Chanel: naszą markę traktujemy poważnie
Marka Chanel jest jedną z najchętniej podrabianych na świecie. Z tym procederem dom mody walczy od przeszło 20 lat, regularnie wydając ostrzeżenia przed kolejną partią sfałszowanych perfum, ubrań czy dodatków. Tym razem Chanel zwróciła się do wszystkich osób, które nadużywają nazwy marki.
13.07.2007 | aktual.: 28.05.2010 21:57
Marka Chanel jest jedną z najchętniej podrabianych na świecie. Z tym procederem dom mody walczy od przeszło 20 lat, regularnie wydając ostrzeżenia przed kolejną partią sfałszowanych perfum, ubrań czy dodatków. Tym razem Chanel zwróciła się do wszystkich osób, które nadużywają nazwy marki.
Na ostatniej stronie magazynu "WWD" pojawiło się ogłoszenie Chanel, które jest skierowane do "redaktorów mody‚ reklamy‚ copywriterów oraz innych życzliwych osób, które nieświadomie nadużywają nazwy Chanel". Oto jego treść:
"Chanel była niezwykłą kobietą i projektantką, która wniosła ponadczasowy wkład do mody. Chanel to perfumy. Chanel to nowoczesna elegancja w haute couture i pret-a-porter, dodatkach, zegarkach i wyrafinowanej bizuterii. Chanel to zastrzeżony znak towarowy zapachu, kosmetyków, ubrań, dodatków i innych pięknych rzeczy. Styl Chanel jest sławny, ale żakiet jest "żakietem Chanel" tylko wtedy, gdy rzeczywiście jest nasz. I chociaż schlebia nam hołd oddawany marce Chanel, wszelkie określenia w stylu "chanelowski" - prosimy nie stosujcie ich. Nasi prawnicy będą na to reagować. Naszą markę traktujemy poważnie."
Subtelne ostrzeżenie czy wyrafinowana forma reklamy? Z całą pewnością zaskakujące posunięcie. W przypadku tak legendarnej marki jak Chanel, każda taktyka walki z nadużyciami jest dopuszczalna.