WP

Jak schudnąć bez diety? Sposoby na sprytne odchudzanie

Zrzucenie kilku kilogramów nie musi wiązać się z głodówką ani żadną inną dietą, która wycieńczy organizm. Okazuje się bowiem, że wystarczy zmiana kilku nawyków, a kilogramy polecą w dół. Oczywiście nie można tu mówić o ekstremalnej metamorfozie, ale już o poprawie wyglądu sylwetki jak najbardziej
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Odchudzanie bez diety pozwala wypracować zdrowe nawyki żywieniowe
Odchudzanie bez diety pozwala wypracować zdrowe nawyki żywieniowe (iStock.com)
WP

Jak schudnąć bez diety – wskazówki żywieniowe

W procesie odchudzania bez diety chodzi o to, żeby nie wyrzekać się ulubionych posiłków, ale zmienić nieco formułę przygotowywania i zmodyfikować skład, a przez to wprowadzić do codziennego żywienia kilka zdrowych produktów.

Co zatem zrobić odchudzając się bez konkretnej diety? Oto kilka propozycji:
• do sałatek dodawać jogurt naturalny zamiast śmietany, a także sok z cytryny lub oliwę z oliwek zamiast oleju,
• kotlety mielone ugotować w sosie, zamiast smażyć na patelni,
• kotlety smażyć na patelni teflonowej delikatnie tylko oblanej tłuszczem,
• posiłki raczej piec niż smażyć,
zupy z zasmażką zastąpić zupami krem, w których konsystencję stworzą zmiksowane warzywa,
• wybierać pieczywo pełnoziarniste.

WP

Odchudzanie bez diety – jak jeść?

W odchudzaniu bez diety ważne jest nie tylko to, co się je, ale również jak się to robi. Jedzenie powinno być czymś w rodzaju ceremonii. Spożywanie posiłków powinno odbywać się przy stole, nie w biegu, ani na wpół leżąco przed telewizorem. Nie należy się też rozpraszać rozmową, pracą czy oglądaniem telewizji. To pozwoli się skupić na posiłku, a przez to pomóc mózgowi szybciej zarejestrować sam akt jedzenia, co w konsekwencji sprawi, że trudno będzie się przejeść.

Mózg, a za nim cały organizm można także nieco oszukać poprzez nakładanie proporcjonalnie mniejszej ilości jedzenia na mały talerzyk. Niby wygląda, jakby porcja była taka sama, ale w rzeczywistości jest skromniejsza. Nie bez znaczenia będzie także spożywanie posiłków w spokoju, napawając się aromatem i przede wszystkim powoli. To zaowocuje spowolnieniem metabolizmu i ureguluje proces trawienia.

Dobre efekty w odchudzaniu bez diety da także zamiana kolejności spożywania części posiłków. Na przykład zjedzenie surówki pozwoli na zaspokojenie pierwszego głodu, a dzięki temu odchudzający się zje mniej mięsa, ziemniaków czy ryżu bez głodowania.

WP

Odchudzanie bez diety – nie tylko jedzenie

Nie bez znaczenia podczas odchudzania bez diety jest także ruch. Kilka wizyt na siłowni, nawet na zajęciach grupowych dobrze zrobi całemu organizmowi. Szczególnie skuteczne będą ćwiczenia aerobowe, czyli takie, podczas których spala się tkankę tłuszczową. Chodzi o skakanie na skakance albo trampolinach czy chociażby spinning. Odchudzanie bez diety i ćwiczeń powinno rekompensować się wzmożonym ruchem na co dzień. Warto zatem wybrać schody zamiast windy czy podróż rowerem zamiast samochodem.

Podczas odchudzania z dietą i bez diety esencjonalne jest również picie wody. Dobrze nawodniony organizm będzie szybciej rozpuszczał toksyny, a przez to nie pozwoli na odkładanie się tkanki tłuszczowej.

Polub WP Kobieta
WP
WP
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.
WP