Gwiazdy"Dwie godziny dla rodziny" - weź udział w akcji społecznej

"Dwie godziny dla rodziny" - weź udział w akcji społecznej

Już po raz czwarty pracodawcy skrócą czas pracy o dwie godziny. A wszystko za sprawą akcji "Dwie godziny dla rodziny", którą co roku 15 maja organizuje Fundacja Humanites.

"Dwie godziny dla rodziny" - weź udział w akcji społecznej
Źródło zdjęć: © 123RF

Już po raz czwarty pracodawcy skrócą czas pracy o dwie godziny. A wszystko za sprawa akcji "Dwie godziny dla rodziny", którą co roku 15 maja organizuje Fundacja Humanites.

„Więcej wartościowego czasu dla rodziny!” – apeluje do przedsiębiorców Fundacja Humanites i rusza z 4. edycją akcji „Dwie godziny dla rodziny” w ramach Międzynarodowego Dnia Rodziny. W tym dniu pracodawcy, którzy wezmą udział w akcji, skrócą czas pracy o symboliczne 2 godziny, by zainspirować swoich pracowników do spędzania więcej czasu z bliskimi.

Tegoroczna edycja akcji odbywa się pod hasłem „Wspomnienia łączą pokolenia”. Organizatorem i inicjatorem przedsięwzięcia jest Fundacja Humanites.

Głównym celem akcji „Dwie godziny dla rodziny” jest pogłębianie więzi międzypokoleniowych i budowanie tożsamości młodego pokolenia oraz relacji rodzinnych poprzez rozbudzanie ciekawości siebie i wartościową rozmowę z bliskimi. Zaangażowane w akcję firmy i instytucje 15 maja inspirują swoich pracowników do dbania o relacje w życiu prywatnym, skracając (w miarę możliwości operacyjnych) dzień pracy o symboliczne 2 godziny, aby pracownicy mogli je spędzić ze swoimi najbliższymi: szczerze rozmawiając, bawiąc się – po prostu będąc razem.

- W tym roku zapraszamy do rozmów o wspomnieniach. Zachęcamy do poznania korzeni własnej rodziny i przez to swojej tożsamości. Relacje i więzi buduje się przecież poprzez bycie ze sobą. 15 maja poświęćmy więc chwilę refleksji nad jakością czasu spędzanego razem i jakością rozmów, które prowadzimy w naszych rodzinach. Jak wiele tej rozmowy poświęcamy, aby prawdziwie zaciekawić się sobą nawzajem, a jak dużo na omówienie codziennych obowiązków i logistyki związanej z domem i dziećmi – zwraca uwagę Zofia Dzik, prezes Fundacji Humanites.

Wieloletnie badania Instytutu Gallupa pokazują, że osoby zadowolone z życia zawodowego i prywatnego są o 30 proc. bardziej zaangażowanymi pracownikami. Co więcej, są zdecydowanie mniej narażone na wypalenie zawodowe i mają o ponad 40 proc. mniejszą absencję. To udowadnia, że wspieranie pracowników w budowaniu udanego życia powinno być w interesie pracodawców – nie tylko w kontekście społecznym, ale również ekonomicznym.

W ubiegłym roku w akcji wzięło udział kilkaset polskich i międzynarodowych firm, dużych grup kapitałowych oraz instytucji publicznych. W bieżącym roku zainteresowanie obchodami Dnia Rodziny jest duże i organizatorzy spodziewają się jeszcze większej liczby zgłoszeń. - Cieszymy się, że zaproponowana przez nas forma obchodów Dnia Rodziny spotyka się z tak dużym zainteresowaniem firm, organizacji pozarządowych i instytucji oświatowych. Dowodzi to, że pracodawcy coraz częściej dostrzegają potrzebę zapewnienia swoim pracownikom równowagi między życiem zawodowym i prywatnym – podkreśla Zofia Dzik.

Honorowy patronat nad akcją objęła Małżonka Prezydenta RP Pani Anna Komorowska. Akcja uzyskała poparcie Organizacji Narodów Zjednoczonych. Patronami głównymi akcji są: PKN ORLEN, JVC Polska oraz Konfederacja Lewiatan. Patronat nad akcją objęły również: Enerad, Fundacja Liderek Biznesu, Fundation for Strategic Competence Development, Great Place to Work, Reputation Managers.

Na stronie Fundacji * www.humanites.ploraz na www.mamrodzine.pl* dostępne są również wypowiedzi znanych osób o marzeniach – które były hasłem przewodnim zeszłorocznej edycji (m.in. prof. Bralczyka, prof. Bliklego, prof. Orłowskiego, Rafała Królikowskiego). Zapraszamy do zapoznania się z ich treścią.

Źródło artykułu:Informacja prasowa

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)