Blisko ludziBajki, które zmieniają świat

Bajki, które zmieniają świat

Już od 22 maja w całej Polsce dostępna będzie kolejna, czwarta już edycja „Mądrych bajek z całego świata”. Tym razem na audiobooku dołączonym do książki będzie można usłyszeć, jak Jakub Błaszczykowski, Anna Starmach, Kamil Stoch, Magdalena Cielecka i Dominika Kulczyk czytają niezwykłe historie z całego świata, napisane pod okiem specjalistów w zakresie psychologii dziecięcej i edukacji najmłodszych. Bajki powstały specjalnie z myślą o emocjach i wrażliwości dzieci. Tak jak rok temu, całkowity dochód ze sprzedaży bajek przeznaczony zostanie na sfinansowanie nocnych dyżurów Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111.

Bajki, które zmieniają świat
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

22.05.2018 11:08

  • 22 maja premiera „Mądrych bajek z całego świata”. To już czwarta edycja publikacji.
  • Wydawcą książki i audiobooka jest Kulczyk Foundation.
  • W tej edycji bajki przeczytali między innymi Jakub Błaszczykowski, Anna Starmach, Kamil Stoch, Magdalena Cielecka.
  • Bajki napisane zostały tak, aby nauczyć dzieci rozumieć emocje i uczucia innych, uwrażliwić je na różnorodność oraz nauczyć otwartości i dialogu.
  • Tak jak rok temu, dochód ze sprzedaży bajek przeznaczony zostanie na sfinansowanie prowadzonego przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę Nocnego Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111.

– „Mądre bajki z całego świata” to coś więcej niż książka z audiobookiem. – mówi Dominika Kulczyk, pomysłodawczyni akcji i Prezes Fundacji Kulczyk Foundation, która jest głównym organizatorem akcji i wydawcą książki. – Te bajki naprawdę zmieniają świat. Z jednej strony dzięki nim udało się uruchomić nocne dyżury Telefonu Zaufania 116 111. Z drugiej strony te historie, zebrane ze wszystkich zakątków świata, napisane są tak, żeby nauczyć dzieci rozumieć emocje i uczucia innych, uwrażliwić na różnorodność, nauczyć otwartości i dialogu. Tylko inwestując w edukację dzieci, możemy na trwałe
odmienić ten świat – mówi Dominika Kulczyk.

Bajki napisane i skonsultowane zostały z psychologiem i psychoterapeutą oraz pedagogami przedszkolnymi, wczesnoszkolnymi i rodzicami.

To opowieści związane z Papuą-Nową Gwineą, Suazi, Filipinami, Rwandą, Kolumbią, Indiami, Bangladeszem, Gwatemalą oraz Polską – krajami, które Dominika Kulczyk odwiedzała w 5. edycji serialu dokumentalnego „Efekt Domina”. Książeczka z aktywnościami, kolorowanką, mapą i naklejkami zachęca dzieci i rodziców nie tylko do zabawy, ale przede wszystkim do rozmowy o wartościach, przeżywanych emocjach i postawach.

– Kształtowanie empatycznej postawy jest możliwe, gdy rozmawia się z dziećmi o tym, co czują inni. Właśnie dlatego „Mądre bajki z całego świata” przepełnione są emocjami, bo dla dzieci rozmowa o tym, co czują inne osoby, jest kluczem do oswojenia swoich własnych uczuć, budowania pozytywnych relacji z innymi oraz wzmacniania poczucia własnej wartości – mówi psychoterapeutka dzieci i młodzieży Kamila Becker, zaangażowana w projekt.

„Mądre bajki z całego świata” to nie tylko emocje. Bajki uwzględniają także elementy wiedzy o historii, kulturze czy przyrodzie danego kraju. Poza tym historie i przygotowane do nich aktywności w formie ćwiczeń, kolorowanek i zagadek wspomagać mają rozwój emocjonalny i intelektualny dzieci. Nie tylko zachęcają do dialogu o wartościach i uczą rozumienia drugiego człowieka, otwartości i empatii, ale jednocześnie pomagają w budowaniu większego poczucia własnej wartości oraz poczucia sprawczości.

„Otwartość, wrażliwość, gotowość do pomocy innym, poczucie odpowiedzialności za innych. To czyni z nas istoty społeczne. To również powoduje, że nie czujemy się sami na świecie. Rozmawiając z dzieckiem o znaczeniu empatii, o szacunku dla innych, sprawiamy, że zaczyna ono dorastać, mając szanse pozostać w życiu po prostu dobrym człowiekiem” – powiedział Marek Michalak, Rzecznik Praw Dziecka, który objął akcję Kulczyk Foundation Patronatem honorowym.

Dochód z akcji przekazany zostanie wspólnie z Fundacją Ludzki Gest Jakub Błaszczykowski Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, która prowadzi Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. Dzięki sprzedaży zeszłorocznej edycji „Mądrych bajek z całego świata” Fundacja mogła stworzyć nowy projekt pomagania dzieciom i młodzieży w godzinach nocnych (20.00 – 2.00), a jak wskazuje raport Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, co trzecie dziecko szuka pomocy właśnie wtedy.

Obraz
© Materiały prasowe

– Bezpieczeństwo dzieci nie może być uzależnione od systemu. Nie mamy prawa, siedząc za biurkiem, biurokratycznie decydować, w jakich godzinach i na których kontynentach pomoc dzieciom jest potrzebna, a gdzie nie – powiedziała Dominika Kulczyk, Prezes Kulczyk Foundation.

– Trzeba pomóc każdemu dziecku, które oczekuje od nas, dorosłych, wsparcia i pomocy. Także w nocy, kiedy przemoc i zło są łatwiejsze do ukrycia – dodaje Jakub Błaszczykowski, który nie tylko czyta jedną z bajek. Jego Fundacja Ludzki Gest rok temu włączyła się do akcji i zainicjowała stworzenie nocnych dyżurów Telefonu Zaufania.
Oprócz Jakuba Błaszczykowskiego bajki przeczytali także Filip Bobek, Magdalena Cielecka, Dominika Kulczyk, Maja Ostaszewska, Anna Starmach, Kamil Stoch, Magdalena Stużyńska-Brauer, Katarzyna Zielińska. Piosenkę śpiewa Ewa Konstancja Bułhak-Rewak.

Obraz
© Materiały prasowe

Wydawcą „Mądrych bajek z całego świata” jest Kulczyk Foundation. Współwydawcą bajek jest Agora S.A. Partnerem akcji jest Fundacja Ludzki Gest Jakub Błaszczykowski. Patronat honorowy nad przedsięwzięciem objął Rzecznik Praw Dziecka Pan Marek Michalak. Patronat merytoryczny objął Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Patronat medialny objęła „Gazeta Wyborcza”. Partnerami przedsięwzięcia są także: „VIVA!”, „Mamo to ja”, „Przedszkolak”, „twoje dziecko” oraz portal mamotoja.pl.

Cena: 9,99 zł (w tym 5% VAT)
Do kupienia w całej Polsce w wielu punktach sprzedaży prasy oraz online https://kulturalnysklep.pl.
Okres sprzedaży: 22 maja - 11 sierpnia 2018 r.
Książeczka: 28 stron, mapa świata z bohaterami bajek oraz naklejki, format B5
Płyta w formacie CD: 9 bajek oraz 1 piosenka
Nakład: 50 tys. egzemplarzy

Źródło artykułu:Materiał Partnera
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)