Kształt oczu a makijaż
Duże, małe, głęboko osadzone, blisko osadzone, a może z opadająca powieką? Mamy oczy o różnych kształtach, z różnymi mankamentami się borykamy i w związku z tym makijaż oka powinnyśmy bardzo indywidualnie dobierać. Makijaż, który wspaniale podkreśla twarz koleżanki, niekoniecznie upiększy naszą, a nawet może pogłębić dysproporcje w twarzy. Oto sposoby radzenia sobie z najczęściej występującymi kształtami oczu.
15.11.2010 | aktual.: 18.11.2010 13:36
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Duże, małe, głęboko osadzone, blisko osadzone, a może z opadająca powieką? Mamy oczy o różnych kształtach, z różnymi mankamentami się borykamy i w związku z tym makijaż oka powinnyśmy bardzo indywidualnie dobierać. Makijaż, który wspaniale podkreśla twarz koleżanki, niekoniecznie upiększy naszą, a nawet może pogłębić dysproporcje w twarzy. Oto sposoby radzenia sobie z najczęściej występującymi kształtami oczu.
Oczy w kształcie migdała. Jest to idealny kształt oczu. Można wykonać na nich każdy makijaż, można eksperymentować, nie ma potrzeby korygowania kształtu oczu. Tak naprawdę właścicielki innego kształtu oczu sztuczkami makijażowymi będą dążyły do zbliżenia ich kształtu oka do ideału jakim jest migdał.
Oczy blisko osadzone. Nasze zadanie, to optyczne rozstawienie oczu, dlatego:
- unikamy podkreślania całej krawędzi oka,
- najjaśniejszy cień kładziemy przy nasadzie nosa (może być nawet biały),
- ciemniejszym cieniem podkreślamy zewnętrzną krawędź oka na górnej i na dolnej powiece; jeśli efekt ma być mocniejszy możemy użyć do tego eyelinera lub kredki,
- doskonały efekt dają również doklejone kępki rzęs przy zewnętrznej krawędzi oka,
- od środka czoła można nieco skrócić brwi.
Oczy szeroko rozstawione. Nasze zadanie, to optyczne przybliżenie oczu, dlatego:
- ciemniejszy cień nakładamy bliżej nasady nosa, można go delikatnym półłukiem wyciągnąć w kierunku brwi,
- jaśniejszy cień aplikujemy na części zewnętrznej powieki,
- unikamy kresek wydłużających przy zewnętrznym kąciku oka.
Oczy głęboko osadzone. Nasze zadanie to uwypuklenie powieki ruchomej, dlatego:
- na powiece ruchomej stosujemy jasne, najlepiej perłowe cienie, a ponad nią kolory o średnim nasyceniu,
- nie rysujemy kresek eyelinerem, jedynie możemy oko podkreślić tuż przy linii rzęs (jasny brąz, szarości, błękity) ołówkiem dokładnie rozcierając linie, tracąc ostry kontur,
- wnętrze oka nad linią dolnych rzęs możemy pomalować białą, srebrną lub perłową kredką,
- dokładnie tuszujemy rzęsy, najlepiej maskarą wydłużającą a nie pogrubiającą,
- brwi przy takich oczach nie powinny być dorodne, należy dążyć do jak najcieńszej ich linii, oko wtedy bardziej się "otworzy".
Oczy małe. Nasze zadanie to optycznie powiększenie oczu, dlatego:
- oko będzie dużo większe, jeśli umiejętnie wycieniujemy je używając 2-3 tonacje cienia,(mogą być również perłowe),
- najpierw kładziemy jasny cień na całą powiekę,
- potem ciemniejszy, stopniowo od zewnętrznego kącika oka do środka nakładając najwięcej przy nasadzie rzęs a potem dokładnie go rozcierając,
- białym lub kremowym cieniem (ale nie perłowym) zaznaczamy fragment pod brwiami i przy nasadzie nosa,
- wnętrze oka nad linią dolnych rzęs możemy pomalować białą, srebrną lub perłową kredką,
- nigdy nie malujemy ciemną kredką linii wewnątrz oka,
- brwi przy takich oczach nie powinny być dorodne.
Oczy „płaskie” (ruchoma powieka jest niewidoczna). Nasze zadanie to wydobycie powieki ruchomej, odciążenie jej, dlatego:
- podobnie jak przy małych oko lepiej wygląda pomalowane 2-3 tonami kolorów, ale lepiej nie używać perłowych cieni, jeżeli już to tylko te w ciemnym odcieniu,
- dokładnie cieniujemy sztucznie tworząc linię gałki ocznej, najpierw kładziemy jasny cień na całą powiekę,
- potem ciemniejszy, stopniowo od zewnętrznego kącika oka do środka nakładając najwięcej przy nasadzie rzęs a potem dokładnie go rozcierając,
- możemy używać dowolnie kredki i eyelinera,
- dokładnie tuszujemy rzęsy, można również wcześniej podkręcić je zalotką.
Oczy duże i wypukłe. Nasze zadanie to zniwelowanie mocno wypukłej linii górnych powiek, dlatego:
- ruchomą część powieki i obszar nad nią należy pokryć matowym kosmetykiem o średnim nasyceniu,
- należy unikać perłowych cieni,
- zewnętrzną krawędź powiek warto zaznaczyć ciemną kreską,
- dokładnie tuszujemy rzęsy, zwłaszcza przy zewnętrznych kącikach oka.
Oczy z opadająca powieką. Nasze zadanie to zmniejszenie „ciężaru” górnej części powieki oraz wyeksponowanie części ruchomej powieki, dlatego:
- ruchomą powiekę malujemy jasnymi cieniami (mogą być perłowe),
- zewnętrzną część powieki górnej oraz cały fragment „opadający” malujemy ciemnymi kolorami cieni (najlepiej unikać perły),
- cieniem pokrywamy górną i dolną powiekę,
- przy zewnętrznym kąciku oka malujemy kreskę, najlepiej kredką i dokładnie rozcieramy,
- malujemy rzęsy wydłużającym tuszem.
Oczy z opadającymi kącikami.Nasze zadanie to optyczne przeciwdziałanie opadaniu kącików, wyrysowanie nowego kształtu zewnętrznych fragmentów powiek, dlatego:
- tuszem malujemy lekko całe rzęsy, dość mocno akcentujemy środek powieki,
- makijaż górnej powieki (zrobiony kredką, cieniem, czy eyelinerem) powinien kończyć się wcześniej niż „podpowiada nam” kącik, musimy wyznaczyć nowy kącik, który nie kieruje się w dół,
- jeśli kąciki są zaczerwienione, ciemniejsze niż reszta okolicy oka, to konieczne jest użycie delikatnego korektora w tych fragmentach twarzy.
Oczy okrągłe. Nasze zadanie to optyczne „spłaszczenie” kształtu oczu, dlatego:
- rzęsy podkreślamy na końcach,
- jeśli doklejamy kępki rzęs, to najdłuższe powinny znajdować się w zewnętrznych kącikach,
- kreska na powiece zaczyna się od połowy oka i biegnie do końca zewnętrznego kącika lekko unosząc się,
- podkreślamy również dolną powiekę, jednak z naciskiem na zewnętrzny kącik.