"Dwie godziny dla rodziny" - weź udział w akcji społecznej

Już po raz czwarty pracodawcy skrócą czas pracy o dwie godziny. A wszystko za sprawą akcji "Dwie godziny dla rodziny", którą co roku 15 maja organizuje Fundacja Humanites.

"Dwie godziny dla rodziny" - weź udział w akcji społecznej
Źródło zdjęć: © 123RF

Już po raz czwarty pracodawcy skrócą czas pracy o dwie godziny. A wszystko za sprawa akcji "Dwie godziny dla rodziny", którą co roku 15 maja organizuje Fundacja Humanites.

„Więcej wartościowego czasu dla rodziny!” – apeluje do przedsiębiorców Fundacja Humanites i rusza z 4. edycją akcji „Dwie godziny dla rodziny” w ramach Międzynarodowego Dnia Rodziny. W tym dniu pracodawcy, którzy wezmą udział w akcji, skrócą czas pracy o symboliczne 2 godziny, by zainspirować swoich pracowników do spędzania więcej czasu z bliskimi.

Tegoroczna edycja akcji odbywa się pod hasłem „Wspomnienia łączą pokolenia”. Organizatorem i inicjatorem przedsięwzięcia jest Fundacja Humanites.

Głównym celem akcji „Dwie godziny dla rodziny” jest pogłębianie więzi międzypokoleniowych i budowanie tożsamości młodego pokolenia oraz relacji rodzinnych poprzez rozbudzanie ciekawości siebie i wartościową rozmowę z bliskimi. Zaangażowane w akcję firmy i instytucje 15 maja inspirują swoich pracowników do dbania o relacje w życiu prywatnym, skracając (w miarę możliwości operacyjnych) dzień pracy o symboliczne 2 godziny, aby pracownicy mogli je spędzić ze swoimi najbliższymi: szczerze rozmawiając, bawiąc się – po prostu będąc razem.

- W tym roku zapraszamy do rozmów o wspomnieniach. Zachęcamy do poznania korzeni własnej rodziny i przez to swojej tożsamości. Relacje i więzi buduje się przecież poprzez bycie ze sobą. 15 maja poświęćmy więc chwilę refleksji nad jakością czasu spędzanego razem i jakością rozmów, które prowadzimy w naszych rodzinach. Jak wiele tej rozmowy poświęcamy, aby prawdziwie zaciekawić się sobą nawzajem, a jak dużo na omówienie codziennych obowiązków i logistyki związanej z domem i dziećmi – zwraca uwagę Zofia Dzik, prezes Fundacji Humanites.

Wieloletnie badania Instytutu Gallupa pokazują, że osoby zadowolone z życia zawodowego i prywatnego są o 30 proc. bardziej zaangażowanymi pracownikami. Co więcej, są zdecydowanie mniej narażone na wypalenie zawodowe i mają o ponad 40 proc. mniejszą absencję. To udowadnia, że wspieranie pracowników w budowaniu udanego życia powinno być w interesie pracodawców – nie tylko w kontekście społecznym, ale również ekonomicznym.

W ubiegłym roku w akcji wzięło udział kilkaset polskich i międzynarodowych firm, dużych grup kapitałowych oraz instytucji publicznych. W bieżącym roku zainteresowanie obchodami Dnia Rodziny jest duże i organizatorzy spodziewają się jeszcze większej liczby zgłoszeń. - Cieszymy się, że zaproponowana przez nas forma obchodów Dnia Rodziny spotyka się z tak dużym zainteresowaniem firm, organizacji pozarządowych i instytucji oświatowych. Dowodzi to, że pracodawcy coraz częściej dostrzegają potrzebę zapewnienia swoim pracownikom równowagi między życiem zawodowym i prywatnym – podkreśla Zofia Dzik.

Honorowy patronat nad akcją objęła Małżonka Prezydenta RP Pani Anna Komorowska. Akcja uzyskała poparcie Organizacji Narodów Zjednoczonych. Patronami głównymi akcji są: PKN ORLEN, JVC Polska oraz Konfederacja Lewiatan. Patronat nad akcją objęły również: Enerad, Fundacja Liderek Biznesu, Fundation for Strategic Competence Development, Great Place to Work, Reputation Managers.

Na stronie Fundacji * www.humanites.ploraz na www.mamrodzine.pl* dostępne są również wypowiedzi znanych osób o marzeniach – które były hasłem przewodnim zeszłorocznej edycji (m.in. prof. Bralczyka, prof. Bliklego, prof. Orłowskiego, Rafała Królikowskiego). Zapraszamy do zapoznania się z ich treścią.

Obraz
© (fot. mat. prasowy)
Źródło artykułu: Informacja prasowa

Wybrane dla Ciebie

Miłość zaczęła się na planie. Teraz wzięli ślub
Miłość zaczęła się na planie. Teraz wzięli ślub
Zrób tak przed położeniem się spać. Rano obudzisz się wypoczęty
Zrób tak przed położeniem się spać. Rano obudzisz się wypoczęty
Piękne imię wymiera. Nikt już nie wybiera go dla córek
Piękne imię wymiera. Nikt już nie wybiera go dla córek
46-letnia Ogórek w młodzieżowej stylizacji. Wyeksponowała brzuch
46-letnia Ogórek w młodzieżowej stylizacji. Wyeksponowała brzuch
"Naturalny Ozempic" zyskuje popularność. Tak ma działać
"Naturalny Ozempic" zyskuje popularność. Tak ma działać
Trafiła do szpitala przez takie spodnie. Teraz mówi, co zdiagnozowano
Trafiła do szpitala przez takie spodnie. Teraz mówi, co zdiagnozowano
Wyrzucasz paragony do kosza na papier? Więcej tak nie rób
Wyrzucasz paragony do kosza na papier? Więcej tak nie rób
Jej mąż jest 16 lat młodszy. Pokazała intymne kadry z wakacji
Jej mąż jest 16 lat młodszy. Pokazała intymne kadry z wakacji
Wrócili z Grecji do Polski. Tak mówią o przeprowadzce
Wrócili z Grecji do Polski. Tak mówią o przeprowadzce
Pij jak najczęściej. Zbija ciśnienie, obniża cholesterol
Pij jak najczęściej. Zbija ciśnienie, obniża cholesterol
Zabrała głos po powrocie męża. "Wiedziałam więcej, niż powinnam"
Zabrała głos po powrocie męża. "Wiedziałam więcej, niż powinnam"
Dodaj łyżkę do jajecznicy. Gordon Ramsay nigdy nie zapomina
Dodaj łyżkę do jajecznicy. Gordon Ramsay nigdy nie zapomina