ModaWłoch zakochany w Japonii

Włoch zakochany w Japonii

Ennio Capasa, nie mogąc znaleźć w sklepach nic co sam chciałby nosić, postanowił stworzyć własną markę. Tak powstało Costume National, firma która łączy w sobie typowy dla sztuki japońskiej puryzm formy z sylwetką inspirowaną uliczną modą zachodu.

Włoch zakochany w Japonii
Źródło zdjęć: © AFP

20.06.2010 | aktual.: 21.06.2010 09:09

Ennio Capasa, nie mogąc znaleźć w sklepach nic co sam chciałby nosić, postanowił stworzyć własną markę. Tak powstało Costume National, firma która łączy w sobie typowy dla sztuki japońskiej puryzm formy z sylwetką inspirowaną uliczną modą zachodu. Capasa stworzył awangardową markę i, co ważniejsze, bez wątpienia można zaliczyć go do grona projektantów o rozpoznawalnym stylu.

Ennio Capasa urodził się w 1960 roku we Włoszech. Od dzieciństwa pozostawał pod wpływem kultury orientalnej. W wieku 18 lat postanowił odbyć podróż dookoła Japonii. Po latach powrócił tam już po zakończonych studiach na wydziale rzeźby mediolańskiej Academia di Belle Arti di Brere. Został uczniem Yohji Yamamoto, a kiedy zdobył już potrzebne doświadczenie powrócił do Mediolanu, gdzie w 1986 roku stworzył markę Costume National.

Jego wspólnikiem został jego brat, który był wówczas konsultantem w domu mody Gucci. Pierwszy pokaz kolekcji marki odbył się w 1987 roku. Jednak zmysłowa i minimalistyczna wizja Capasy nie została dobrze przyjęta w Mediolanie, dlatego projektant - naśladując swego japońskiego mentora - przeniósł firmę do Paryża.Była to trafna decyzja. Awangardowe, ekskluzywne stroje Capasy szybko zdobyły uznanie krytyków i publiczności.

Costume National, oprócz świetnie sprzedających się kolekcji męskich i damskich posiada także własną linię butów, która stanowi 1/3 rocznych przychodów firmy. Założyciel marki, mając świadomość jaką popularnością cieszy się ich obuwie, postanowił w 2000 roku poszerzyć ofertę dodatków - teraz na rynku dostępne są również torebki, skórzane akcesoria i bielizna. Kolejnym ważnym krokiem rozbudowy marki było stworzenie linii Costume National Luxe, w ramach której dostępne są limitowane serie ubrań szytych na miarę z najdroższych, rzadkich i czasem niezwykłych materiałów.

Capasa w swej ekspansji nie pominął także sfery zapachowej. Także w jego perfumach zauważyć można zamiłowanie do kultury japońskiej - projektant jest twórcą kilku oryginalnych i minimalistycznych zapachów, które występują pod wspólną nazwą „Scents”.

Marka Costume National nie jest szeroko reklamowana i trudno zaliczyć ją do najsłynniejszych włoskich domów mody. Co nie zmienia faktu, że wśród wielbicieli utalentowanego Włocha nie brakuje takich gwiazd jak Tom Cruise, Brad Pitt czy Jude Law. Firmowe butiki marki można dziś znaleźć w wielu miastach na świecie, m.in. w Rzymie, Nowym Yorku, Paryżu czy Los Angeles.

Najnowszej kolekcji domu mody Costume National na wiosnę/lato 2010 jest niezwykle spójna i ponadczasowa, każdy fragment nadaje się do noszenia. W kolekcji dominują zwiewne sukienki, króciutkie szorty, kamizelki i tuniki. Całość utrzymana została w tonacji szaro-granatowej, a stroje zostały uszyte z lureksu oraz wielu innych połyskujących materiałów. Ennio Capasa stworzył idealną kolekcję dla miłośniczek stylu glamour, które chcą być ubrane, a nie przebrane.

Komentarze (0)