GwiazdyNajpopularniejszy muzyczny show w liczbach, czyli o poszukiwaniu najlepszego głosu w Polsce słów (i liczb) kilka

Najpopularniejszy muzyczny show w liczbach, czyli o poszukiwaniu najlepszego głosu w Polsce słów (i liczb) kilka

Osiem lat, dziesięć edycji, tysiąc uczestników w studiu, tysiące ludzi na castingach, siedemnastu trenerów, miliony fanów… to tylko kilka danych, które pokazują rozmach "The Voice of Poland". Co jeszcze powinien wiedzieć każdy prawdziwy fan przed rozpoczęciem jubileuszowej edycji? Zdradzamy kilka sekretów programu.

Najpopularniejszy muzyczny show w liczbach, czyli o poszukiwaniu najlepszego głosu w Polsce słów (i liczb) kilka
Źródło zdjęć: © tvp | Waldemar Kompała

06.09.2019 | aktual.: 06.09.2019 12:46

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Można odnieść wrażenie, że na przestrzeni ostatnich lat nastąpił niepisany podział sił wśród programów rozrywkowych i talent show między polskimi stacjami telewizyjnymi. Jedni tańczą z mniej lub bardziej (ostatnio zdecydowanie mniej) znanymi celebrytami, inni wysyłają gwiazdy na drugi koniec globu na istny survival, a jeszcze inni oddają głos i mikrofon zwykłym ludziom, którzy mają niezwykły talent i marzą o pokazaniu go światu.

Po ten ostatni przepis sięgnęła Telewizja Polska. I choć trzeba uczciwie przyznać, że nie był to pierwszy muzyczny show w naszym kraju, zrobiła z "The Voice of Poland" największy i najpopularniejszy tego typu format w Polsce. Już 7 września w TVP2 rusza 10., jubileuszowa edycja programu. Czego możemy się po niej spodziewać? Co stanowi o sile Voice’a? Za co go pokochaliśmy? Spróbujemy odpowiedzieć wyczerpująco na wszystkie te pytania.

Najmłodszy w historii programu skład trenerski

Nie ma co ukrywać, że tego typu programy przyciągają przed telewizory także składem jurorskim. Wszak to oni pojawiają się w każdym odcinku i kreują ekranowe losy uczestników niczym mityczni bogowie. Ponadto możemy nieco lepiej ich poznać, na co nie mamy specjalnej szansy, słuchając tylko ich kolejnych hitów w rozgłośniach radiowych.

Producenci "The Voice of Poland" zdają sobie z tego świetnie sprawę i za każdym razem sięgają po najgorętsze nazwiska z branży. Nie inaczej jest w nadchodzącej edycji - o wyborze najlepszego głosu w Polsce zadecydują współcześni idole - Margaret, Kamil Bednarek, Michał Szpak oraz Tomson i Baron z zespołu Afromental.

Trenerzy dziesiątej edycji muzycznego show wielokrotnie poznali smak porażki, zanim sami osiągnęli sukces, o którym dziś marzą miliony. Wykorzystają swój talent, wiedzę i doświadczenie, aby pomóc uczestnikom w osiągnięciu sukcesu skrojonego na miarę XXI w.

Liczbowe konkrety, które robią wrażenie

Jubileuszowa edycja muzycznego show TVP2 okazała się rekordowa pod względem zgłoszeń. Na precastingach (które nie są emitowane na antenie) pojawiło się ponad 2000 osób! Spośród nich wyłoniono prawie 100 osób, które zaprezentują się podczas pierwszego etapu programu - Przesłuchań w ciemno.

Skoro tak wygląda rekord, jak kształtują się liczby we wszystkich dotychczasowych edycjach? Na scenie programu wystąpiło ponad 1000 osób, które zaśpiewały ponad 1500 polskich i zagranicznych przebojów.

Udział w "The Voice of Poland" otworzył natomiast drogę do kariery m.in.: Sarsie, Natalii Nykiel, Mateuszowi Ziółko, Marcie Gałuszewskiej, Antkowi Smykiewiczowi, Rafałowi Brzozowskiemu, Marcinowi Sójce czy Michałowi Szczygłowi. Jak to zwykle w talent show bywa, nie tylko zwycięzcy kolejnych edycji okazali się wygranymi. Niektórzy z wyżej wymienionych zajmowali nawet odległe od podium miejsca, jednak rozkochali w sobie widzów i osiągnęli sukces. Dziś wszyscy są idolami milionów Polaków, mają na koncie dziesiątki tysięcy sprzedanych płyt, wiele nagród muzycznych oraz występy na największych i najważniejszych scenach muzycznych w kraju.

The Voice wychodzi poza telewizję

Warto dodać, że "The Voice of Poland" to jeden z najbardziej popularnych programów telewizyjnych w social mediach. Na YouTube występy uczestników i gości wyświetlono ponad 830 milionów razy, zaś profil samego programu w tymże serwisie subskrybuje ponad pół miliona użytkowników. Facebookowy fanpage śledzi ponad 825 tysięcy osób, a konto na Instagramie obserwuje ponad 205 tysięcy followersów. Tym samym "The Voice of Poland" stanowi jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w telewizji i w sieci w naszym kraju.

Nagrody nie tylko dla uczestników

Program doceniają zarówno widzowie, o czym świadczą przyznane mu Telekamery (2018 r. Michał Szpak w kategorii Juror; 2017 r. Marcelina Zawadzka w kategorii Nadzieja telewizji; 2016 r. Maciej Musiał w kategorii Nadzieja telewizji; 2014 r. The Voice of Poland w kategorii Program rozrywkowy), jak i osoby z branży.

W październiku 2018 r. w Łodzi miała miejsce 45. Międzynarodowa Konferencja i Wystawa Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej. PIKE to forum, na którym spotykają się główni eksperci branży kablowej, telewizyjnej i telekomunikacyjnej. "The Voice of Poland" został laureatem nagrody specjalnej za najlepszy program i format rozrywkowy 2018 r.

Kilka smaczków dla prawdziwych fanów:

  • Premiera pierwszej polskiej edycji The Voice odbyła się 3 września 2011 r. To zaledwie rok po premierze międzynarodowego formatu The Voice stworzonego przez Johna de Mola, który zadebiutował w Holandii we wrześniu 2010 r. Polski show jest jego adaptacją.
  • W trakcie 10. edycji na fotelu trenera zasiadło aż 17 osób, m.in. Kayah, Ania Dąbrowska, Edyta Górniak, Natalia Kukulska, Marek Piekarczyk, Grzegorz Hyży, Justyna Steczkowska, Maria Sadowska, Andrzej Piaseczny.
  • Dziesięć edycji przyniosło nam też dziesięciu prowadzących: Hubert Urbański, Marika, Tomasz Kammel, Maciej Musiał, Adam Zdrójkowski, Magdalena Mielcarz, Barbara Kurdej-Szatan, Halina Mlynkova, Marcelina Zawadzka i Mateusz Szymkowiak.
  • "The Voice of Poland" to jeden z najbardziej spektakularnych muzycznych programów w Polsce, który nie miałby prawa bytu, gdyby nie niemal 200 osób pracujących przy jego realizacji.
  • Podczas każdego odcinka występy uczestników ogląda podczas nagrań prawie pół tysiąca osób.
  • Studio, w którym realizowane są nagrania programu ma powierzchnię prawie 1600 metrów kwadratowych. Dziesiąta, jubileuszowa edycja jest realizowana przez… 14 kamer, zaś studio oświetla ponad 750 lamp i ponad 700 metrów taśm LEDowych!
  • Średnia oglądalność premierowych odcinków wszystkich dotychczasowych edycji wyniosła ponad 2 miliony widzów.

Kto zdobędzie tytuł Najlepszego Głosu w Polsce i dostanie szansę dołączenia do grona muzycznych idoli Polaków? Który trener wespnie się tym razem ze swoim zawodnikiem na najwyższy schodek podium? Tego dowiemy się już za kilka tygodni, tymczasem wyczekujemy z zapartym tchem kolejnych występów. Premiera "The Voice of Poland" już od 7 września, w każdą sobotę, o godzinie 20:05 w TVP2. Tego nie można przegapić!

Artykuł powstał przy współpracy z TVP.

Źródło artykułu:WP Kobieta
Komentarze (86)