ModaBurberry, Forever 21 i &Other Stories - wielkie zmiany w polskiej modzie

Burberry, Forever 21 i &Other Stories - wielkie zmiany w polskiej modzie

Burberry, Forever 21 i &Other Stories - wielkie zmiany w polskiej modzie
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksandra Nagel

Zawirowania na światowym rynku mody dotknęły również Polskę. Z Warszawy, Katowic i Poznania znika kultowa marka Burberry. Tę gorycz wszystkim miłośnikom mody już jesienią być może osłodzą nowe marki, które otworzą swoje butiki w polskich centrach handlowych. Kto planuje podbić serca polskich klientów?

Get the look

1 / 5

Burberry

Obraz
© Materiały prasowe

Fanów słynnej kratki z pewnością zasmuci fakt, że Burberry wycofuje się z Polski. Angielska marka pod wpływem problemów finansowych na rynkach azjatyckich postanowiła ograniczyć działalność sklepów stacjonarnych w naszym kraju. Butiki Burberry w Warszawie, Katowicach i Poznaniu sprzedawać będą tylko do końca lipca. *Czy to początek odwrotu luksusowych marek w Polsce, czy tylko jednorazowy przypadek? *Z raportu KPMG za rok 2015 wynika, że liczba bogatych Polaków rośnie z roku na rok. Jest ich obecnie prawie milion, a ich dochody netto wynoszą w sumie 155 mld zł. Wartość rynku dóbr luksusowych szacowana jest na 14,3 mld zł. To spora suma, którą bogaci Polacy mogą przeznaczać również na luksusową modę.

2 / 5

Gucci

Obraz
© East News

Choć najbardziej znane marki kojarzące się z luksusem, takie jak: Louis Vuitton, Gucci czy Burberry, mają coraz większą konkurencję, także w kraju nad Wisłą i wypierane są częściowo przed dobra luksusowe Made in Poland, raczej nie miało to większego znaczenia dla decyzji dotyczącej zamknięcia butików Burberry w Polsce.

3 / 5

Forever 21

Obraz
© Materiały prasowe

Polska okazuje się mało atrakcyjna dla Burberry, ale nie dla Forever 21. Słynna amerykańska marka, którą kochają zarówno zwykli mieszkańcy USA, jak i gwiazdy show-biznesu, jeszcze w tym roku planuje otwarcie flagowych butików w kilku polskich miastach – Warszawie, Łodzi i Poznaniu.
Jak zapowiedziała firma Cushman & Wakefield, zajmująca się wynajmem powierzchni dla Forever 21 na polskim rynku, warszawski salon mieścić się będzie w CH Arkadia i zajmie powierzchnię 1000 m2. Podobną przestrzeń obejmą sklepy w łódzkiej Manufakturze i centrum handlowym Posnania. Otwarcie wszystkich trzech butików planowane jest na jesień 2016 roku.

4 / 5

Forever 21

Obraz
© Materiały prasowe

Co polski konsument znajdzie w sklepach Forever 21? Modę damską i męską, a także dziecięcą w bardzo przystępnych cenach. Za jeansowe rurki zapłacimy około 100 zł, a t-shirt to wydatek około 40 zł. Amerykański potentat posiadający obecnie 750 sklepów w 48 krajach specjalizuje się w tzw. modzie fast fashion, dostarczającej ubrania w ekspresowym tempie. Niemal każdego dnia Forever 21 wprowadza do sklepów nowe kolekcje i asortyment zgodny z gorącymi trendami. Bardzo szybko reaguje na potrzeby klientów, jednocześnie pozostając marką z nutą kalifornijskiego, beztroskiego stylu. To poważna konkurencja dla Zary, H&M czy polskiego LPP.
Jak potwierdza Teren Management Europe, odpowiedzialny za rozwój Forever 21 w Europie, otwarcie salonów w Polsce to element większej strategii, planującej ekspansję na wszystkie kraje Europy Środkowo-Wschodniej, m.in.: Bułgarię, Rumunię czy na Węgry.

5 / 5

& Other Stories

Obraz
© Materiały prasowe

Forever 21 to nie jedyna marka, której logo już niebawem pojawi się w polskich galeriach handlowych. Ekspansję na polskim rynku odzieżowym planuje także Abercrombie&Fitch oraz & Other Stories. Ta ostatnia marka - należąca do koncernu H&M - zamierza otworzyć pierwszy butik w Polsce tuż przed Bożym Narodzeniem w warszawskiej Galerii Mokotów.
Na powierzchni 700 m2 znaleźć będzie można nie tylko ubrania, ale też dodatki i kosmetyki dla kobiet i mężczyzn. To miejsce, które z pewnością przypadnie do gustu miłośnikom minimalistycznego stylu i nowoczesności. Ceny oscylować będą między około 200 zł za sweter, a około 1000 za skórzaną princeskę.
Projekty & Other Stories powstają w atelier w Sztokholmie i Paryżu, a w ofercie marki pojawiają się również limitowane kolekcje tworzone we współpracy z największymi projektantami i domami mody. Jedną z najciekawszych kolekcji była ta stworzona przy współpracy z siostrami Rodarte.

burberrypolska modabiznes modowy

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (2)