Skandaliczne zachowanie seniorki w tramwaju. MPK reaguje
Wchodzi do pojazdu i chce usiąść na upatrzonym miejscu. Gdy jest zajęte, zaczyna stosować przemoc fizyczną i słowną - tak zachowanie jednej z seniorek opisuje pasażerka z Krakowa. Tamtejsze MPK przytoczyło historię w mediach społecznościowych i apeluje do podróżnych.
Pani Katarzyna zdecydowała się opisać, czego była świadkiem w tramwaju. Jej apel opublikowano na facebookowym profilu Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Krakowie, bo – jak podkreślono – "zasady kulturalnego i uprzejmego zachowania dotyczą wszystkich - zarówno młodych, jak i seniorów".
Pani Katarzyna regularnie podróżuje tramwajem nr 3. Jak relacjonuje, od dłuższego czasu pasażerowie tej linii muszą zmierzyć się z trudną sytuacją – zachowaniem jednej z seniorek.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Profesor jasno o komunikacji miejskiej. "Wystarczy jedna nieodpowiedzialna osoba"
"Jeżeli ktoś siedzi na pierwszym siedzeniu od okna, po prawej stronie od motorniczego, zaczyna uderzać go laską po nogach, krzycząc, że jest to miejsce dla inwalidów i wyzywając od 'komórkowych inwalidów' (innych epitetów nie będę przytaczać)", relacjonowała.
Zaznacza, że tramwaj był w danym momencie niemal pusty, a mimo to starsza pani domagała się właśnie tego konkretnego miejsca. Kiedy ktoś próbuje rozwiązać sytuację spokojnie, proponując, by usiadła obok – zostaje zaatakowany słownie. Nie kończy się jednak na słowach.
"Gdy osoba grzecznie mówi, że można przecież usiąść obok, leci cała seria kolejnych epitetów. W końcu gdy ustąpi się miejsca tej przemiłej kobiecie i siądzie przy oknie - zaczyna się tak przepychać i kłaść swoje siatki na drugim siedzeniu, że ostatecznie trzeba całkowicie opuścić miejsce, bo szanowna pani najzwyczajniej w świecie "wypycha" osobę, która siedzi obok cały czas, obrażając i robiąc z siebie ofiarę" - pisała kobieta.
Administratorzy profilu, który opublikował apel, podkreślili, że ich celem nie jest wywoływanie konfliktu międzypokoleniowego, ale przypomnienie o podstawowych zasadach współżycia społecznego: "Nie chcemy podsycać konfitów pokoleniowych. (...) warto wiadomość pani Katarzyny wykorzystać, aby po raz kolejny poprosić was wszystkich, nasi drodzy pasażerowie, o wzajemną życzliwość i zrozumienie. I tak, zdecydowanie uważamy, że zasady kulturalnego i uprzejmego zachowania dotyczą wszystkich - zarówno młodych, jak i seniorów. Bądźmy dla siebie życzliwi!" - zaapelowali.
Zapraszamy na grupę FB - #Wszechmocne. To tu będziemy informować na bieżąco o terminach webinarów, wywiadach, nowych historiach. Dołączcie do nas i zaproście wszystkie znajome. Czekamy na was!
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.