Chcesz zostać modelką? Sprawdź, czy masz predyspozycje
The Look Of The Year to jedno z największych wydarzeń świata mody w Polsce. O tym, jak wygląda kondycja polskiego modelingu i czy warto organizować tego typu wydarzenia rozmawiamy z Igorem i Jagodą Włodarczykami, twórcami polskiej edycji TLOTY.
17.10.2013 15:48
The Look Of The Year to jedno z największych wydarzeń świata mody w Polsce. O tym, jak wygląda kondycja polskiego modelingu, czy warto organizować tego typu wydarzenia i jakie cechy powinna mieć modelka rozmawiamy z Igorem i Jagodą Włodarczykami, twórcami polskiej edycji TLOTY.
Czujecie się odpowiedzialni za polski modeling? Mamy ładne dziewczyny, które mają szansę podbić międzynarodowe wybiegi?
Na pewno tak, czujemy tą odpowiedzialność. Organizujemy z dużym powodzeniem i sukcesem najbardziej prestiżowy konkurs dla modelek w Polsce, który daje wielkie możliwości i ułatwia start młodym dziewczynom w modelingu.
Już na poziomie samej gali finałowej biorą one udział w pokazach najbardziej znanych polskich projektantów, takich jak Paprocki&Brzozowski, Maciej Zień, Bohoboco czy Teresa Rosati. Współpracują z najlepszymi specjalistami w branży. Jest to bardzo duży bagaż doświadczeń, jak dla dziewczyn, które nigdy nie miały styczności ze światem mody bądź dopiero co zaczynają.
Konkurs daje możliwość współpracy z najlepszymi agencjami w Polsce, ale przede wszystkim na świecie. Większość naszych laureatek The Look Of The Year pracuje m.in. dla Women Management.
Co powinno charakteryzować dobrą modelkę?
Przede wszystkim wygląd. Ciało, piękne włosy, wzrost, zgrabna sylwetka to jej narzędzia pracy. Dziewczyna nie musi mieć pięknej buzi, ale ważne aby przyciągała swoim spojrzeniem, charyzmą, emocjami. Musi być jakaś.
To są rzeczy, których ciężko się nauczyć, tak jak np. chodzenia czy pozowania przed obiektywem. Do tego wszystkiego dochodzi silna osobowość i swego rodzaju mądrość, umiejętność wybierania wśród wielu propozycji tylko tych najlepszych. Trzeba wiedzieć, co dla nas i naszej kariery jest dobre, a co może nam zaszkodzić.
Tegoroczną polską edycję wygrała Marysia Stępień. Była jedną z najstarszych uczestniczek konkursu. Myślicie, że ma jeszcze szansę rozwinąć skrzydła? Jak obecnie wygląda jej kariera?
Ciężko wymagać od młodziutkich dziewczyn, 15-16 letnich, które w większości startują w The Look Of The Year, aby miały wielką osobowość, to przychodzi z czasem, choć jak powszechnie wiadomo, im szybciej zaczynasz pracę w modelingu, tym lepiej.
Maria, prócz swojej urody i warunków do pracy w modelingu ma również wspaniały charakter, umie współpracować z ludźmi, nie kreuje się na gwiazdę. Cała ekipa makijażystów, fryzjerów, projektantów jednogłośnie stwierdziła, że Maria jest wyjątkową osobą, która świetnie odnajdzie się w tej roli.
Aktualnie Maria ma osobistego managera, pojawia się na warszawskich salonach, ale również na pokazach topowych projektantów m.in. weźmie udział w premierowym pokazie Łukasza Jemioła czy Macieja Zienia. Kolejne ważne zadania przed nią, kalendarz ma zapełniony na kilka miesięcy. W styczniu wyjeżdża na kontrakt do Women Management Milan. Wiek z pewnością nie przeszkodzi jej w karierze modelki, a wręcz może być dużym plusem.
Jak spisały się Polki na Sycylii?
W tym roku główną nagrodę otrzymała reprezentantka z Chorwacji, Kim Kosanovic. Natomiast Polki bardzo dobrze się zaprezentowały, co potwierdza otrzymanie kontraktów przez Marię Stępień i Karinę Nowak (III miejsce w ogólnopolskiej edycji) w Women Managament. Kolejne dziewczyny czekają na swoją szansę.
Konkurs światowy daje duże możliwości poznania ludzi ze świata mody, przedstawicieli najbardziej prestiżowych agencji na świecie. Nasze dobre relacje z agencjami zagranicznymi dają im możliwość pracy z najlepszymi już na początku ich drogi.
The Look Of The Year to spore wyzwanie organizacyjne. Co przy przygotowywaniu tego typu eventu jest najtrudniejsze, a co sprawia Wam najwięcej przyjemności?
Konkurs organizujemy przez cały rok. Po finale jednej edycji rozpoczynamy przygotowania nad kolejną. Galę finałową, którą transmituje TVP2 poprzedza szereg wydarzeń towarzyszących: eliminacje regionalne w całej Polsce, półfinał, zgrupowanie przed finałowe, pokazy młodych projektantów z udziałem wybranych finalistek. W tej pracy nie ma rzeczy łatwiejszych i trudniejszych. Wszystko jest równie ważne, nic nie może zostać odpuszczone bądź zrealizowane półśrodkami.
Nasza perfekcja w działaniu przekłada się na sukces wydarzenia, które ma już silną pozycję wśród modowych imprez w Polsce. Najwięcej przyjemności oczywiście sprawiają nam kolejne sukcesy naszych Polek na międzynarodowych wybiegach, rozwój The Look Of The Year w kraju i na świecie. W tym roku również dużo przyjemności i radości przyniosło nam oglądanie gali w telewizji… miło zobaczyć tak ładny obrazek, mając świadomość, że to nasze dzieło.
Pokazy mody w TV to rzadkość. Uważacie, że tematyka modowa jest w Polsce popularna czy to wciąż temat dość niszowy?
TVP2 z wielką aprobatą i entuzjazmem włączyła się do współpracy przy projekcie. Telewizja potwierdziła współpracę z konkursem na kolejne lata, a więc temat dobrze się przyjął, a sama gala telewizyjna otrzymała bardzo pozytywne opinie. Warto zwrócić uwagę, że to jedyny taki modowy program emitowany w Telewizji Polskiej.
Konkurs oprócz wyboru najlepszej modelki, promuje także młodych projektantów z całej Polski jak i prezentuje modę na najwyższym poziomie w osobie takich projektantów jak Maciej Zień czy Paprocki&Brzozowski. Moda na modę i modeling jest coraz bardziej zauważalna. Pojawia się coraz więcej młodych projektantów, polskie modelki robią karierę zagranicą, zwykli ludzie zaczynają zwracać uwagę co noszą i jak wychodzą ubrani na ulicę.
Dziś każdy czuje się „ekspertem” modowym. W Waszym jury zasiedli jednak znani i szanowani projektanci, a nie celebryci. Stawiacie na jakość?
Zdecydowanie tak! Z konkursem The Look Of The Year związani są najbardziej znani i cenieni polscy projektanci i specjaliści w branży. W kolejnych edycjach The Look Of The Year nie wykluczamy udziału w jury top modelek, stylistów czy gości zagranicznych, ale na pewno będą to profesjonaliści w swojej branży. Podobnie jest z partnerami, patronami i sponsorami wydarzenia, są to marki znane w Polsce i na świecie, które swoim prestiżem stanowią o jakości The Look Of The Year. Bardzo nas to cieszy.
Gdybyście mieli spełnić jedno swoje zawodowe marzenie, co by to było?
Konkurs bardzo się rozwinął przez ostatnie kilka lat, zbudował markę i ma silną pozycję na rynku. Z tego się bardzo cieszymy i chcemy dalej promować The Look Of The Year w kraju. Od kilku edycji myślimy o zaproszeniu gwiazdy z zagranicy, projektanta bądź modelki, która rozpoczynała swoją karierę w The Look Of The Year. Oczywiście wiąże się to z dużą logistyką, organizacją, no i finansami. Liczymy, że przy kolejnej edycji nam się to uda!