Answear przejmuje PRM – jak wpłynie to na pozycję firmy na rynku polskim i zagranicznym?

Z początkiem czerwca firma Answear przejęła Sneakerstudio oraz PRM, tworząc tym samym nowe miejsce zakupów dla fanek i fanów premium street fashion. Pod szyldem PRM. com kryje się nowy koncept, który łączy siły obu zespołów i oferuje szeroką gamę unikalnych produktów, w tym najbardziej poszukiwane sneakersy oraz odzież topowych marek luxury streetwear. Warto zastanowić się, jak nowy segment działalności Answear wpłynie na rozwój spółki i jej pozycję na rynku krajowym i zagranicznym.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

Answear buduje pozycję lidera branży fashion e-commerce w obszarze Europy Centralnej

Answear konsekwentnie dąży do zbudowania stabilnej pozycji lidera wśród podmiotów z branży fashion e-commerce i to nie tylko w Polsce, ale również w Europie Centralnej. Krakowska firma od lat działa na rodzimym rynku i poza granicami kraju, a od 2021 roku sklep internetowy Answear. com jest spółką akcyjną. Sklep online został założony 12 lat temu – obecnie oferuje ubrania, buty i dodatki w 11 krajach. Co ważne, firma organizuje i wspiera też różne akcje charytatywne i projekty, które mają na celu ochronę środowiska oraz niesienie pomocy osobom wykluczonym i w trudnej sytuacji życiowej. Ta działalność także ma miejsce na arenie międzynarodowej. Optymalizacja oferty produktowej jest ważnym stałym punktem działań Answear, a połączenie PRM oraz Sneakerstudio i włączenie ich do portfolio marki to niewątpliwie ważny moment w jej historii.

Przejęcie PRM i Sneakerstudio, czyli początek nowego rozdziału dla Answear 

Answear.com 1 czerwca przejęło ZCP (Zorganizowaną Część Przedsiębiorstwa) od Fashion Trends Group. Transakcja dotyczyła między innymi sklepów internetowych Sneakerstudio oraz PRM, a także dwóch butików stacjonarnych w Warszawie i Krakowie. Aby mieć świadomość tego, jak ważne dla Answear było to przedsięwzięcie, warto przytoczyć pewne dane. Według wstępnych ustaleń w 2022 r. Sneakerstudio oraz PRM wygenerowało 136 mln zł przychodu. Jeśli chodzi o przychód Answear za ten sam rok, to kwota przewyższa wszelkie oczekiwania. Sklep internetowy w tym okresie przyniósł blisko 1 mld zysku!

Przewidywania, że transakcja, do której Answear, PRM i Sneakerstudio przygotowywały się od dobrych kilku miesięcy, wzmocni pozycję spółki, wydają się bardzo prawdopodobne. Koncepcja nowego PRM.com jest reakcją na potrzeby społeczności wielkich miast oraz bieżące trendy rynkowe. W tym miejscu można znaleźć wyselekcjonowane marki high-end sneakers & clothing, jednak PRM. com ma być nie tylko miejscem, w którym robi się zakupy: 

Chcemy, aby PRM był czymś więcej niż tylko sklepem – naszym celem jest, aby było to wyjątkowe miejsce nie tylko ze względu na unikalny produkt, ale też działania rezonujące z tkanką miejską w obszarach kultury, muzyki i designu.

Dlaczego PRM.com ma ogromny potencjał?

Oferta PRM.com jest skierowana w szczególności do Generacji Z i osób zainteresowanych produktami premium oraz luksusowymi. Warto wiedzieć, że działające dotychczas Sneakerstudio w swoim asortymencie miało produkty marek takich jak: Adidas Originals, New Balance czy Carhartt. Co ważne, firma zdobyła doświadczenie w prowadzeniu sklepów internetowych w krajach CEE, a także na rynkach zachodnioeuropejskich. W PRM królowały natomiast marki luxury streetwear & fashion, w tym Y-3, A.P.C., Marni, MISBHV i Rick Owens. Sprzedaż prowadzono poprzez globalną witrynę internetową i w butiku marki który mieści się w Warszawie. 

© materiały partnera

W ofercie nowego PRM już teraz można znaleźć wiele unikatowych marek i produktów, zarówno od znanych szerszemu gronu brandów, jak i bardziej niszowych, ale pożądanych topowych światowych projektantów.(...)  Po wprowadzeniu z sukcesem niesamowicie pożądanych produktów A Bathing Ape czy kultowego Drole de Monsieur ze swoim słynnym hasłem "Not from Paris Madame", wkrótce czekają kolejne niespodzianki. Będziecie mogli je znaleźć zarówno na stronie jak i naszym butiku w Warszawie

– mówi Łukasz Lepczyński, założyciel Snaekerstudio i PRM, który w połączonych strukturach będzie pełnił funkcję Doradcy.

Przejęcie PRM i Sneakerstudio, które miało miejsce na przełomie pierwszego i drugiego kwartału tego roku, daje spółce możliwość mocnego wejścia na rynek mody luksusowej i trafienia do jeszcze szerszego grona klientów, którzy do tej pory nie należeli do grup docelowych Answear. Przeprowadzona integracja daje Answear potencjał jeszcze szybszego rozwoju i wejścia na nowe obszary rynkowe.

Źródło artykułu:Materiał Partnera

Wybrane dla Ciebie