Blisko ludziZbiłeś perfumy w sklepie? Sprawdź, czy musisz za to zapłacić

Zbiłeś perfumy w sklepie? Sprawdź, czy musisz za to zapłacić

Zbiłeś perfumy w sklepie? Sprawdź, czy musisz za to zapłacić
Źródło zdjęć: © Shutterstock
Magdalena Drozdek

10.08.2015 08:10, aktual.: 10.08.2015 11:56

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Fora internetowe pełne są takich historii. Jedna osoba potrąciła słoik, inna butelkę drogiego alkoholu czy perfum. Wyjaśnienia klientów nie zawsze pomagają i zapłacić trzeba. Kiedy za uszkodzony towar odpowiada klient, a kiedy koszt pokrywa sprzedawca?

Fora internetowe pełne są takich historii. Jedna osoba potrąciła słoik, inna butelkę drogiego alkoholu czy perfum. Wyjaśnienia klientów nie zawsze pomagają i zapłacić trzeba. Kiedy za uszkodzony towar odpowiada klient, a kiedy koszt pokrywa sprzedawca?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. -Wszystko zależy od tego, kto jest winny zniszczeniu towarów. Czy sklep, np. przez nieodpowiednie ułożenie produktów, nienależyte zabezpieczenie. Czy może konsument - przez swoją niefrasobliwość. Najczęściej będzie to słowo konsumenta przeciwko słowu przedsiębiorcy – mówi Agnieszka Majchrzak, główny specjalista Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W zatłoczonych i zapchanych towarem alejkach często nie sposób czegoś nie strącić z półki. W takich sytuacjach nie powinno spotkać nas kara za zniszczony produkt. Reguluje to ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. - Sprzedawca jest obowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży odpowiednie warunki techniczno-organizacyjne, umożliwiające dokonanie wyboru towaru konsumpcyjnego i sprawdzenie jego jakości, kompletności oraz funkcjonowania głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów – czytamy w art. 3, ust.3.

Za źle zabezpieczony towar nie może odpowiadać klient. - Jeżeli strony nie mogą dojść do porozumienia, to sprawę można rozwiązać polubownie albo przed sądem. Ten zdecyduje, kto ma rację – dodaje Majchrzak.

Gdy klient został przyłapany na celowym niszczeniu towaru, np. rozerwał opakowanie, sprawę rozwiązuje art. 415 kodeksu cywilnego: kto z winy swej wyrządził drugiemu szkodę, obowiązany jest do jej naprawienia.

- Zawsze staramy się zrozumieć rozmaite losowe przypadki, dlatego do każdej sprawy podchodzimy indywidualnie. To czy obciążymy szkodą naszego klienta zależy od konkretnej sytuacji – mówi Jakub Jankowski z biura prasowego drogerii Rossmann.

md/WP Kobieta

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (111)
Zobacz także