Innowacyjne opakowania szamponów Head&Shoulders, Pantene, Herbal Essences i Aussie – bardziej zrównoważone wybory w Twojej łazience

W dobie, gdy walka z plastikiem zanieczyszczającymi środowisko jest absolutną koniecznością, firma Procter & Gamble przychodzi z rozwiązaniem, które pozwoli zredukować ilość odpadów trafiających do obiegu. Od teraz możesz jednocześnie cieszyć się ulubionymi kosmetykami do pielęgnacji włosów oraz dbać o planetę. A wszystko to dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu w zakresie opakowań szamponów Head&Shoulders, Pantene, Herbal Essences i Aussie, na które składają się: piękna aluminiowa butelka oraz opakowanie uzupełniające.

P&G
Źródło zdjęć: © P&G

Wprowadzenie przez P&G innowacji zostało poprzedzone szeroko zakrojonymi badaniami konsumenckimi. Okazało się, że aż 93 proc. oczekuje od dużych firm, że te będą oferować zrównoważone rozwiązania. Co więcej, 63 proc. Europejczyków zapewnia, że stara się zmniejszyć ilość wytwarzanych odpadów. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom firma opracowała tzw. Good Refill System, który wspierając konsumentów w dążeniu do prowadzenia gospodarstwa domowego w bardziej ekologiczny sposób, ma szansę przynieść wiele dobrego dla naszej planety. Firma, między innymi dzięki skali swojej działalności, ma szansę realnie wpłynąć na środowisko, a także być motorem pozytywnych zmian dla mniejszych podmiotów.

Produkty marek Head&Shoulders, Pantene, Herbal Essences i Aussie są już dostępne w aluminiowych butelkach i opakowaniach uzupełniających. Korpus butelki jest wykonany w 100% z wytrzymałego aluminium, dzięki czemu powinna ona służyć konsumentom około 5 lat. Firma zdecydowała się na wybór tego surowca, ponieważ w pełni nadaje się do recyklingu, jest trwalszy od szkła, a jego transport pozostawia mniejszy ślad węglowy. Wielokrotne napełnianie butelek pozwala również istotnie zmniejszyć ilość plastiku zużywanego do produkcji standardowych butelek szamponów.

P&G
P&G
P&G
P&G

Natomiast opakowania uzupełniające wykonano z jednomateriałowego LDPE, czyli polietylenu o niskiej gęstości, dzięki czemu zredukowano zużycie plastiku o 60%[1]. Co odróżnia je od wielu opakowań uzupełniających dostępnych na rynku, to fakt iż materiał ten również w pełni nadaje się do recyklingu! Ta eko-transformacja to pierwszy krok w działaniach na rzecz zrównoważonego piękna, który pomoże konsumentom na co dzień dokonywać bardziej zrównoważonych wyborów.

P&G
P&G
P&G
P&G

Dzięki innowacji firma przyspiesza realizację celów dotyczących zrównoważonego rozwoju ogłoszonych w dokumencie Responsible Beauty 2030, redukując zużycie pierwotnego plastiku w opakowaniach szamponów i odżywek o 50%. Osiągnięcie tego celu w połączeniu ze zmniejszeniem wagi opakowań, zwiększeniem w nich zawartości materiałów pochodzących z recyklingu, zachęcenie do korzystania z bardziej skoncentrowanych form produktów, a gdy będzie to miało sens, wykorzystanie alternatywnych materiałów, powinno pozwolić uniknąć zużycia ponad 300 000 ton pierwotnego plastiku[2].

Opracowując nowe opakowania, firma Procter & Gamble zadbała nie tylko o środowisko, ale także o to, by wrażenia z ich użytkowania były jak najbardziej pozytywne. Z myślą o markach Head&Shoulders, Pantene, Herbal Essences i Aussie stworzono indywidualne szaty graficzne butelek, które idealnie oddają unikalne cechy każdej z marek. Kolorowe aluminiowe butelki mają szansę stać się stylowym dodatkiem każdej łazienki. Grafiki i hasła znajdujące się na każdej z butelek przypominają, że dzięki ponownemu wykorzystaniu opakowań dbamy o Matkę Naturę, morza i oceany, a także dzikie zwierzęta.

Inicjatywa Responsible Beauty to długoterminowe, zintegrowane z biznesem podejście, które kieruje rozwojem i działalnością wszystkich marek P&G Beauty. Opiera się ono na myśleniu systemowym w zakresie pięciu połączonych i współzależnych zasad: jakość i wydajność, bezpieczeństwo, zrównoważony rozwój, przejrzystość oraz równość i integracja. U podstaw inicjatywy leży przekonanie, że każdy produkt musi zostać zaprojektowany, opracowany i wyprodukowany z myślą o zdrowiu i bezpieczeństwie konsumentów i planety.

[1] vs standardowe opakowania szamponu Aussie / Pantene / Herbal Essences / Head & Shoulders

[2] 4 kw. 2021 vs. 2016

Artykuł sponsorowany przez P&G
Źródło artykułu: Artykuł sponsorowany

Wybrane dla Ciebie

"Dzwonił do mojej mamy". Ujawniła, co jej wtedy powiedział
"Dzwonił do mojej mamy". Ujawniła, co jej wtedy powiedział
Wygrała w sądzie ze stalkerem. Teraz mówi do mężczyzn. "Nie radzę"
Wygrała w sądzie ze stalkerem. Teraz mówi do mężczyzn. "Nie radzę"
Ważny zabieg w październiku. Wiosną nie będzie ani jednego szkodnika
Ważny zabieg w październiku. Wiosną nie będzie ani jednego szkodnika
Rozstali się po 21 latach. Nigdy nie wzięli ślubu
Rozstali się po 21 latach. Nigdy nie wzięli ślubu
Jest znany jako "Dr. Pluskwa". Tak mówi o zarobkach
Jest znany jako "Dr. Pluskwa". Tak mówi o zarobkach
Jedyna Polka w Konkursie Chopinowskim. Zaapelowała do słuchaczy
Jedyna Polka w Konkursie Chopinowskim. Zaapelowała do słuchaczy
"Pewni w sieci". Rusza 4. edycja kampanii edukacyjnej
"Pewni w sieci". Rusza 4. edycja kampanii edukacyjnej
Poznał ją, gdy była nastolatką. Została jego drugą żoną
Poznał ją, gdy była nastolatką. Została jego drugą żoną
Zagrał "znachora". Tak wyglądały jego ostatnie miesiące
Zagrał "znachora". Tak wyglądały jego ostatnie miesiące
Ten masaż działa jak lifting. Mówi się o nim "Kobido 2.0"
Ten masaż działa jak lifting. Mówi się o nim "Kobido 2.0"
Kupiła dom. Pokazała wnętrza. "Poszukiwania trwały rok"
Kupiła dom. Pokazała wnętrza. "Poszukiwania trwały rok"
Wcześnie została babcią. Była gwiazda TVN miała 34 lata
Wcześnie została babcią. Była gwiazda TVN miała 34 lata