Trwa ładowanie...
Artykuł sponsorowany przez P&G

Innowacyjne opakowania szamponów Head&Shoulders, Pantene, Herbal Essences i Aussie – bardziej zrównoważone wybory w Twojej łazience

W dobie, gdy walka z plastikiem zanieczyszczającymi środowisko jest absolutną koniecznością, firma Procter & Gamble przychodzi z rozwiązaniem, które pozwoli zredukować ilość odpadów trafiających do obiegu. Od teraz możesz jednocześnie cieszyć się ulubionymi kosmetykami do pielęgnacji włosów oraz dbać o planetę. A wszystko to dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu w zakresie opakowań szamponów Head&Shoulders, Pantene, Herbal Essences i Aussie, na które składają się: piękna aluminiowa butelka oraz opakowanie uzupełniające.

Share
Innowacyjne opakowania szamponów Head&Shoulders, Pantene, Herbal Essences i Aussie – bardziej zrównoważone wybory w Twojej łazience
Źródło: P&G
d3crhg0

Wprowadzenie przez P&G innowacji zostało poprzedzone szeroko zakrojonymi badaniami konsumenckimi. Okazało się, że aż 93 proc. oczekuje od dużych firm, że te będą oferować zrównoważone rozwiązania. Co więcej, 63 proc. Europejczyków zapewnia, że stara się zmniejszyć ilość wytwarzanych odpadów. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom firma opracowała tzw. Good Refill System, który wspierając konsumentów w dążeniu do prowadzenia gospodarstwa domowego w bardziej ekologiczny sposób, ma szansę przynieść wiele dobrego dla naszej planety. Firma, między innymi dzięki skali swojej działalności, ma szansę realnie wpłynąć na środowisko, a także być motorem pozytywnych zmian dla mniejszych podmiotów.

Produkty marek Head&Shoulders, Pantene, Herbal Essences i Aussie są już dostępne w aluminiowych butelkach i opakowaniach uzupełniających. Korpus butelki jest wykonany w 100% z wytrzymałego aluminium, dzięki czemu powinna ona służyć konsumentom około 5 lat. Firma zdecydowała się na wybór tego surowca, ponieważ w pełni nadaje się do recyklingu, jest trwalszy od szkła, a jego transport pozostawia mniejszy ślad węglowy. Wielokrotne napełnianie butelek pozwala również istotnie zmniejszyć ilość plastiku zużywanego do produkcji standardowych butelek szamponów.

MosaicGallery

Źródła: P&G

Natomiast opakowania uzupełniające wykonano z jednomateriałowego LDPE, czyli polietylenu o niskiej gęstości, dzięki czemu zredukowano zużycie plastiku o 60%[1]. Co odróżnia je od wielu opakowań uzupełniających dostępnych na rynku, to fakt iż materiał ten również w pełni nadaje się do recyklingu! Ta eko-transformacja to pierwszy krok w działaniach na rzecz zrównoważonego piękna, który pomoże konsumentom na co dzień dokonywać bardziej zrównoważonych wyborów.

MosaicGallery

Źródła: P&G

Dzięki innowacji firma przyspiesza realizację celów dotyczących zrównoważonego rozwoju ogłoszonych w dokumencie Responsible Beauty 2030, redukując zużycie pierwotnego plastiku w opakowaniach szamponów i odżywek o 50%. Osiągnięcie tego celu w połączeniu ze zmniejszeniem wagi opakowań, zwiększeniem w nich zawartości materiałów pochodzących z recyklingu, zachęcenie do korzystania z bardziej skoncentrowanych form produktów, a gdy będzie to miało sens, wykorzystanie alternatywnych materiałów, powinno pozwolić uniknąć zużycia ponad 300 000 ton pierwotnego plastiku[2].

d3crhg0

Opracowując nowe opakowania, firma Procter & Gamble zadbała nie tylko o środowisko, ale także o to, by wrażenia z ich użytkowania były jak najbardziej pozytywne. Z myślą o markach Head&Shoulders, Pantene, Herbal Essences i Aussie stworzono indywidualne szaty graficzne butelek, które idealnie oddają unikalne cechy każdej z marek. Kolorowe aluminiowe butelki mają szansę stać się stylowym dodatkiem każdej łazienki. Grafiki i hasła znajdujące się na każdej z butelek przypominają, że dzięki ponownemu wykorzystaniu opakowań dbamy o Matkę Naturę, morza i oceany, a także dzikie zwierzęta.

Inicjatywa Responsible Beauty to długoterminowe, zintegrowane z biznesem podejście, które kieruje rozwojem i działalnością wszystkich marek P&G Beauty. Opiera się ono na myśleniu systemowym w zakresie pięciu połączonych i współzależnych zasad: jakość i wydajność, bezpieczeństwo, zrównoważony rozwój, przejrzystość oraz równość i integracja. U podstaw inicjatywy leży przekonanie, że każdy produkt musi zostać zaprojektowany, opracowany i wyprodukowany z myślą o zdrowiu i bezpieczeństwie konsumentów i planety.

[1] vs standardowe opakowania szamponu Aussie / Pantene / Herbal Essences / Head & Shoulders

[2] 4 kw. 2021 vs. 2016

Artykuł sponsorowany przez P&G
d3crhg0

Podziel się opinią

Share
d3crhg0
d3crhg0