frytek.
Papier do…
Miss Polonia, rzeczniczka prasowa premiera, gwiazda programów telewizyjnych – przebieg kariery Ewy Wachowicz prezentuje się imponująco. „Rysą na wizerunku” gwiazdy stała się jednak reklama. Niewielu celebrytów zdecydowałoby się bowiem na udostępnienie swojego wizerunku producentowi… papieru toaletowego. Na jego opakowaniu znalazła się bowiem uśmiechnięta twarz Ewy Wachowicz. Jakby tego było mało, zdjęcie gwiazdy pojawiło się także na karmie dla psów tego samego dystrybutora.
(RAF/sr), kobieta.wp.pl