GotowaniePrzepisy6 książek, które powinna znać każda menadżerka

6 książek, które powinna znać każda menadżerka

6 książek, które powinna znać każda menadżerka

Jeśli zarządzasz ludźmi, starasz się o awans, prowadzisz własny biznes, chcesz zdobyć nowe umiejętności zawodowe lub po prostu lubisz się rozwijać, mamy dla ciebie sześć pozycji książkowych, które powinnaś przeczytać w pierwszej kolejności.

Jeśli zarządzasz ludźmi, starasz się o awans, prowadzisz własny biznes, chcesz zdobyć nowe umiejętności zawodowe lub po prostu lubisz się rozwijać, mamy dla ciebie sześć pozycji książkowych, które powinnaś przeczytać w pierwszej kolejności. Gwarantujemy, że po tej lekturze nie tylko uwierzysz w siebie (jeśli masz z tym problem), zyskasz nowe podejście do współpracowników i podwładnych, ale możesz także wpaść na pomysł całkowitej zmiany swojego życia zawodowego.

Charles Handy "The Age of Unreason"

Każdy człowiek musi mierzyć się z wyzwaniami, jakie stawia przed nim stale zmieniający się świat. Biznes, edukacja, praca - każde z tych działań wymaga poszukiwania nowych sposobów radzenia sobie z problemami. Współczesne rynki nie akceptują schematów. "The Age of Unreason" to prorocza książka irlandzkiego teoretyka zarządzania.

(ma)

POLECAMY:

1 / 6

Charles Handy "The Age of Unreason"

Obraz
© Thinkstockphotos

Charles Handy napisał ją 20 lat temu, a życie dowiodło, jak wiele jego prognoz okazało się trafnych. Przykładem może być outsourcing. Oczywiście autor nie wymyślił tej formy pozyskiwania zasobów, ale przewidział skalę, na jaką będzie wykorzystywana.

Dzisiaj warto sięgnąć po tę pozycję nie tylko z powodów historycznych. Każdy z nas poświęca różnego rodzaju aktywności zawodowej około 100 tysięcy godzin. Nie stać nas na trwonienie ich bez wymiernych efektów. Trzeba umieć uczyć się na własnych porażkach i wyciągać wnioski z błędów innych. Warto nauczyć się odkodowywać informacje, które dostarcza nam zmieniająca się rzeczywistość. Dzięki tej książce będzie to możliwe.

POLECAMY:

2 / 6

Daniel Goleman "Inteligencja emocjonalna"

Obraz
© Thinkstockphotos

Ważna książka, która może zmienić sposób, w jaki patrzymy na ludzi i ich zdolności. Pozycja, która powinna stać się obowiązkową lekturą dla każdej osoby mającej styczność z zarządzaniem ludźmi. Zwłaszcza w naszym kraju, gdzie ciągle zapatrzeni jesteśmy w matematyczne wzorce oceniania ludzkiego intelektu, potencjału, zdolności i w efekcie przydatności zawodowej.

Daniel Goleman podpowiada, że sukces w życiu zależy nie tylko od intelektu wyrażonego w ilorazie IQ, ale również od umiejętności kierowania emocjami.

Inteligencja emocjonalna wyjaśnia, jakie mechanizmy sprawiają, że zdolni uczniowie nie robią równie błyskotliwej kariery zawodowej oraz dlaczego superinteligentne jednostki nie radzą sobie w życiu z podstawowymi problemami bytowymi.

Książka burzy mity narosłe wokół inteligencji i każe zwracać baczniejszą uwagę na wytrwałość w dążeniu do celu, zapał i empatię. Nasza kariera i powodzenie w życiu nie zależą od szybkości rozwiązywania wydumanych zadań testowych, ale od umiejętności zachowań społecznych.

POLECAMY:

3 / 6

Jay Conrad Levinson "Marketing partyzancki - jak czerpać duże zyski z małej firmy"

Obraz
© Thinkstockphotos

Świetny poradnik dla kobiet (i nie tylko) prowadzących własną działalność. Dzięki tej książce każdy może opanować najważniejsze umiejętności, potrzebne do zarządzania małą firmą.

Jay Conrad Levinson każe porzucić tradycyjne formy marketingu, przeznaczone jego zdaniem dla opasłych korporacji, które nie muszą się liczyć z budżetem i są w stanie kupić dowolnych ekspertów. Zamiast tego autor proponuje marketing partyzancki, opierający się na ludzkiej przedsiębiorczości, kreatywności i woli odniesienia sukcesu.

Koncepcja partyzanckiego podejścia do marketingu przyniosła sukces autorowi, który na całym świecie sprzedał ponad milion egzemplarzy swojej książki. Warto poznać pomysły autora i odnieść się do nich samodzielnie. Nawet, jeśli część z nas uzna jego rady za oczywiste, to dobrze je mieć pod ręką, w formie sprawnie napisanego kompendium małego biznesu.

POLECAMY:

4 / 6

Philip Kotler i John A. Caslione "Chaos, zarządzanie i marketing w erze turbulencji"

Obraz
© Thinkstockphotos

Pochodzący z Illinois autorzy zaliczani są do jednych z najlepszych na świecie ekspertów w dziedzinie biznesu i strategii marketingowych. Każdy z nich inaczej korzysta ze swojej wiedzy - Kotler jest wykładowcą akademickim i autorem ważnych książek, a Caslione doradza firmom i realizuje w praktyce strategie biznesowe w kilkudziesięciu krajach, na sześciu kontynentach.

Ich wspólna książka próbuje odnieść się do realiów, które powstały po zapaści finansowej, zapoczątkowanej w 2008 roku.

Zdaniem Kotlera i Caslione burzliwe czasy, w których przyszło nam działać, nie są niczym nadzwyczajnym. Powinniśmy się przyzwyczaić, że tak wygląda współczesna normalność i nauczyć się funkcjonować w czasie zawirowań.

Obowiązkowa lektura dla liderów, menadżerów i wszystkich tych, którzy chcą zawsze płynąć naprzód, pomimo zmiennych wiatrów.

POLECAMY:

5 / 6

Dale Carnegie "Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi w epoce cyfrowej"

Obraz
© Thinkstockphotos

Sukces jest dziełem grupy, samotna jest jedynie porażka. Dlatego relacje z innymi ludźmi zawsze były największym problemem.

Jesteśmy istotami społecznymi. Nasze działania w sferze prywatnej czy zawodowej muszą odbywać się z udziałem innych. Umiejętności budowania i utrzymywania relacji autor poświecił książkę "Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi", którą przetłumaczono na 27 języków i sprzedano w ponad 13 milionach egzemplarzy.

Dzisiaj Carnegie powraca do tematu w epoce cyfrowej. Współczesne środki techniczne zapewniają nam nieporównywalnie większe możliwości komunikacyjne. Często wykorzystujemy je jedynie do autokreacji i autopromocji. Serwisy społecznościowe, filmy na Youtube i miliardy słów w Internecie nie zawsze dają pozytywne skutki.

Ceną za brak skutecznej komunikacji jest samotność, złe zarządzanie, kiepski biznes, porażka w interesach. Dale Carnegie podpowiada, że interesując się innymi w dwa miesiące zdobędziemy więcej przyjaciół niż próbując innych zainteresować sobą przez dwa lata.

6 / 6

Stephen R. Covey "7 nawyków skutecznego działania"

Obraz
© Thinkstockphotos

Autor książki był osobą nietuzinkową. Ojciec dziewięciorga dzieci, dziadek pięćdziesięciu jeden wnucząt, twórca bestsellerów poświęconych osobistemu rozwojowi i teorii przywództwa, motywator. Stephen Covey był wiernym mormonem i człowiekiem niezwykle aktywnym aż do swojej śmierci w 2012, którą poniósł na skutek poważnych obrażeń w wypadku rowerowym.

Swego czasu prestiżowy tygodnik "Time" uznał go za jednego z najbardziej wpływowych ludzi Stanów Zjednoczonych. Prezentowana książka, którą wielu recenzentów nazwało biblią współczesnego człowieka, przedstawia autorską teorię 7 nawyków skutecznego działania.

Covey pokazuje, że uczciwość, godność i poszanowanie drugiego człowieka nie są przeszkodami w odniesieniu sukcesu. Książka mówi, w jaki sposób oddzielać rzeczy ważne od pilnych i tworzyć synergię, która zwiększa efekty podejmowanych działań. Wystarczy opanować siedem nawyków, by zmienić swoje życie, polepszyć relacje z innymi i rozwijać się na różnych płaszczyznach.

(eMKa/ma)

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (1)