Dziś obchodzimy Dzień Drugiego Śniadania
14 września to Ogólnopolski Dzień Drugiego Śniadania. To dobry moment, aby zacząć zwracać uwagę na to co zjadamy między śniadaniem a obiadem i świadomie unikać niezdrowej, wysokokalorycznej przekąski. Udział w wydarzeniu może wziąć każdy, kto zabierze ze sobą z domu drugie śniadanie. Zapominalskim od rana przypominają o tym gwiazdy zaangażowane w Kampanię „Jem Drugie Śniadanie”: Anna Wyszkoni, Dorota Chotecka, Dominika Gwit, Andrzej Krzywy, Marek Kaliszuk i Jacek Kawalec.
14 września to Ogólnopolski Dzień Drugiego Śniadania. To dobry moment, aby zacząć zwracać uwagę na to co zjadamy między śniadaniem a obiadem i świadomie unikać niezdrowej, wysokokalorycznej przekąski. Udział w wydarzeniu może wziąć każdy, kto zabierze ze sobą z domu drugie śniadanie. Zapominalskim od rana przypominają o tym gwiazdy zaangażowane w Kampanię „Jem Drugie Śniadanie”: Anna Wyszkoni, Dorota Chotecka, Dominika Gwit, Andrzej Krzywy, Marek Kaliszuk i Jacek Kawalec.
„Chciałabym żeby w świadomości ludzi zapanowała moda na zdrowe drugie śniadanie. Sama staram się zaszczepić zdrowe nawyki w mojej rodzinie, a przede wszystkim w moich dzieciach. Razem z partnerem dbamy o to, aby w naszej lodówce znajdowały się pełnowartościowe produkty, żeby nie było tych czekoladowych i bezwartościowych. Kiedy dzieci nie mają niezdrowych przekąsek w zasięgu ręki to nie są poddawane pokusie. Dzięki Kampanii Jem Drugie Śniadanie możemy na szeroką skalę przekonywać wszystkich do tego, że warto poświęcić rano kilka minut na przygotowanie drugiego śniadania w domu, a noszenie śniadaniówek to trend dbania o swoje zdrowie i samopoczucie.” – mówi piosenkarka Anna Wyszkoni która wraz z pozostałymi ambasadorami akcji, 14 września pojawi się na ulicach Warszawy, gdzie rozdawać będzie przechodniom kanapki na drugie śniadanie.
Celem kampanii „Jem Drugie Śniadanie” jest wyrobienie w Polakach, a zwłaszcza w dzieciach i młodzieży, dobrego nawyku jedzenia drugiego śniadania. Regularne jego spożywanie, a także zwracanie uwagi na to, co konkretnie wchodzi w jego skład, sprzyja dobrej kondycji psychicznej i fizycznej, zapobiega otyłości, a co za tym idzie - wszelkim chorobom metabolicznym, układu krwionośnego oraz zaburzeniom gospodarki hormonalnej. Kampania „Jem Drugie Śniadanie” promuje również ideę noszenia ze sobą pojemników z drugim śniadaniem.
Sponsorem kampanii jest Z.T. „Bielmar” Sp. z o.o. z Bielska Białej, producent tak popularnych produktów jak margaryna Śniadaniowa i Palma, czy olej Beskidzki. Bielmar od wielu lat bacznie obserwuje nawyki żywieniowe Polaków i stara się przypominać o zasadach prawidłowego odżywiania. Firma postanowiła zaangażować się w akcję, by móc te nawyki kreować i przypominać Polakom o drugim śniadaniu oraz pomóc tym, których na posiłki nie stać. Kampania „Jem Drugie Śniadanie”, wspiera także program dożywiania dzieci „Pajacyk”. Dzięki sponsorowi akcji – Zakładom Tłuszczowym „Bielmar”, we wrześniu 2015 roku, około 15 tysięcy ciepłych posiłków trafi do najuboższych dzieci w szkołach na terenie całej Polski.
Więcej informacji można znaleźć na stronie www.jemdrugiesniadanie.pl.