Zetki na rynku pracy. "Oczekują informacji o wynagrodzeniu w ogłoszeniu"

Czego oczekują Zetki na rynku pracy?
Czego oczekują Zetki na rynku pracy?

14.06.2024 18:34, aktual.: 17.06.2024 12:01

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W najnowszym odcinku programu "Balans" prowadzący Kuba Jankowski poruszył temat pokolenia Z. Jak zachowują się na rynku pracy? Co jest dla nich ważne i czy rzeczywiście czy rzeczywiście zrewolucjonizują funkcjonujące zawodowe standardy? Posłuchajcie rozmowy.

Kuba Jankowski zaprosił do rozmowy m.in. Małgorzatę Jakubowską-Łęczycką, menadżerkę zespołu szkoleń i rozwoju w grupie Pracuj. Ekspertka na początku wywiadu obaliła kilka mitów związanych z pokoleniem Z na rynku pracy. Czy rzeczywiście stwierdzenie, że młodzi są nielojalni wobec pracodawcy jest prawdziwe?

- Faktycznie badania pokazują, że młodzi często zmieniają pracę, ale niekoniecznie świadczy to o braku lojalności. Zależy, co rozumiemy przez lojalność i czy to rzeczywiście jest wartość sama w sobie - skomentowała ekspertka.

Zetki oczekują informacji o wynagrodzeniu już w ogłoszeniu

- Młodzi nie mają problemu z mówieniem, czego oczekują. Na przykład stosunkowo niedawno zostało zrobione badanie - zresztą przy współudziale samych Zetek - i w tym badaniu Zetki powiedziały, że oczekują informacji o wynagrodzeniu już w ogłoszeniu o pracę. Pewne rzeczy, które kiedyś były na końcu, teraz stawiają często na pierwszym miejscu - powiedziała Jakubowska-Łęczycka.

Okazuje się, że dodanie takiej informacji może być również korzystne dla samego pracodawcy.

- Taka informacja pozwala uniknąć przepalonego czasu, przepalonych telefonów, zapraszania na rozmowy osób, których oczekiwania się rozmijają. Wiele firm jest na to nie gotowych - mówi ekspertka. Dlaczego? Posłuchajcie nowego odcinka programu "Balans".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Młode pokolenie musi się buntować || Joanna Flis i Małgorzata Jakubowska-Łęczycka - BALANS#12

Źródło artykułu:WP Kobieta
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (12)