FitnessMasz szerokie biodra? Naukowcy śpieszą z dobrymi wiadomościami

Masz szerokie biodra? Naukowcy śpieszą z dobrymi wiadomościami

Masz szerokie biodra? Naukowcy śpieszą z dobrymi wiadomościami
Źródło zdjęć: © Instagram.com
Anna Moczydłowska
21.08.2017 17:44, aktualizacja: 21.08.2017 19:32

Pora pokochać swoje obfite biodra, bo dzięki nim... będziesz miała mądrzejsze dzieci i żyła dłużej. Tak przynajmniej wynika z najnowszych badań naukowców z Uniwersytetu w Pittsburghu.

Naukowcy odkryli, że rozwój mózgu niemowląt polega na dostarczaniu tłuszczów, które pochodzą bezpośrednio z ud matki. Do tego procesu dochodzi zwłaszcza podczas karmienia piersią. Odkryto także, że ilość takich dostaw tłuszczu może mieć bezpośredni wpływ na inteligencję potomka i szanse przetrwania - co mogłoby również stanowić wskazówkę, dlaczego niektórzy mężczyźni wolą krąglejsze kobiety.

Według profesora Willa Lassek, który wydał liczne publikacje naukowe i książkę "Why Women Need Fat", tłuszcze w pośladkach i udach są niezwykle istotne dla organizmu nie tylko matki, ale i jej dziecka.

"Tłuszcz w tych okolicach jest podstawą budowy mózgu dziecka" - wyjaśnia badacz. - "Potrzebujemy dużo tłuszczu, aby stworzyć system nerwowy, a tłuszcze w tych obszarach wzbogacone są również w DHA, które jest szczególnie ważnym składnikiem mózgu człowieka. Wygląda na to, że kobiety ewoluowały, tak aby gromadzić te tłuszcze, zwłaszcza dopóki nie urodzą dziecka."

Dodał, że około 80 procent kwasów, potrzebnych do rozwoju mózgu dziecka, pochodzi z przechowywanego przez matkę tłuszczu w czasie ciąży i karmienia piersią. Badania przeprowadzone przez uczonych z Pittsburgha obfitują w pochwały dla krągłych kształtów u kobiet. Oprócz mądrych dzieci, panie o dużych rozmiarach mają wyższe IQ, a nawet dłuższą żywotność. Poza tym, mężczyźni uważają je za bardziej atrakcyjne, bo szukają partnerek, które mogą dać im mądrzejsze i silniejsze potomstwo.

Mimo tych rewelacji, naukowcy ostrzegają, że nie można używać argumentu o posiadaniu mądrych dzieci jako pretekstu do braku samodyscypliny, złego odżywiania się i zaprzestania aktywności fizycznej! Radzą też zwrócić uwagę na stosunek rozmiaru pomiędzy biodrami a talią. Duże biodra i pełne pośladki mogą bowiem zwiastować inteligentne dzieci, ale szeroki obwód talii może okazać się pośrednią przyczyną ataku serca lub cukrzycy.

Jeśli chcesz wiedzieć, czy twoje wymiary mieszczą się w naukowej normie, wystarczy posłużyć się matematyką. Wstań i zmierz talię w jej najwęższym punkcie (zwykle będzie to na wysokości pępka). Następnie wymierz biodra w ich najszerszym miejscu i podzieli pomiar talii przez pomiar biodrowy. Idealny wynik wynosi 0,9 lub mniej.