ModaHermes Birkin lepsza niż inwestycja w złoto lub akcje

Hermes Birkin lepsza niż inwestycja w złoto lub akcje

Hermes Birkin lepsza niż inwestycja w złoto lub akcje
Źródło zdjęć: © Fashion Post
15.01.2016 10:47, aktualizacja: 10.09.2018 11:34

Najdroższa torebka świata Hermes Birkin okazuje się bardzo dobrą inwestycją. Eksperci przewidują, że jej cena będzie rosnąć nieustannie, więc jeśli do tej pory nie byłyście przekonane czy warto, może tym razem należy rozważyć jej zakup.

Badania przeprowadzone przez portal Baghunter.com, który zajmuje się profesjonalną analizą rynku toreb luksusowych, udowadnia, że zakup torby Birkin to opłacalna inwestycja. Ich odkrycie jest naprawdę zaskakujące.

Badacze porównali amerykański indeks giełdowy S&P 500, w którego skład wchodzi 500 firm o największej kapitalizacji, notowanych na nowojorskiej giełdzie papierów wartościowych, oraz wartość złota i samej torebki. Dokonali analizy, która miała pokazać jak wzrastała wartość każdego wskaźnika, przy zainwestowaniu konkretnej sumy. W ten sposób dowiedzieli się, że na giełdzie całkowita stopa zwrotu wynosi 8.65 procent, a w przypadku złota 1.9 procent, przy założeniu, że zainwestowana kwota zostanie zamrożona na 35 lat.

Wartości te wydają się niewielkie, biorąc pod uwagę fakt, że średnia wartość torby Birkin wzrosła o 14.2 procenta na przestrzeni tego samego okresu. Złoto i giełda są chwiejne, podlegają zmianom na rynku oraz bieżącym wydarzeniom ekonomicznym i politycznym, natomiast cena Birkin rośnie z roku na rok. Tylko w 2001 roku jej wartość wzrosła o 25%, stąd badacze oszacowali pozostałe dane. Należy jeszcze brać pod uwagę jej zawrotne ceny na aukcjach, podczas których już padł rekord 223 tysięcy dolarów za sztukę.

Badanie pokazuje, że rynek dóbr luksusowych ma się świetnie zarówno w latach tłustych, jak i chudych. Nic nie wskazuje na to, aby popyt na te torby miał zmaleć mimo wzrostu ich cen. Czy jeszcze macie wątpliwości co do tej inwestycji?

Justyna Majka
Absolwentka filologii angielskiej oraz zarządzania w sektorach mody. Redaktor działu moda w magazynie Fashion Post. Prowadzi bloga Fashion Promoter.

Źródło artykułu:Fashion Post
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (6)
Zobacz także