Ambasadorki mody
Znane firmy od lat współpracują z gwiazdami. Użycie twarzy słynnej osobistości jest doskonałą szansą na wykreowanie marki. Gwiazdy świetnie sprzedają luksusowe produkty z najwyższej półki. Jednak coraz częściej stają się także ambasadorkami „zwyczajnych” i ogólnie dostępnych marek odzieżowych.
14.08.2006 14:53
Znane firmy od lat współpracują z gwiazdami. Użycie twarzy słynnej osobistości jest doskonałą szansą na wykreowanie marki. Gwiazdy świetnie sprzedają luksusowe produkty z najwyższej półki. Jednak coraz częściej stają się także ambasadorkami „zwyczajnych” i ogólnie dostępnych marek odzieżowych.
Marka to nie tylko produkt o określonej jakości. To pewna filozofia i styl życia, który "kupujemy" wraz z nową sukienką czy torebką. Co zrobić, by owa filozofia przemawiała do odbiorców? Sięgnąć po niestandardowe rozwiązanie, by wyróżnić się z tłumu podobnych na rynku propozycji.
Gwiazda projektantem
Firmy coraz chętniej zapraszają gwiazdy do wspólnego projektowania całych linii ubrań. Najczęściej eksploatowane są popularne modelki, ale także gwiazdy świata filmu, muzyki i sportu. Kolekcja „naznaczona” pomysłem gwiazdy ma szansę stać prawdziwym przebojem...
Madonna związała się z H&M, które zapewni całą pozasceniczną garderobę dla ekipy koncertowej na czas trasy Confession Tour. Gwiazda wspólnie z profesjonalistami z H&M zaprojektowała strój sportowy. Słynny już jako„dres Madonny” wkrótce będzie dostępny w salonach firmy.
Podobnie rzecz ma się ze Scarlett Johansson, która nie tylko będzie firmować swoim nazwiskiem nową kolekcję Reeboka, ale weźmie udział w jej tworzeniu. Aktorka zdecydowała się wziąć na warsztat projekty Reeboka z lat... 70’. Wybierze spośród nich najciekawsze propozycje, które staną się potem bazą dla powstania nowej kolekcji dla młodych kobiet „Scarlett Hearts RBK”. Skąd pomysł, by skojarzyć sportową markę i aktorkę znaną z zamiłowania do klasycznej elegancji w modzie? Firma zapewnia, że Johansson wniesie ponadczasowe wyczucie smaku i stylu. Nosić się jak... gwiazda
Firmy wybierają te osobistości, które „mieszczą się” w lansowanym przez nich stylu i potrafią go wzmocnić swoim wizerunkiem. Ważne, aby to zestawienie zagrało w odczuciu konsumentów.
Adidas swoje produkty promuje przede wszystkim za pomocą gwiazd sportu. Do współpracy zapraszał jednak również artystów muzycznych, starannie wybierając tych, których styl współgrał z tym promowanym przez firmę. W latach 80. koncern wydał kolekcję firmowaną przez zespół Run-D.M.C. Teraz kolekcję ubrań i obuwia Adidasa promuje Missy Elliott.
Na podobnej zasadzie Helena Christensen została skojarzona z Vero Modą. Szefowie firmy podkreślają, że modelka reprezentuje styl, który kojarzy się z marką: ekskluzywny, kobiecy i bardzo elegancki. W poprzednich kampaniach Vero Mody udział brały inne topowe modelki: Claudia Schiffer, Naomi Campbell, Christy Turlington.
Firma Olsen do swoich kampanii angażowała trzy siostry-aktorki, bardzo znane na rynku niemieckim - Christinę Plate, Gerit Kling i Anję Kling. Jak zapewnia Olsen, swoim stylem życia są zgodne z filozofią marki. A ta skierowana jest to dojrzałych kobiet, które są aktywne zarówno zawodowo, jak i rodzinnie.
W Polsce zespół Sistars ubierał CroppTown – młodzieżowa marka kojarzona fantazyjnymi ubraniami dla osób ceniących swobodę. Mariaż odważnej i oryginalnej marki z cenionym zwłaszcza przez młodych ludzi zespołem nie był przypadkowy i świetnie zagrał.
Produkt skojarzony z gwiazdą daje ogromne szanse powodzenia. Lubimy wiedzieć, co słychać u gwiazd, interesuje nas zwłaszcza ich życie prywatne. Chcemy wiedzieć, co jedzą, jak spędzają wolny czas, jaki styl preferują. Jeśli mamy możliwość ubierać się, jak one, chętnie z niej skorzystamy. Nosić się jak Madonna? Czemu nie..;)