Reklama Dolce&Gabbana wywołała skandal. Chińczycy bojkotują dom mody
Legendarny dom mody Dolce&Gabbana został oskarżony o rasizm. Wszystko przez najnowszą kampanię marki, przez którą Chińczycy poczuli się urażeni. To nie pierwszy raz, kiedy fani chcą bojkotować markę.
22.11.2018 | aktual.: 22.11.2018 13:29
Włoski dom mody znowu wzbudza kontrowersje. Nie po raz pierwszy. Wcześniej krytykowali adopcję przez osoby homoseksualne oraz publicznie obrażali gwiazdy m.in. Selenę Gomez oraz Miley Cyrus. Tym razem w najnowszej kampanii marki oberwało się Azjatom.
Dolce&Gabbana opublikował w Internecie reklamę, która miała promować nową kampanię "DG Loves China". Została ona podzielona na trzy nagrania, na których chińska modelka ubrana w ich kolekcję próbuje jeść włoskie dania pałeczkami - spaghetti, cannolo oraz pizzę. Nieudolnie stara się wykonać powierzone zadanie, przy czym cały czas się śmieje. Natomiast lektor mówi po chińsku mimo chińskich napisów na wideo. Cała seria nosi tytuł: "Eating with Chopsticks".
Społeczeństwo chińskie poczuło się urażone reklamą i uznało ją za rasistowską. Sądzi również, że ukazuje naród jako zacofany. Na profilu marki na Instagramie posypała się fala krytyki. Jeden z internautów skomentował: "Jak można powielać tak idiotyczne stereotypy w XXI wieku? I to jeszcze pracując dla TAKIEJ marki?", kolejna osoba dodała: "Jesteście okropni. Nigdy więcej nie kupię nic waszej produkcji".
Następnie projektant Stefano Gabbana odpowiedział złośliwie komentującym internautom. Później tłumaczył się, że to wybryk hakerów. Po fali krytyki w kierunku kampanii, dom mody wydał oficjalne oświadczenie: "Nasze biuro prawne pilnie śledzi sprawę. Przepraszamy za wszelkie niedogodności spowodowane przez te nieautoryzowane posty, komentarze i bezpośrednie wiadomości. Szanujemy Chiny i chiński naród".
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl