Dorothy Perkins - sklepy, produkty, historia marki
Dorothy Perkins - tradycja od ponad 100 lat
Dorothy Perkins – historia marki
Historia marki Dorothy Perkins sięga 1909 roku, gdy zostały otwarte pierwsze sklepy, początkowo pod szyldem "Ladies Hosiery and Underwear Limited", oferujące modę damską na każdą kieszeń. Do 1919 roku sieć liczyła już 12 sklepów. Dwadzieścia lat później nazwa marki została zmieniona na Dorothy Perkins, a w chwili wybuchu II wojny światowej firma posiadała 75 sklepów firmowych.
Sieć sklepów Dorothy Perkins rozwijała się prężnie. W 1966 roku został otwarty 250. punkt sprzedaży, w którym pojawiła się kasa fiskalna. W 1969 roku marka Dorothy Perkins nawiązała sześcioletnią współpracę z firmą Biba, założoną przez Polkę, Barbarę Hulanicki. W 1977 roku otwarto sklep firmowy na jednej z najpopularniejszych ulic handlowych na świecie, Oxford Street w Londynie. Lokal jest jednym z największych w dorobku firmy Dorothy Perkins. Dziesięć lat później kolekcje marki wzbogacono o bieliznę i bieliznę nocną, co spotkało się z serdecznym przyjęciem ze strony klientek.
W 1993 roku linie Dorothy Perkins zostały rozszerzone o odzież dla kobiet ciężarnych i młodych matek jako Dorothy Perkins Maternity. Rok później firma zatrudniała w roli ambasadora marki supermodelkę Helenę Christensen, która wystąpiła w kampanii reklamowej "Where you can afford to look good". Wkrótce dołączyła do niej także Yasmin Le Bon.
W 1998 roku wylansowano nową linię ubrań, Dorothy Perkins Petite, dedykowaną niskim i szczupłym kobietom. Rok później wystartowała oficjalna strona internetowa marki, która umożliwiała zakupy on-line 24 godziny na dobę. W odpowiedzi na linię dla niskich, w 2001 roku powstaje także kolejna, Dorothy Perkins Tall, dedykowana kobietom wysokim.
W kolejnych latach marka Dorothy Perkins nawiązała współpracę ze stylistą i osobowością telewizyjną, Gokiem Wanem, który stał się ekspertem marki, udzielając klientkom odpowiedzi mailowo lub za pomocą sklepowego radiowęzła. W 2012 roku powstała "Kardashian Kollection", którą marka Dorothy Perkins stworzyła wraz z Khloe, Kourtney i Kim Kardashian. Dwa lata później sieć otworzyła 125 outletów, między innymi w Hiszpanii, Turcji i Singapurze. W 2016 pojawiły się pierwsze kolekcje linii Dorothy Perkins Curve.
Aktualnie marka Dorothy Perkins należy do holdingu Arcadia Group tak jak Burton, Evans, Miss Selfridge, Topshop czy Wallis.
Dorothy Perkins – działalność charytatywna
Marka Dorothy Perkins współpracuje od 10 lat z brytyjską fundacją Breast Cancer Care. W 2006 roku firma przeprowadziła zbiórkę pieniędzy poprzez sprzedaż różowych gumowych bransoletek. Udało zebrać się milion funtów na cel organizacji.
Dorothy Perkins – sklepy
Dorothy Perkins to marka obecna w ponad 20 krajach w Europie, Afryce Północnej, Ameryce Południowej i Azji. Posiada ponad 400 sklepów w Wielkiej Brytanii i około 140 na świece.
Dorothy Perkins – oferta
Kolekcje marki Dorothy Perkins dedykowane są kobietom kochającym klasykę w modzie, ale jednocześnie ceniącym sobie wygodę. W ofercie sklepu klientki znajdą:
- sukienki Dorothy Perkins,
- T-shirty i topy,
- jeansy i inne spodnie,
- kurtki i płaszcze,
- swetry,
- tuniki,
- kombinezony,
- spódnice,
- krótkie spodenki,
- stroje kąpielowe,
- piżamy,
- bieliznę.
Poza tym marka Dorothy Perkins dysponuje szeroką gamą dodatków: biżuterią, szalikami i chustkami, akcesoriami do włosów, czapkami i kapeluszami, paskami, skarpetkami i rajstopami. Dużą popularnością cieszą się również torebki Dorothy Perkins oraz kosmetyki, takie jak błyszczyki, lakiery do paznokci czy maseczki do twarzy.