Tę kotkę pokochały miliony internautów. Stała się hitowym motywem
Pusheen stała się światowym fenomenem. Gadżety z jej wizerunkiem sprzedają się w milionach egzemplarzy na całym świecie
Fenomen Pusheen ma swój początek w 2010 r. z serii internetowych obrazków "Everyday Cute". Jednym z tematów było życie i marzenia szaroburej kotki o imieniu Pusheen.
Za wizerunkiem kotki stoją artyści Clare Belton i Andrew Duff. Była wzorowana na kocie, którego w dzieciństwie posiadał Belton. Samo puszyście brzmiące imię Pusheen, pochodzi już od irlandzkiego "puisin", czyli po prostu "kotka".
Pusheen miała wszystko, żeby stać się gwiazdą internetu - uroczy wygląd i fakt, że jest kotem (choć tylko rysunkowym). Na jej punkcie rozpętało się prawdziwe szaleństwo. Jej profil na Facebooku obserwuje dziś około 9,5 mln osób. Multum fanów ma również na Instagramie czy portalu Pinterest.
Szybko zaczęły powstawać memy czy naklejki do komunikatorów z wizerunkiem Pusheen, a od tego droga do wszelakich produktów sygnowanych wizerunkiem Pusheen była już bardzo krótka. Zaczęło się od breloka i naszyjnika sprzedawanych na stronie "Everyday Cute".
Dziś Pusheen to bohaterka koszulek, toreb i innych akcesoriów. Na jej podobiznę powstają zabawki czy piórniki. Pomysłodawcy puszystej kotki nawiązali współpracę z wieloma innymi firmami, zgarniając pieniądze za prawa do wykorzystania swojego działa. Niektóre produkty chociażby kolorystycznie odbiegają od oryginału.