Networking na targach pracy – jak budować kontakty biznesowe?

Networking na targach pracy – jak budować kontakty biznesowe?

Źródło zdjęć: © materiały partnera
25.12.2023 08:00

Networking popularnie znane jako nawiązywanie relacji biznesowych to jeden z ważniejszych aspektów w każdej branży. Dobrą okazją do nawiązywania relacji z ekspertami z danej dziedziny i budowania sieci kontaktów są różnego rodzaju eventy oraz wydarzenia branżowe takie jak chociażby targi pracy. Przekonaj się zatem, jak na takim evencie budować swoją sieć kontaktów.

Networking na targach pracy – odpowiednio się przygotuj

Od czego warto zacząć? Przede wszystkim, sprawdź, jakie firmy wystawiają się na targach, a potem określ ,z kim chciałabyś porozmawiać. Inaczej zbadaj dokładnie rynek. Warto też przed taką wizytą wydrukować sobie wizytówki z aktualnym numerem i na przykład linkiem do wirtualnego CV. Dzięki temu będzie można Cię lepiej poznać. Co więcej, już najbliższe Targi Pracy w Krakowie okażą się świetną okazją do nawiązania kontaktów z przedstawicielami przedsiębiorstw z województwa małopolskiego i nie tylko. Zapoznaj się zatem dokładnie z programem wydarzenia, ofertą paneli dyskusyjnych oraz wykładów i wybierz te, które są najbardziej powiązane z Twoją branżą.

Bierz udział w panelach dyskusyjnych

Udział w panelach dyskusyjnych na Targach Pracy to świetny sposób na własny rozwój. Możesz posłuchać, co do powiedzenia mają specjaliści, a także zadać pytanie. Po spotkaniu można także wymienić się spostrzeżeniami i uwagami dotyczącymi panelu z innymi uczestnikami, a także doświadczeniami zawodowymi. Po zakończonym panelu warto, o ile to możliwe, podejść także do prelegentów, by osobiście podziękować za cenne wskazówki lub zwrócić uwagę na pomysły, które szczególnie Ci się spodobały. Dzięki temu dasz się lepiej poznać osobom z branży.

Zainteresuj przedstawiciela firmy swoją osobą

Podczas rozmowy z rekruterem lub innym przedstawicielem firmy skup się na tym, by zaciekawić rozmówcę swoją osobą. Skup się na najbardziej unikatowych aspektach swojego doświadczenia zawodowego, zaprezentuj się jako osoba aktywna, kreatywna i gotowa do podejmowania wyzwań. Możesz też przedstawić swojemu rozmówcy zarys pomysłów na przyszłą współpracę, co z pewnością będzie wyróżniającym czynnikiem. Nawet jeśli dana firma nie prowadzi obecnie naboru na nowe stanowiska, to być może będą chcieli zabrać kontakt do Ciebie, aby zatelefonować w przyszłości.

Aktywnie słuchanie rozmówcy kluczem do nawiązania długofalowego kontaktu

W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym aktywne słuchanie jest kluczowym elementem w przypadku chęci nawiązania długotrwałego kontaktu biznesowego. Wzbudzisz zaufanie w swoim rozmówcy, jeśli podczas pierwszej rozmowy skoncentrujesz się na zrozumieniu jego potrzeb, oczekiwań, czy wyzwań, z którymi aktualnie się zmaga. Aktywne słuchanie przedstawicieli przedsiębiorstw czy innych specjalistów z danej branży podczas rozmów na Targach Pracy, pozwoli Ci nawiązać kontakty, które w przyszłości mogą przynieść wiele korzyści biznesowych każdej ze stron.

Chcesz wiedzieć, jak działa kalkulator urlopu macierzyńskiego i rodzicielskiego? Odpowiedź na to i na wiele innych pytań znajdziesz na Pracuj.pl.

Odpowiednie zakończenie rozmowy na targach początkiem trwałej relacji biznesowej

W budowaniu kontaktów biznesowych na Targach Pracy istotne znaczenie ma to, jak rozstaniesz się ze swoim rozmówcą. Bezpośrednio po rozmowie podziękuj mu za poświęcony czas, wymień się wizytówkami oraz zapewnij go, że jesteś zainteresowany dalszym kontaktem. Nie pozwól też na to, by po zakończeniu targów rozmówca o Tobie zapomniał. Najlepiej wyślij mu krótką wiadomość mejlową z podziękowaniem za rozmowę, zaobserwuj jego profile na platformach społecznościowych oraz reaguj na dodawane tam wpisy. Dzięki takim działaniom stworzysz solidną podstawę do nawiązania trwałej relacji biznesowej.

Najnowsze oferty pracy IT Wrocław znajdziesz na theprotocol.it.

Podsumowanie

Udział w Targach Pracy to ogromna szansa na nawiązanie wartościowych, a także długotrwałych relacji biznesowych. Staranne przygotowanie do targów, aktywne uczestnictwo w wydarzeniach towarzyszących, panelach dyskusyjnych oraz szkoleniach jest okazją do stworzenia solidnej sieci kontaktów. Interakcje z przedstawicielami różnych firm, czy ekspertów z wielu branż otwierają drzwi do nowych perspektyw zawodowych i wielu możliwości współpracy.