GotowaniePrzepisyKuszące świeże warzywa i owoce

Kuszące świeże warzywa i owoce

Kuszące świeże warzywa i owoce

13.06.2008 10:39, aktual.: 29.06.2010 00:47

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jak co roku latem cieszymy się na widok truskawek, czereśni, zielonego groszku, rzodkiewek i ogórków. Nasz apetyt rośnie, gdy tylko poczujemy ich zapach. Sałatki ze świeżych warzyw czy kanapki z pachnącym pomidorem to raj dla łakomczuchów i witaminowa uczta dla naszego organizmu.

Jak co roku latem cieszymy się na widok truskawek, czereśni, zielonego groszku, rzodkiewek i ogórków. Nasz apetyt rośnie, gdy tylko poczujemy ich zapach. Sałatki ze świeżych warzyw czy kanapki z pachnącym pomidorem to raj dla łakomczuchów i witaminowa uczta dla naszego organizmu. Dodatkowo, ponieważ jesteśmy przekonani, że w tym więcej świeżych jarzyn, tym lepiej, nie hamujemy naszego apetytu. Świeże warzywa trzeba jednak umieć jeść tak, by była dla nas zdrowe i bogate w wartości odżywcze.

Zwłaszcza w upalne dni surowe owoce i warzywa to najlepszy sposób niemal na każdy posiłek. Sałatka z ogórków i pomidorów, a do tego wielka miska truskawek na deser wydają nam się najlepszym posiłkiem, zwłaszcza gdy na dworze upał. Trzeba jednak uważać, by nie przesadzić z surowymi produktami, ponieważ w nadmiarze mogę mieć zły wpływ na nasz organizm. Surowe nie zawsze dobre

Owoce i warzywa niepoddane obróbce termicznej mogą powodować bóle brzucha oraz przede wszystkim zakłócenia w procesie trawiennym, co może się objawiać między innymi nieprzyjemnymi wzdęciami.

Co więcej, czasem nasze przekonanie o tym, że świeże warzywa mają zawsze dużo witamin, bo nie tracą ich w czasie gotowania, może być mylne. Owszem, nie są one poddawane tak długiemu procesowi działania gorącej wody, ale często nadmiernie długie leżenie na słońcu, działanie powietrza oraz przesadnie dokładne mycie również pozbawia je znacznej części witamin. Oczywiście nie zmienia to faktu, że o tej ostatniej czynności nigdy nie można zapominać.

Najważniejsza rzecz to właśnie mycie świeżych owoców i warzyw przed ich skonsumowaniem. Lepiej jednak nie zanurzać ich na dłuższy czas w wodzie, tylko przemyć silnym strumieniem. Wiadomo, że każdego kuszą pachnące czereśnie czy truskawki, które czekają w koszu nas nasz powrót do domu, ale lepiej poczekać do momentu umycia ich, niż potem leczyć ból brzucha.

ZOBACZ TEŻ:

KRZEM DLA ZDROWIA I URODY Uwagę powinniśmy przywiązywać także do kwestii łączenia wielu różnych warzyw. Nie wszystkie rodzaje świeżych roślin w sałatce dobrze na siebie wpływają, dlatego lepiej uważać na bardzo zróżnicowane kombinacje. Jeśli przygotowujemy posiłki dla osób starszych, dzieci oraz kobiet w ciąży, nie możemy przesadzać z liczbą świeżych owoców i warzyw. W większej ilości mogą one być źle przyswajalne.

Chrońmy witaminy

Wybierając warzywa, starajmy się zwracać uwagę na to, by były jak najświeższe – zaufany kiosk może w tym przypadku być lepszym rozwiązaniem niż hipermarket, gdzie świeże produkty dużo czasu spędzają w chłodniach.

Po przyniesieniu ich do domu, najbezpieczniej jest przechowywać je w lodówce, a im szybciej je skonsumujemy, tym mniej stracą witamin. Jeżeli obieramy nasze owoce lub warzywa ze skórki, starajmy się, by obierki były jak najcieńsze – w ten sposób nie wyrzucimy witamin do kosza.

Sezon obfitujący w świeże owoce i warzywa jest krótki, dlatego należy korzystać z jego dobrodziejstw. Lepiej jednak robić to z umiarem i potem z utęsknieniem czekać na kolejne lato, niż rozchorować się z namiaru tych przysmaków, a następnie mieć do nich uraz.

ZOBACZ TEŻ:

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także