Rosa Oriol jej spojrzenie na modę. Jak wpadła na to, że kobiety na całym świecie będą chciały nosić emblemat misia?
Niedźwiadek Tous zachwyca miliony kobiet na całym świecie, jego wierne fanki znajdują się też w Polsce. Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego to właśnie miś stał się symbolem marki? Przychodzimy z odpowiedzią i niesamowitą historią o czułości i walce o marzenia.
27.01.2022 16:23
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Cała historia zaczęła się, gdy w 1985 roku Rosa Oriol wybrała się w podróż do Mediolanu. Przechadzając się kolorowymi uliczkami, zwróciła uwagę na jedną z wystaw sklepowych. Zobaczyła na niej piękne pluszowe misie. Od razu przypomniała sobie o słodkich chwilach dzieciństwa i wzruszyła się ich prostotą. "Przywrócił wszystkie wspólne, ciepłe wspomnienia czasów niewinności, czułości, gier i bezpieczeństwa" - wspominała Rosa. Po powrocie do domu, zaczęła się zastanawiać, jak wykorzystać tą inspirację w swojej pracy. W końcu z jednym z pluszowych misiów wróciła do Hiszpanii, gdzie postanowiła wykorzystać jego wizerunek.
Po powrocie z Mediolanu, Rosa spytała się swoich współpracowników, jak mogą wykorzystać wizerunek misia w biżuterii. Po stworzeniu kilku szkiców okazało się, że najprostsza forma niedźwiadka jest najbardziej zachwycająca. Właśnie wtedy złoty miś stał się symbolem firmy Tous. Już cztery lata później powstał pierwszy sklep Tous w Barcelonie, który był nazywany "jubilerem z otwartymi drzwiami". Rosa wspominała później, że zależało jej na tym, żeby biżuteria, którą tworzyli, była dobrem luksusowym dostępnym dla wszystkich.
Miś Tous jest symbolem czułości. Rosa Tous, wiceprezeska firmy, mówi, że na poziomie zawodowym "czułość" rozumie jako dbanie o klienta, dotrzymywanie obietnicy i troszczenie się o swoich współpracowników. Jednak jeśli spojrzymy na czułość z perspektywy życia codziennego, znajdziemy ją w najprostszych czynnościach czy gestach. Zaangażowanie, pasja i uważność to cechy, które łączą wszystkich pracowników firmy. To pracowici, przedsiębiorczy ludzie, którzy działając z pasją, dążą do spełnienia marzeń. Nie boją się tego, co przyniesie przyszłość - są zawsze przygotowani.
Dodatkowo sam miś jest wykonany z wielką dbałością o szczegóły. W każdej kolekcji pojawia się w innej formie - czasami bardziej klasycznej, a czasem nawiązującej do aktualnych trendów. Jedno jest pewne, słodki niedźwiadek to symbol, który codziennie towarzyszy kobietom na całym świecie