Trwa ładowanie...
d1n87f0

Jak schudnąć po czterdziestce?

Jeśli przekroczyłaś 40. rok życia, pewnie zauważyłaś, z jakim trudem przychodzi ci zrzucanie kilogramów. Twoja przemiana materii nie jest już tak sprawna jak kiedyś. Masz większy apetyt, szybciej męczysz się podczas ćwiczeń. Czy to znaczy, że jesteś skazana na życie z nadwagą? Niekoniecznie. Razem z dietetykiem podpowiadamy, jak schudnąć w dojrzałym wieku.
Share
Jak schudnąć po czterdziestce?
Źródło: 123RF
d1n87f0

Jeśli przekroczyłaś 40. rok życia, pewnie zauważyłaś, z jakim trudem przychodzi ci zrzucanie kilogramów. Twoja przemiana materii nie jest już tak sprawna jak kiedyś. Masz większy apetyt, szybciej męczysz się podczas ćwiczeń. Czy to znaczy, że jesteś skazana na życie z nadwagą? Niekoniecznie. Razem z dietetykiem podpowiadamy, jak schudnąć w dojrzałym wieku.\r\n\r\n- Każdy moment na wprowadzenie zmian w sposobie odżywiania jest dobry, niezależnie od tego, ile mamy lat. Im wcześniej o tym pomyślimy, tym więcej korzyści dla naszego zdrowia – uważa Joanna Sobczak, dietetyk Naturhouse.\r\n\r\nNie da się jednak ukryć, że im jesteś starsza, tym trudniej osiągnąć sukces w odchudzaniu. Od produktów, które mogłaś jeść jako dwudziestolatka, teraz musisz trzymać się z daleka, bo błyskawicznie odkładają się w postaci tkanki tłuszczowej. Lekarze szacują, że po przekroczeniu czterdziestki metabolizm spada o ok. 5 proc.\r\n\r\nDietetyk Joanna Sobczak przyznaje, że z wiekiem trudniej jest walczyć z nadmiarem kilogramów – ma to związek z biologią. - Przemiana materii staje się coraz wolniejsza, masa mięśni zmniejsza się przy jednoczesnym wzroście tkanki tłuszczowej, a stopniowy przyrost kilogramów staje się problemem, nie tylko estetycznym, ale i zdrowotnym.\r\n\r\nJeśli więc masz 40-50 lat, a chcesz odchudzać się tak samo jak wtedy, gdy byłaś dwudziestolatką, nie osiągniesz sukcesu. Składa się na to wiele czynników. Również menopauza. To czas, gdy kobieta tyje bardzo szybko, najczęściej zyskując tłuszczyk w okolicy brzucha – ma to związek ze spadkiem poziomu hormonów płciowych.\r\n\r\nPo czterdziestce zwykle też mniej się ruszamy, ale nawyki żywieniowe pozostają takie same. Efekt jest taki, że zaczynamy tyć.\r\n\r\n- Z obserwacji dietetyków wynika, że im dłużej utrzymujemy nadmierną masę ciała, tym dłużej trwa cały proces odchudzania, a przede wszystkim etap stabilizacji wagi. Z wiekiem zarówno aktywność fizyczna, jak i zapotrzebowanie organizmu się zmniejszają, dlatego też jest szczególnie ważne, aby cały proces utraty kilogramów przeprowadzić umiejętnie, najlepiej pod okiem specjalisty – zaznacza dietetyk Naturhouse.\r\n\r\nSpecjalistka przyznaje, że w przypadku dojrzałych kobiet, które chciałyby schudnąć, bardzo często stosowane są diety kompletnie niedopasowane do zapotrzebowania organizmu, trybu życia, wieku czy preferencji smakowych. - Nierzadko jadłospisy znalezione w internecie lub prasie są bardzo monotonne albo po prostu skomplikowane i trudne w realizacji. Zwykle oczekujemy też natychmiastowych, spektakularnych wręcz efektów, a kiedy ich nie ma, pojawia się rozczarowanie i frustracja – nie kryje Joanna Sobczak.\r\n\r\nW jaki zatem sposób trzeba się odchudzać po czterdziestce? Żelazną zasadą dla osób w tym wieku jest regularne spożywanie posiłków – po to, aby pobudzić spowolniony metabolizm lub go wyregulować. - Jedzenie śniadań jest niezbędne do utrzymania właściwej masy ciała, ale każdy kolejny posiłek również jest bardzo istotny - podkreśla dietetyczka.\r\n\r\nOprócz trzech głównych posiłków (śniadania, obiadu i kolacji) w menu powinny pojawić się dwie przekąski, czyli drugie śniadanie i podwieczorek. Odstępy między posiłkami powinny być nie mniejsze niż dwie i pół godziny, ale też nie większe niż cztery godziny. - Taki rozkład dostarczanej energii stymuluje organizm do pracy, daje także możliwość regeneracji oraz odpowiedniego przyswojenia składników odżywczych – tłumaczy Joanna Sobczak.\r\n\r\n

d1n87f0

Podziel się opinią

Share
d1n87f0
d1n87f0