Masz szerokie biodra? Naukowcy śpieszą z dobrymi wiadomościami

Pora pokochać swoje obfite biodra, bo dzięki nim... będziesz miała mądrzejsze dzieci i żyła dłużej. Tak przynajmniej wynika z najnowszych badań naukowców z Uniwersytetu w Pittsburghu.
Głosuj
Podziel się
Opinie
Masz szerokie biodra? Naukowcy śpieszą z dobrymi wiadomościami
(Instagram.com)
ycipk-4060io

Naukowcy odkryli, że rozwój mózgu niemowląt polega na dostarczaniu tłuszczów, które pochodzą bezpośrednio z ud matki. Do tego procesu dochodzi zwłaszcza podczas karmienia piersią. Odkryto także, że ilość takich dostaw tłuszczu może mieć bezpośredni wpływ na inteligencję potomka i szanse przetrwania - co mogłoby również stanowić wskazówkę, dlaczego niektórzy mężczyźni wolą krąglejsze kobiety.

Według profesora Willa Lassek, który wydał liczne publikacje naukowe i książkę "Why Women Need Fat", tłuszcze w pośladkach i udach są niezwykle istotne dla organizmu nie tylko matki, ale i jej dziecka.

"Tłuszcz w tych okolicach jest podstawą budowy mózgu dziecka" - wyjaśnia badacz. - "Potrzebujemy dużo tłuszczu, aby stworzyć system nerwowy, a tłuszcze w tych obszarach wzbogacone są również w DHA, które jest szczególnie ważnym składnikiem mózgu człowieka. Wygląda na to, że kobiety ewoluowały, tak aby gromadzić te tłuszcze, zwłaszcza dopóki nie urodzą dziecka."

ycipk-4060io

Dodał, że około 80 procent kwasów, potrzebnych do rozwoju mózgu dziecka, pochodzi z przechowywanego przez matkę tłuszczu w czasie ciąży i karmienia piersią. Badania przeprowadzone przez uczonych z Pittsburgha obfitują w pochwały dla krągłych kształtów u kobiet. Oprócz mądrych dzieci, panie o dużych rozmiarach mają wyższe IQ, a nawet dłuższą żywotność. Poza tym, mężczyźni uważają je za bardziej atrakcyjne, bo szukają partnerek, które mogą dać im mądrzejsze i silniejsze potomstwo.

Mimo tych rewelacji, naukowcy ostrzegają, że nie można używać argumentu o posiadaniu mądrych dzieci jako pretekstu do braku samodyscypliny, złego odżywiania się i zaprzestania aktywności fizycznej! Radzą też zwrócić uwagę na stosunek rozmiaru pomiędzy biodrami a talią. Duże biodra i pełne pośladki mogą bowiem zwiastować inteligentne dzieci, ale szeroki obwód talii może okazać się pośrednią przyczyną ataku serca lub cukrzycy.

Jeśli chcesz wiedzieć, czy twoje wymiary mieszczą się w naukowej normie, wystarczy posłużyć się matematyką. Wstań i zmierz talię w jej najwęższym punkcie (zwykle będzie to na wysokości pępka). Następnie wymierz biodra w ich najszerszym miejscu i podzieli pomiar talii przez pomiar biodrowy. Idealny wynik wynosi 0,9 lub mniej.

Mamy zwiastun Supermodelka Plus Size. "Powinna mieć minimum rozmiar 42 i figurę klepsydry!"