116 111 - telefon zaufania dla dzieci i młodzieży
Polska jest piątym krajem europejskim, w którym uruchomiono bezpłatny Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży. Pod numerem 116 111 najmłodsi mogą liczyć na pomoc psychologów i pedagogów, którzy udzielą im porad w sytuacjach kryzysowych.
07.11.2008 | aktual.: 25.11.2008 14:45
Polska jest piątym krajem europejskim, w którym uruchomiono pierwszy, bezpłatny, ogólnopolski Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży. Jego obsługą zajmie się Fundacja Dzieci Niczyje. Pod numerem 116 111 najmłodsi mogą liczyć na pomoc psychologów i pedagogów, którzy udzielą im porad w sytuacjach kryzysowych.
Od szóstego listopada, dzwoniąc na numer 116 111 dzieci mogą bezpłatnie i anonimowo porozmawiać o swoich problemach. To pierwszy tego typu telefon zaufania w Polsce, a piąty w Unii Europejskiej.
Ta linia ma również charakter interwencyjny. Fundacja Dzieci Niczyje podpisała porozumienie z policją, które przewiduje natychmiastową interwencję, gdy zagrożone jest życie lub zdrowie dziecka.
"To jest bardzo dobry krok, by przerwać falę przemocy i nadużyć wobec dzieci. Musimy im dać możliwość przekazywania swych problemów pod odpowiedni adres. Mamy gwarancję, że dzieci, które trafią do konsultantów telefonicznych, otrzymają odpowiednią pomoc" - powiedział Marek Michalak, Rzecznik Praw Dziecka.
W pierwszym okresie działania telefonu zaufania, dzieci i młodzież będą mogły korzystać z niego od poniedziałku do piątku w godzinach 12-20.
Dodatkowe informacje o zasadach działania linii można znaleźć na stronie www.116111.pl. Dzieci będą mogły online zadawać pytania konsultantom, rozmawiać na forum z rówieśnikami oraz znaleźć odpowiedzi na pytania, które najczęściej nurtują młodych ludzi.
Numer został uruchomiony dzięki współpracy Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, Prezesa UKE, Fundacji oraz Polkomtela, oficjalnego sponsora i partnera technologicznego.