Trwa ładowanie...
Newseria
trening
08-07-2016 11:26

Możesz bezkarnie jeść węglowodany, ale pod jednym warunkiem

Osoby, które decydują się na większą aktywność fizyczną i rozpoczynają intensywne treningi, powinny zmienić sposób odżywiania.

Share
d2bl45q

Przede wszystkim muszą ograniczyć produkty wysokokaloryczne, a włączyć do diety te, które są źródłem energii. Dietetycy przestrzegają przed głodówkami i podkreślają, że organizm z pożywienia czerpie siłę do ćwiczeń, dlatego w tym przypadku liczy się rozsądek, a nie rygor. Eksperci podkreślają, że dla osób prowadzących aktywny tryb życia, dieta na poziomie 1000-1200 kcal nie jest odpowiednia. To zbyt mało, żeby organizm mógł prawidłowo funkcjonować. Trzeba też spożywać od 3 do 5 posiłków dziennie.
Regularne treningi nie pomogą zrzucić zbędnych kilogramów, jeśli nie będą połączone z odpowiednim sposobem odżywiania się. Zbilansowana dieta dla osoby ćwiczącej powinna składać się z 50-65 proc. węglowodanów, 25-30 proc. tłuszczy i 10-12 proc. białka.

Dietetycy zalecają, by w czasie intensywnych ćwiczeń dostarczać organizmowi jak największą ilość energii. Jej największym źródłem są węglowodany. - Makaron, ziemniaki czy pieczywo - to są rzeczy, które powinny się znaleźć w diecie początkującego sportowca. Z tym, że trzeba pamiętać, żeby to nie były wysokoprzetworzone produkty, tylko pełnoziarniste pieczywo, pełnoziarnisty makaron, brązowy ryż czy gruboziarniste kasze. Zapotrzebowanie energetyczne bardzo łatwo jest uzupełnić suszonymi owocami, na przykład rodzynkami czy figami - tłumaczy Damian Parol, dietetyk sportowy.

d2bl45q
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2bl45q
d2bl45q